• Vildbi

Kommer du att låta dina barn, 0-12 år, vaccinera sig?

Frågan gäller föräldrar till barn mellan 0-12 år; kommer ni låta vaccinera era barn mot Covid-19?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du att låta dina barn, 0-12 år, vaccinera sig?
  • Anonym (Sätter sig på fortplantningen)
    Anonym (Ghost) skrev 2020-12-08 12:57:42 följande:
    Fast jag hörde att männens testiklar helt förkrymper så det är minsann inte bara kvinnor som drabbas av det här! En del människor som vaccinerats har dessutom drabbats av vätskeansamlingar i benen, psoriasis och i de mildaste fallen svåra mjällangrepp.

TomteTomteTomte

Eller så kan vi kanske lita på de som forskat fram de här vaccinerna att det rimligen inte finns någon större risk för svåra biverkningar, på precis samma premisser som alla andra vacciner och mediciner som släpps på marknaden.
    Blir inga rubruker då...
    Bättre att ta bitar från lite olika rapporter, virus och forskning så kan man sälja mer klick och ved till anti-vaccinarnas kampanjer.

Tyvärr är ju inte svenska journalistkåren de vassaste heller (så ängsligt, ingen skriver från en annan vikel eller neutralt och faktabaserat, alla ska vara i samma hörna) och få vetenskapsjournalister, som antagligen kan ta till sig faktan och informationen i forskningsrapporterna skriver så att gemeneman verkligen kan förstå alt orkar läsa.
  • Mrs Moneybags

Tror inte att barn i de åldrarna kommer att vara först att bli vaccinerade. Om det erbjuds, så ja. Men jag är inte säker på att små barn kommer att erbjudas vaccinet. 

• hawthorne

Jag tycker att det är bra att människor inte vaccinerar vare sig själva eller sina barn.

Det är evolution i praktiken.

De ovaccinerade löper en allvarlig risk att dö och tja, det är väl otur för dem men det är faktiskt bra för mänskligheten. De starkare och smartare överlever och de korkade dukar under. Life´s a bitch.

• Anonym (covid1984)
    hawthorne skrev 2020-12-08 13:29:08 följande:

Jag tycker att det är bra att människor inte vaccinerar vare sig själva eller sina barn.

De ovaccinerade löper en allvarlig risk att dö och tja, det är väl otur för dem men det är faktiskt bra för mänskligheten. De starkare och smartare överlever och de korkade dukar under. Life´s a bitch.

Har du kopierat en annan användares inlägg? Eller har du två användare? Eller är detta del i en intalningskampanj a la Kina?
  • Anonym (Ghost)

Om det nu bara ändå vore så väl att det bara var idioterna som dog av olika virus!! Men tyvärr är det inte riktigt så det fungerar.
  • Anonym (Ghost)
    Mrs Moneybags skrev 2020-12-08 13:17:23 följande:

Tror inte att barn i de åldrarna kommer att vara först att bli vaccinerade. Om det erbjuds, så ja. Men jag är inte säker på att små barn kommer att erbjudas vaccinet. 

Sant. Man har redan sagt att barn inte är prioriterade för vaccinationen, och det får man ju hålla med om är vettigt, även om det säkert kommer senare, särskilt efter att man gått igenom vaccintesterna på barn som börjar snart.
  • hawthorne
    Anonym (Ghost) skrev 2020-12-08 15:28:54 följande:
    Om det nu bara ändå vore så väl att det bara var idioterna som dog av olika virus!! Men tyvärr är det inte riktigt så det fungerar.
    Jag vet och du vet det också att många oskyldiga kommer att drabbas. Tyvärr är det baksidan av evolutionen,  men ser man till ett större perspektiv så leder det till att det blir färre lågpresterande individer.
  • hawthorne
    Anonym (covid1984) skrev 2020-12-08 14:22:52 följande:
    Har du kopierat en annan användares inlägg? Eller har du två användare? Eller är detta del i en intalningskampanj a la Kina?
    Vad surrar du om?
  • Anonym (Ghost)
    hawthorne skrev 2020-12-08 19:09:23 följande:
    Jag vet och du vet det också att många oskyldiga kommer att drabbas. Tyvärr är det baksidan av evolutionen,  men ser man till ett större perspektiv så leder det till att det blir färre lågpresterande individer.
    Sant. Och jorden är ju redan överbefolkad så det kanske finns en vinst där med, om man ska försöka se det positiva.
  • Anonym (Vågarinte)

