• Linnea1304

Försöker bli gravid. Följas åt?

Nu under Corona tider kan det kännas jobbigt att inte på samma vis kunna dela sina upplevelser med familj och vänner. Jag och min pojkvän har precis börjat försöka bli gravida och själv tycker jag att det vore en rolig tanke att ha någon att följas åt med. Så om även du försöker bli gravid och väldigt gärna vill ha någon du alltid kan prata med om vad du upplever, skicka mig ett DM så stöttar vi varandra på vägen ?????? jag har även ett barn sedan innan ^^

• Svar på tråden Försöker bli gravid. Följas åt?
  • Anonym (Hoppas)

Hej tjejer

Behöver er hjälp

Tog just ett ägglossningstest clearblue sånt med både blinkande och fast gubbe och fick blinkande gubbe. Hade blinkande gubbe 30/11 och den 1/12 fast gubbe. Vadå har jag ägglossning igen nu en vecka senare?

Någon som vet???

• babybel95

Hej!

Hänger gärna på lite. Är 25 och är inne på försök nr 5, första barnet. Borde ha äl i dagarna och BIM omkring 26/12. 

• babybel95
    Anonym (Hoppas) skrev 2020-12-09 08:28:39 följande:

Hej tjejer

Behöver er hjälp

Tog just ett ägglossningstest clearblue sånt med både blinkande och fast gubbe och fick blinkande gubbe. Hade blinkande gubbe 30/11 och den 1/12 fast gubbe. Vadå har jag ägglossning igen nu en vecka senare?

Någon som vet???

Det kan vara så att din kropp inte lyckades ägglossa sist och gör nu ett nytt försök. Äl-test är ingen garanti på äl utan bara en indikation att lh-hormonet signalerar till hjärnan att ägglossa. :)
  • Anonym (Hoppas)

Tjejer!

Vad tror ni om detta gravtest, bim-1 morgonurin och läst inom tiden.

Är det ett spökstreck som alla pratar om?

• Anonym (Hoppas)

Va 45 min senare ser det ut så här när det torkat.

• Rosaviolen

Tycker det ser ut som ett plus:)

Hoppar gärna på tråden. Försöker få ett andra barn. Bim 24/12... håller tummarna.

• lillainna
    Anonym (Hoppas) skrev 2020-12-14 09:03:43 följande:

Svårt att avgöra, ta ett nytt om en dag eller så, då ser du om de är starkare :) håller tummarna!
  • lillainna

Här blir de andra försöket nu, äl är beräknat till 22:a, håller är na på ett plus på stickan i början på de nya året :)

• Anonym (U)
    Anonym (Hoppas) skrev 2020-12-14 09:03:43 följande:

Ettplus!
  • Emmalucy
    Hej på er! :)

Smyga runt lite här just nu, pojkvännen och jag bestämde oss att börja bebisverkstan men har spiralen just nu och tidigaste tid blir precis innan nästa mens, så blir första försöket mitten på Januari!

Jag försökte med min ex i tre år så trots att jag inte vet hur lätt eller svårt det kommer att vara med nya mannen, så känner jag en stor oro eftersom de 3 år tog mycket energi ifrån mig.

Är väldigt kompissugen i denna resa så jag kan vara er cheerleader tills nästa månad när det blir min tur :D lycka till allihopa!
  • lillainna

Tror jag nyss plussat, svagt men strecket är rosa i verkligheten. Vad tror ni? Är på bim -2

• Anonym (Jadu)
    Anonym (Hoppas) skrev 2020-12-09 08:28:39 följande:

Hej tjejer

Behöver er hjälp

Någon som vet???

Hade så tre gånger i rad månaden efter jag fick MF, för mig verkar de där testen lätt kunna reagera på många olika saker i kroppen... men kan ju vara som nån skrev i tråden att kroppen försöker igen!
  • Anonym (Jadu)

Här är det väl sjunde försöket nu, hade MF för två månader sen så det är lite uppgivet, men jag hoppas. Är i de där jobbiga dagarna mellan ÄL och när man kan testa. Hoppas så innerligt på ett plus nu, det tär på mig detta...

• Emmalucy

Skulle absolut säga att du har plussat! Solig grattis, håller tummarna att det blir starkare de kommande dagarna!

lillainna skrev 2021-01-02 15:33:23 följande:

Tror jag nyss plussat, svagt men strecket är rosa i verkligheten. Vad tror ni? Är på bim -2

• lillainna
    Emmalucy skrev 2021-01-02 19:01:28 följande:

Skulle absolut säga att du har plussat!  grattis, håller tummarna att det blir starkare de kommande dagarna!

Tack! Hoppas de lilla fröt vill stanna nu :)
Svar på tråden Försöker bli gravid. Följas åt?