• Sockerplanta

Knep för ökad chans till +

Hej! Jag och killen är inne på vårt tredje försök nu i hopp om att bli gravida. ÄL i måndags och nu fen låååång väntan till BIM. Jag är noga med att äta fisk och tar tillskott av folsyra. Jag ligger kvar i sängen med rumpan högt efter myspys för att jag tror på att det ökar chansen för spermierna att nå ägget. 

Men vad finns det mer för tips och trix? Vad använder ni? Vetenskapligt eller inte, alla husmorstips är välkomna, tänkte att vi kunde samla så mycket knep som möjligt här.Skrattande

Några funderare:
    * Om man känner av vilken sida man har ägglossning på, kan det då vara bra att ligga på den sidan för att "hjälpa spermierna hitta rätt"? Vad tror ni?

* Efter ÄL kan man göra något för att hjälpa ägget att fästa i livmodern? Eller finns det något vi bör undvika att göra? Ex. att ha sex eller äta något? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-15 23:16
    Jag har nu läst på lite om bidrottninggéle, munkpeppar och rosenrot. Många säger att det har hjälpt dom till ett plus, gett starkare äl och regelbunden cykel. Någon som vet hur det påverkan en som redan har regelbunden cykel och stark äl? Har det någon effektdå, kan det öka chansen för ägget att fästa?
  • Svar på tråden Knep för ökad chans till +
  • Anonym (Bebislängtan)

Det blev ett plus för mig!!

• Friger

Har empiriskt märkt att tjejers ägglossningstest och bästa dagen för att bli gravid verkar vara lite missvisande för en del.

Har inget som helst vetenskapligt stöd för mitt påstående och jag vet inte hur exakta dom där testen är. Men det kostar inget att experimentera lite med dagarna. Killen blir säkert nöjd med det också ska du se. Han kan höra av sig till mig sen i pm så berättar jag vart han kan skicka min belöning för rådet! :P

• Sockerplanta
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2020-12-16 00:03:52 följande:

Det blev ett plus för mig!!

Grattis! Jättekul :D Jag önskar all lycka och att allt går bra <3

Jag tyckte mig ana ett streck på testet igår men sambon kan inte se något på det och det är på tok för tidigt att testa än egentligen. Jag har bara så svårt att hålla mig

• Sockerplanta
    Friger skrev 2020-12-16 00:14:18 följande:

Har empiriskt märkt att tjejers ägglossningstest och bästa dagen för att bli gravid verkar vara lite missvisande för en del.

Har inget som helst vetenskapligt stöd för mitt påstående och jag vet inte hur exakta dom där testen är. Men det kostar inget att experimentera lite med dagarna. Killen blir säkert nöjd med det också ska du se. Han kan höra av sig till mig sen i pm så berättar jag vart han kan skicka min belöning för rådet! :P

Hhahah vi skrattade lite åt ditt inlägg båda två här hemma.Skrattande

Än så länge har sexlivet inte helt gått över till ren barnverkstad och lusten håller i sig. Det blir ändå minst var tredje dag, oftast varannan, oavsett tid i cykeln. Så jag vet inte hur mycket mer vi kan experimentera med dagarna? Obestämd
  • Friger
    Haha ni är nog rätt så helgarderade! Det längsta jag haft som gett resultat är 5 dagar.

Visste ni förresten att jag bor på en bondgård, bedriver ingen större verksamhet men några djur har vi ju så klart. Bland annat två kaniner. Vet inte varför jag kom och tänka på det just nu.

Jag håller tummarna för att det där strecket betyder något! :)
  • Anonym (Bebislängtan)
    Sockerplanta skrev 2020-12-16 00:18:13 följande:

Grattis! Jättekul :D Jag önskar all lycka och att allt går bra <3

Jag tyckte mig ana ett streck på testet igår men sambon kan inte se något på det och det är på tok för tidigt att testa än egentligen. Jag har bara så svårt att hålla mig

Tack! Åh jag håller tummarna, spännande :D Dagen innan så ana jag ett streck som jag såg, men inte sambon (såklartx)) sen när jag plussa så trodde han knappt sina ögon ändå.
  • Msofie
    Sockerplanta skrev 2020-12-15 23:17:05 följande:

Jag har nu läst på lite om bidrottninggéle, munkpeppar och rosenrot. Många säger att det har hjälpt dom till ett plus, gett starkare äl och regelbunden cykel. Någon som vet hur det påverkan en som redan har regelbunden cykel och stark äl? Har det någon effekt då, kan det öka chansen för ägget att fästa? 

Hej,

Jag har använt rosenrot och munkpeppar i ett halvår nu. Innan har jag haft cykler upp emot 40 dagar samt att de har varit oregelbundna. Sedan jag började på de har mina cykler hållit sig stabila på 32 dagar. Sen är det svårt att säga om det är en direkt orsak av dem, men bättre har det ju blivit! Det är min första cykel på bidrottninggele, så får de hur det går. Dock har jag hört att bidrottning kan leda till lägre temp, vilket jag nog upplever?
  • Anonym (S)

Jag har:

- Ätit folsyra förstås

- Skippat alkohol helt

- Skippat koffein helt

- Skippat socker helt

- Skippat nikotin helt

- Tagit promenader varje dag (ger endorfiner!)