Haha, vi har ju inge ens någon överdödlighey, så dina tankar på att få bli av med alla som inte vill vaccinera sig kommer inte besannas.
  • Mascaraklumpar
    Vildbi skrev 2020-12-08 17:42:12 följande:

Nej nej nej!

www.svt.se/nyheter/utrikes/vetenskaplig-granskning-astras-vaccin-sakert

Sitter precis och läser studien. När det gäller de allvarliga biverkningarna så var det ett fall i vaccingruppen (det som man rapporterat om tidigare under hösten) och ett i placebogruppen, dvs ingen skillnad. Sedan är det ett ytterligare fall där man ännu inte fått öppna kuvertet och titta vilken grupp patienten tillhör. Att man inte fått göra det innebär att det inte handlar om något som hade kunnat leda till ett avbrytande av studien. Kanske en allergisk reaktion, vilket man ju kan få av vilket läkemedel som helst.

Hittills har 10 av deltagarna i studien drabbats av svår covid. 1 dog. Samtliga är i placebogruppen.

Det som är lite oklart med studien är ju de väldigt olika resultaten kring effektiviteten; drygt 60% i gruppen som fick 1+1 dos och 90% i gruppen som fick 0,5+1 dos. Vad det beror på får tiden utvisa. Eventuellt kan det handla om genetiska skillnader (de med 90% effektivitet var européer, så det är ju i så fall bra för oss men mindre bra för andra befolkningar). En annan förklaring skulle kunna vara att de som fick en halv dos fick lindriga biverkningar i mindre utsträckning och därför trodde att de var i placebogruppen och tog färre risker. I så fall kan det vara så att den faktiska effekten ligger över 90%.

Sammanfattningsvis är det positiva nyheter. Vaccinet är säkert och verkar skydda väl mot svår covid.
  • Anonym (Nej)
    Mascaraklumpar skrev 2020-12-08 20:29:11 följande:

Sitter precis och läser studien. När det gäller de allvarliga biverkningarna så var det ett fall i vaccingruppen (det som man rapporterat om tidigare under hösten) och ett i placebogruppen, dvs ingen skillnad. Sedan är det ett ytterligare fall där man ännu inte fått öppna kuvertet och titta vilken grupp patienten tillhör. Att man inte fått göra det innebär att det inte handlar om något som hade kunnat leda till ett avbrytande av studien. Kanske en allergisk reaktion, vilket man ju kan få av vilket läkemedel som helst.

Hittills har 10 av deltagarna i studien drabbats av svår covid. 1 dog. Samtliga är i placebogruppen.

Det som är lite oklart med studien är ju de väldigt olika resultaten kring effektiviteten; drygt 60% i gruppen som fick 1+1 dos och 90% i gruppen som fick 0,5+1 dos. Vad det beror på får tiden utvisa. Eventuellt kan det handla om genetiska skillnader (de med 90% effektivitet var européer, så det är ju i så fall bra för oss men mindre bra för andra befolkningar). En annan förklaring skulle kunna vara att de som fick en halv dos fick lindriga biverkningar i mindre utsträckning och därför trodde att de var i placebogruppen och tog färre risker. I så fall kan det vara så att den faktiska effekten ligger över 90%.

Sammanfattningsvis är det positiva nyheter. Vaccinet är säkert och verkar skydda väl mot svår covid.

70-90% skyddar det. Vet inte hur bra det låter faktiskt. Lever hellre vidare på mina antikroppar (smittades i februari, har antikroppar än (läs november).
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Nej) skrev 2020-12-08 22:07:11 följande:
    70-90% skyddar det. Vet inte hur bra det låter faktiskt. Lever hellre vidare på mina antikroppar (smittades i februari, har antikroppar än (läs november).
    Och hur bra tror du de antikropparna är nu då? Antikroppar är inte detsamma som immunitet. 70-90 % skydd är det då verkligen inte.
  • hawthorne
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-08 20:05:08 följande:
    Haha, vi har ju inge ens någon överdödlighey, så dina tankar på att få bli av med alla som inte vill vaccinera sig kommer inte besannas.
    Men hur korkad är det tillåtet att vara?

