• lillainna

Sen ägglossning men..

Hej!

Jag hade en senare ägglossning denna månad jag skulle enligt min app ha haft den 19 eller 20e, mimns inte helt. Men höll koll med ägglosningstest och fick positivt den 24e.

Är beräknad att få min mens idag men än så länge har den inte dykt upp och jag brukar alltid vara regelbunden. Tog ett gravtest i morse som visade negativt, men funderar på om min sena ägglossning kan spela in och om de finns nån chans för ett plus ännu eller om man bara ska glömma och hoppas mensen kommer snart och försöka nästa månad igen.

Nån som vet hur de här funkar?

• Svar på tråden Sen ägglossning men..
  • Jag är bara jag

Oavsett när äl inträffar brukar tiden mellan äl och mens vara konstant. Har du räknat lutealfasen från äl och kommit fram till att mensen skulle kommit idag? Positivt äl-test den 24/11 innebär förmodad äl den 25:e. Hur lång lutealfas brukar du ha? 25:e tills idag är bara 9 dagar. Så kort lutealfas brukar ytterst få kvinnor ha.

• lillainna
    Jag är bara jag skrev 2020-12-04 19:03:03 följande:

Oavsett när äl inträffar brukar tiden mellan äl och mens vara konstant. Har du räknat lutealfasen från äl och kommit fram till att mensen skulle kommit idag? Positivt äl-test den 24/11 innebär förmodad äl den 25:e. Hur lång lutealfas brukar du ha? 25:e tills idag är bara 9 dagar. Så kort lutealfas brukar ytterst få kvinnor ha.

Hade inte ens en koll på vad lutealfas var, men googlade snabbt och räknade i min app och eftersom att jag alltid varit regelbunden så har jag haft en lutealfas på 13 dagar.

Nej, jag bara dumt nog gick efter appen beräkningar att jag skulle få min mens idag, antar att den utgick efter att jag skulle haft ägglossning den 19 som den menade även fast jag la in att jag fick positivt på ägglosningstestet den 24.

Är vääääldigt ny på de här som säkert märks, med mina båda barn så använde jag aldrig äl test men denna gången ville jag ha bättre koll inför nr 3.

Så jag borde vänta ca 3 dagar och antingen se om mensen kommer eller ta ett test?
  • Jag är bara jag

Då är du inte på BIM alls än. En app kan omöjligt veta om/när man har äl så det går inte lita på alls. Testa om 3 dagar eller vänta och se om mensen kommer.

• lillainna
    Jag är bara jag skrev 2020-12-04 21:09:05 följande:

Då är du inte på BIM alls än. En app kan omöjligt veta om/när man har äl så det går inte lita på alls. Testa om 3 dagar eller vänta och se om mensen kommer.

Tack! Nä, jag förstår de men blev säkert kortslutning i hjärnan eller något men tack för förklaringen iaf. :)
Svar på tråden Sen ägglossning men..