Knep för ökad chans till +
Hej! Jag och killen är inne på vårt tredje försök nu i hopp om att bli gravida. ÄL i måndags och nu fen låååång väntan till BIM. Jag är noga med att äta fisk och tar tillskott av folsyra. Jag ligger kvar i sängen med rumpan högt efter myspys för att jag tror på att det ökar chansen för spermierna att nå ägget.
Men vad finns det mer för tips och trix? Vad använder ni? Vetenskapligt eller inte, alla husmorstips är välkomna, tänkte att vi kunde samla så mycket knep som möjligt här.
Några funderare:
* Om man känner av vilken sida man har ägglossning på, kan det då vara bra att ligga på den sidan för att "hjälpa spermierna hitta rätt"? Vad tror ni?
* Efter ÄL kan man göra något för att hjälpa ägget att fästa i livmodern? Eller finns det något vi bör undvika att göra? Ex. att ha sex eller äta något?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-15 23:16
Jag har nu läst på lite om bidrottninggéle, munkpeppar och rosenrot. Många säger att det har hjälpt dom till ett plus, gett starkare äl och regelbunden cykel. Någon som vet hur det påverkan en som redan har regelbunden cykel och stark äl? Har det någon effektdå, kan det öka chansen för ägget att fästa?