• Anonymklant

Tagit på min för många pass

Hej!
    Är timmis på vårdboende. När jag fyllde i de pass jag jobbat den senaste veckan reagerade systemet på att min veckovila var för låg. Jag har fyra pass kvar att jobba innan jag är ledig. Är detta något som jag kan få problem för?

• Svar på tråden Tagit på min för många pass
  • Anotherone

Inte du.
    Men den som är planerare samt ansvarig chef ska ju ha koll så att alla, schemalagda såsom timavlönade, har korrekt dygns-och veckovila.
    Nu är det inte någon fara en enstaka vecka så här.
    Men att konsekvent bryta mot / inte ha koll på arbetstidslagar och kollektivavtal är inte att rekommendera. Det är inte ok.

• Gameofthrones

Se till att du får vila efter dina pass. Nu är det att ni har fått extraarbete. Jag vet att det är jobbigt. Men för att inte lägga dina pass på andra så försök och bita ihop.

Vila sen. 

Jag vet att jag jobbade extremt mkt övertid i somras. Jag ville vara tillgänglig och ställa upp för min chef. Och fick ett bra resultat efter det med vila och bonus =)

• Themis
    Anonymklant skrev 2020-12-08 11:50:28 följande:

Hej!
    Är timmis på vårdboende. När jag fyllde i de pass jag jobbat den senaste veckan reagerade systemet på att min veckovila var för låg. Jag har fyra pass kvar att jobba innan jag är ledig. Är detta något som jag kan få problem för?

Då bör arbetsgivaren informera facket och be om tillfällig dispens från reglerna.

På så sätt uppmärksammas detta och din chef och facket kommer sedan att hålla bättre koll på dig så att du inte blir utarbetad.
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Tagit på min för många pass