• Anonym (Mellanpyret)

Öppen och högt placerad tapp, gravid ändå?

Hej! Jag och min sambo färsköler att bli gravida. Dock har jag denna cykel inte testat med äl utan ?litat? lite på appar. Alla mina appar säger att jag har en cykel på 30 dagar. Så vi hade vuxenmys 21-24 + 26. Den 26-29 november hade jag molande värk i nedre delen av magen och hade mer äl sekret dessa dagar. Så vi hade sex ytterligare den 29. Denna dagen hade jag jätte ont i magen så jag tror ju att detta var min äl dag? Men då stämmer inte min cykel på 30 dagar. Den 30 så kände jag på tappen och då hade den även stängt sig. Den 1 december hade den dock öppnat sig igen. Nu är min tapp öppen och högt placerad och lite bakotvänd. Har molande värk i nedre delen av magen. Är det pga mensen är på g tror ni? Snälla hjälp mig, när ska jag testa mig? Är det för tidigt att testa imorgon?

• Svar på tråden Öppen och högt placerad tapp, gravid ändå?
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2020-12-09 23:03:12 följande:

Fick tag på den ikväll, fortfarande högt nu men kunde känna att den va stängd.

Testat med stickor från testlagret. Ja spännande med så lika! Hoppas vi får plus på fredag =D

Åh det känns ju som du är gravid om den är stängd.

Det ända som skiljer det åt är att min tapp öppnar och stänger sig. Har lite svårt att se att jag är gravid pga detta :/

Men jag ska se på fredag om min mens inte dyker upp.

Hur mår du annars, känner du dig gravid?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2020-12-10 06:26:00 följande:

Åh det känns ju som du är gravid om den är stängd.

Det ända som skiljer det åt är att min tapp öppnar och stänger sig. Har lite svårt att se att jag är gravid pga detta :/

Men jag ska se på fredag om min mens inte dyker upp.

Hur mår du annars, känner du dig gravid?

Ibland känner jag mig jättegravid å ibland inte. Haft värre mensvärk än jag kan minnas att jag haft förr. Men det har börjat avta lite. Jag är mer yr än vanligt och det har jag varit runt mina tidigare graviditeter. Men googlar man så är ju pms- å gravidsymptom nästan identiska. Haft mer flytningar när jag varit gravid förut och nu inga. Själv? Hur känner du dig? :)
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2020-12-10 06:35:54 följande:

Ibland känner jag mig jättegravid å ibland inte. Haft värre mensvärk än jag kan minnas att jag haft förr. Men det har börjat avta lite. Jag är mer yr än vanligt och det har jag varit runt mina tidigare graviditeter. Men googlar man så är ju pms- å gravidsymptom nästan identiska. Haft mer flytningar när jag varit gravid förut och nu inga. Själv? Hur känner du dig? :)

Förstår, det är så jobbigt att det inte är mer uppenbart.

Jag är också yr och trött och mensvärk till och från.

Men det låter ju som du ändå har chans att vara gravid ändå trots allt! Har du fler barn?

Kunde inte hålla mig imorse så jag testade mig igen med RFSU men negativt blev det också. Man blir lite ledsen, tror allt jag bara får vänta in mensen nu....
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2020-12-10 07:51:02 följande:

Men det låter ju som du ändå har chans att vara gravid ändå trots allt! Har du fler barn?

Kunde inte hålla mig imorse så jag testade mig igen med RFSU men negativt blev det också. Man blir lite ledsen, tror allt jag bara får vänta in mensen nu....

Jag hoppas det! Men även om jag skulle va det vågar jag inte ropa hej än. Fick ett tidigt mf förra månaden :(

Jag gar varit gravid två gånger och har en ettåring :) har du barn sen tidigare?

Du kanske har skrivit det tidigare men min sömnbristhjärna glömmer snabbt. Brukar din mens va punktlig? Min varierar med några dagar så inget är säkert än. Men imorgon blir det nytt test iaf! Det fjärde denna cykeln haha. Det enda som gör att jag lyckas hålla mig är mitt lilla troll som väcker mig å kräver uppmärksamhet å mat på morgonen så jag glömmer att ta ett test med morgonurinen. Och vill helst inte testa med nått annat så då får jag vänta till nästa dag.
  • Anonym (nyfiken)

Kunde inte hålla mig så tog ett test för en stund sen och det va blygsamt positivt! Är så förbaskat glad samtidigt som jag är försiktig i mina förhoppningar iom att jag fick tidigt mf förra månaden.

Hoppas du får ditt plus du med snart!

• Anonym (nyfiken)

Fast strecket är exakt lika svagt idag som igår så nu blir jag lite nervös att det blir ett mf igen :/

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2020-12-10 07:51:02 följande:

Hur har det gått för dig? Tagit något mer test? Hoppas att du fått positivt! :)
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2020-12-10 17:51:24 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett test för en stund sen och det va blygsamt positivt! Är så förbaskat glad samtidigt som jag är försiktig i mina förhoppningar iom att jag fick tidigt mf förra månaden.

Hoppas du får ditt plus du med snart!

Men wow! Grattis! Vad kul! ???? men förstår att du är orolig men det ska nog gå bra! Håller tummarna.
    Anonym (nyfiken) skrev 2020-12-11 09:09:11 följande:

Hur har det gått för dig? Tagit något mer test? Hoppas att du fått positivt! :)

Tyvärr inte alls bra, mensen har kommit så mår inte helt hundra nu. Blä! Så ledsen...
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2020-12-11 12:24:07 följande:

Men wow! Grattis! Vad kul! ???? men förstår att du är orolig men det ska nog gå bra! Håller tummarna.Tyvärr inte alls bra, mensen har kommit så mår inte helt hundra nu. Blä! Så ledsen...