- Haft sex varannan dag

Blivit gravid på första försöket med alla fyra barnen

• Sockerplanta
    Friger skrev 2020-12-16 00:33:28 följande:
    Haha ni är nog rätt så helgarderade! Det längsta jag haft som gett resultat är 5 dagar.

Visste ni förresten att jag bor på en bondgård, bedriver ingen större verksamhet men några djur har vi ju så klart. Bland annat två kaniner. Vet inte varför jag kom och tänka på det just nu.

Jag håller tummarna för att det där strecket betyder något! :)
    Haha du får associera oss till vilka djur du vill, vi förstår kopplingen SkrattandeFlört

Tack :)
  • Sockerplanta
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2020-12-16 08:07:21 följande:
    Tack! Åh jag håller tummarna, spännande :D Dagen innan så ana jag ett streck som jag såg, men inte sambon (såklartx)) sen när jag plussa så trodde han knappt sina ögon ändå.

Då hoppas jag att jag och sambon kan köra en repris på eran berättelse och att att vi ser streck båda två om några dagar.

Fick en liten lätt blödning idag (bara lätt rosa på pappret). Hoppas på att det är nid men är skeptisk. Brukar inte få så men förra månaden hände samma sak och sen kom tanten, så gissar att det blir samma sak denna gång. 

• Sockerplanta
    Msofie skrev 2020-12-16 08:12:53 följande:
    Hej,

Jag har använt rosenrot och munkpeppar i ett halvår nu. Innan har jag haft cykler upp emot 40 dagar samt att de har varit oregelbundna. Sedan jag började på de har mina cykler hållit sig stabila på 32 dagar. Sen är det svårt att säga om det är en direkt orsak av dem, men bättre har det ju blivit! Det är min första cykel på bidrottninggele, så får de hur det går. Dock har jag hört att bidrottning kan leda till lägre temp, vilket jag nog upplever?

Att cykeln stabiliserat sig kan nog ha mycket med det att göra, jag hoppas det ska funka för er med bidrottninggélen nu :D

Jag har väldigt regelbunden cykel på 26-27 dagar och stark ägglossning varje månad utan uppehåll. Jag har också anlag för fler äggsläpp och tvillingar så behöver egentligen inget som stärker ägglossningen. Jag vill inte ändra på cykeln men vill öka chanserna för att ägget ska fästa efter ev. befruktning. Är rädd för att börja med dessa tillskott för att jag är rädd för dom ska stjälpa mer än hjälpa och ändra på min cykel.

• Sockerplanta
    Anonym (S) skrev 2020-12-16 08:12:56 följande:

Jag har:

- Ätit folsyra förstås

- Skippat alkohol helt

- Skippat koffein helt

- Skippat socker helt

- Skippat nikotin helt

- Tagit promenader varje dag (ger endorfiner!)

- Haft sex varannan dag

Blivit gravid på första försöket med alla fyra barnen

Jättebra tips men jag gör redan allt det där. Vi är nykterister båda två och använder inget koffein eller nikotin.
  • Msofie
    Sockerplanta skrev 2020-12-16 13:34:58 följande:

Att cykeln stabiliserat sig kan nog ha mycket med det att göra, jag hoppas det ska funka för er med bidrottninggélen nu :D

Jag har väldigt regelbunden cykel på 26-27 dagar och stark ägglossning varje månad utan uppehåll. Jag har också anlag för fler äggsläpp och tvillingar så behöver egentligen inget som stärker ägglossningen. Jag vill inte ändra på cykeln men vill öka chanserna för att ägget ska fästa efter ev. befruktning. Är rädd för att börja med dessa tillskott för att jag är rädd för dom ska stjälpa mer än hjälpa och ändra på min cykel.

Oj det låter ju verkligen som att du har goda förutsättningar för att de ska fungera! Hur länge har ni försökt? Har nog inte kommit över något som ska hjälpa ägget faktiskt fästa, hört något om membrasin för att få tjockare slemhinna..
  • Anonym (S)
    Sockerplanta skrev 2020-12-16 13:38:55 följande:

Jättebra tips men jag gör redan allt det där. Vi är nykterister båda två och använder inget koffein eller nikotin.

Toppen! Hoppas det tar sig snart
  • Sockerplanta
    Msofie skrev 2020-12-16 13:55:53 följande:
    Oj det låter ju verkligen som att du har goda förutsättningar för att de ska fungera! Hur länge har ni försökt? Har nog inte kommit över något som ska hjälpa ägget faktiskt fästa, hört något om membrasin för att få tjockare slemhinna..

Ja vi har nog goda förutsättningar och är nu inne på vårt tredje aktiva försök. Jag slutade med p-piller i juli men det tog 1,5-2mån innan cykeln kom igång och sambon var bortrest aug-sep. (Jag vet att cykeln är regelbunden för att jag bara åt p-piller under en kort period, innan skyddade vi på annat vis och då var mensen som en klocka precis som nu.) Från slutet av sep har vi prickat äl så vi har inte försökt så länge än men jag är otålig Skrattande.

Tack för tipset. Jag ska läsa på lite om membrasin (y)

Svar på tråden Knep för ökad chans till +