Covid dödar rätt få direkt men du glömmer helt de som dör sekundärt, tex av komplikationer som blodproppar. För att inte snacka om alla de kroniska besvär människor drabbas av. Allt som ger mycket sämre livskvalitet och därmed lägre eller mycket lägre förväntad livslängd.

Ditt liv, ditt val.

• Tow2Mater
    hawthorne skrev 2020-12-08 22:46:32 följande:
    Men hur korkad är det tillåtet att vara?

Covid dödar rätt få direkt men du glömmer helt de som dör sekundärt, tex av komplikationer som blodproppar. För att inte snacka om alla de kroniska besvär människor drabbas av. Allt som ger mycket sämre livskvalitet och därmed lägre eller mycket lägre förväntad livslängd.

Ditt liv, ditt val.
    Den där enastående argumentationstekniken igen. Du är så smart!
  • Mrs Moneybags

Det blev som jag trodde, det är alla över 18 som ska erbjudas vaccin före sommaren. Så vi behöver knappast stressa med våra barn om detta. 

• Anonym (Ghost)
    Mrs Moneybags skrev 2020-12-09 09:26:59 följande:

Det blev som jag trodde, det är alla över 18 som ska erbjudas vaccin före sommaren. Så vi behöver knappast stressa med våra barn om detta. 

Snabbare än väntat! Eftersom de så klart borde satsa på riskgrupper och vårdpersonal först så trodde jag att resten skulle behöva vänta till hösten eller nåt. Sedan väntar vi väl också på barntestgrupperna för vaccinering också och se hur det går för dem innan det blir aktuellt för personer under 18.
  • Anonym (Absolut inte)

SOM FÖRÄLDER FRÅGAR JAG DIG: VILL DU ATT DITT BARN SKA DELTAGA I DET STÖRSTA, MEST RADIKALA MEDICINSKA EXPERIMENTET NÅGONSIN

Jag litar mer på läkare med hjärtat på rätt ställe. De flesta läkare likt folk i allmänhet är livrädda att gå emot strömmen och går likt radiostyrda av order uppifrån.

En viral gen kommer att injiceras i dina barns celler. Denna gen tvingar ditt barns kropp att tillverka giftiga spikproteiner. Dessa proteiner orsakar ofta permanent skada i barns kritiska organ, inklusive

· Deras hjärna och nervsystem

· Deras hjärta och blodkärl, inklusive blodproppar

· Deras reproduktionssystem

· Detta vaccin kan utlösa grundläggande förändringar i deras immunsystem

Den mest alarmerande punkten med detta är att när dessa skador väl har inträffat är de oreparerbara

· Man kan inte fixa organskadorna i deras hjärna

· Man kan inte reparera hjärtvävnadsärrbildning

· Man kan inte reparera ett genetiskt återställt immunsystem

· Detta vaccin kan orsaka reproduktionsskador som kan påverka framtida generationer av din familj

Denna nya teknik har inte testats tillräckligt

· Vi behöver minst 5 års testforskning innan vi verkligen kan förstå riskerna

· Skador och frågor från nya läkemedel avslöjas ofta många år senare

Fråga dig själv om du vill att ditt eget barn ska vara en del av det mest radikala medicinska experimentet i mänsklighetens historia

En sista punkt: anledningen till att de ger dig att vaccinera ditt barn är en lögn

· Dina barn utgör ingen fara för sina föräldrar eller farföräldrar

· Det är faktiskt tvärtom. Deras immunitet, efter att ha fått COVID. är avgörande för att rädda din familj om inte världen från denna sjukdom

Det är ingen fördel för dina barn eller din familj att vaccinera dina barn mot de små riskerna med viruset, med tanke på de kända hälsoriskerna med vaccinet och som du som förälder och dina barn kan behöva leva med under resten av livet.

-DR. ROBERT MALONE

www.DefendingTheRepublic.org

Svar på tråden Kommer du att låta dina barn, 0-12 år, vaccinera sig?