Nej! :( hoppas du får ett fint plus i januari! <3
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2020-12-11 12:48:09 följande:

Nej! :( hoppas du får ett fint plus i januari! <3

Hej! Nu var det ett litet tag sedan. Men idag plussade jag. Så glad! Hur går det för dig? <3
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2021-01-16 12:27:30 följande:

Hej! Nu var det ett litet tag sedan. Men idag plussade jag. Så glad! Hur går det för dig? <3

Å Grattis!! Vilken bra start på året =D

Det går framåt, trött hela tiden. Ska till bmm den 29/1 ta lite prover och få ul för att säkerställa hur långt gången jag är innan kub. Men redan den 26/1 ska vi å göra ett privat ultraljud så sambon också får följa med :)
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2021-01-16 17:07:49 följande:

Å Grattis!! Vilken bra start på året =D

Det går framåt, trött hela tiden. Ska till bmm den 29/1 ta lite prover och få ul för att säkerställa hur långt gången jag är innan kub. Men redan den 26/1 ska vi å göra ett privat ultraljud så sambon också får följa med :)

Verkligen! Kan inte fatta det själv. När jag skrev här första gången i november så hade jag och min sambo mer sex än i december. Men det blev något ändå vilket jag inte trodde.

Förstår det, hur långt gången tror du att du är? Har du fler symptom? Jag har bara ont i brösten och ibland gör det lite ont i tjejmagen.

Men spännande med ultraljud, är det privat du får göra det då? När skrev du in dig på bm? Vet ingenting... ;)
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2021-01-17 09:33:59 följande:

Verkligen! Kan inte fatta det själv. När jag skrev här första gången i november så hade jag och min sambo mer sex än i december. Men det blev något ändå vilket jag inte trodde.

Förstår det, hur långt gången tror du att du är? Har du fler symptom? Jag har bara ont i brösten och ibland gör det lite ont i tjejmagen.

Men spännande med ultraljud, är det privat du får göra det då? När skrev du in dig på bm? Vet ingenting... ;)

Vi hade sex typ en gång i november och det tog sig så lyckas man bara pricka rätt så behövs det inte mer än så :)

V. 9+2 Enligt senaste mensen (missfallet) i november. Jag hade en himla växtvärk i livmodern till en början och en månad ungefär. Nu är det mer ligamenten det drar nått hemskt i om jag ex reser mig snabbt. Jag är väldigt yr ofta och mår illa till å från. Känner dofter starkt också.

Ja det första ska jag höra privat. Sen blir resten hos bmm. Jag ringde till bm några dagar efter jag plussat. Hon jag ville gå hos hade inga tider förrän nu i veckan så hälsosamtalet blev väldigt sent. Första graviditeten va jag inne redan v 6-7 på hälsosamtal.

Är det din första? :)
  • Anonym (Mellanpyret)
    Anonym (nyfiken) skrev 2021-01-17 17:07:21 följande:

Vi hade sex typ en gång i november och det tog sig så lyckas man bara pricka rätt så behövs det inte mer än så :)

V. 9+2 Enligt senaste mensen (missfallet) i november. Jag hade en himla växtvärk i livmodern till en början och en månad ungefär. Nu är det mer ligamenten det drar nått hemskt i om jag ex reser mig snabbt. Jag är väldigt yr ofta och mår illa till å från. Känner dofter starkt också.

Ja det första ska jag höra privat. Sen blir resten hos bmm. Jag ringde till bm några dagar efter jag plussat. Hon jag ville gå hos hade inga tider förrän nu i veckan så hälsosamtalet blev väldigt sent. Första graviditeten va jag inne redan v 6-7 på hälsosamtal.

Är det din första? :)

Okej! Men vad spännande att följas åt lite :D detta är mitt första, fick dock missfall år 2018 men då skulle jag ändå göra abort. Men det finns ju en rädsla att det inte ska gå hela vägen denna gången heller men ja jag håller alla timmar och tår och försöker inte tänka på det.

Hur känns det för dig, är du rädd och ha oro? :(
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2021-01-17 18:43:43 följande:

Okej! Men vad spännande att följas åt lite :D detta är mitt första, fick dock missfall år 2018 men då skulle jag ändå göra abort. Men det finns ju en rädsla att det inte ska gå hela vägen denna gången heller men ja jag håller alla timmar och tår och försöker inte tänka på det.

Jag känner efter ännu mer nu än vid första graviditeten. Kollar efter blod varje gång jag går på toa men börjar äntligen slappna av lite nu. Missfallet satte sina spår det gjorde det. Så det känns så skönt att äntligen få se så att det finns ett pyre där inne så man inte går runt med en ofostrig graviditet. Det är lite min mardröm.

Hur långt gången är du nu? :) när är bf?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Mellanpyret) skrev 2021-01-17 18:43:43 följande:

Vår bebis kommer förmodligen inte klara sig graviditeten ut har vi fått veta så vi har bestämt att vi ska avbryta Gråter Är förkrossande men hellre nu i v 17 än att det sker i vecka 30. Om det nu måste hända alls :( 

Hur går det för dig nu?

Svar på tråden Öppen och högt placerad tapp, gravid ändå?