Ebba, Klara eller Linnea?
Står och velar mellan dessa namn just nu, första barnet och tycker det är svårt!
Motivera gärna era svar, tack snälla för hjälpen! ????
Står och velar mellan dessa namn just nu, första barnet och tycker det är svårt!
Motivera gärna era svar, tack snälla för hjälpen! ????
Ebba. De andra namnen är för mesiga.
Hade SÅ många Linneor när jag gick skola (född 1994) och ALLA var kraftigt överviktiga. Så det namnet går bort.
Klarorna var allihopa väldigt "på" på ett negativt sätt, så det går bort. Alltså JOBBIGA, klängiga...
Ebborna var det ganska blandat med hur de var - så det får väl bli Ebba om jag måste välja av namnen.
En Ebba är en överpresterande duktig-flicka, MVG i allt, som tröstäter och stoppar fingrarna i halsen när ingen ser. En Linnea är en vek och jag-svag mespropp som inte vågar stå upp för sig själv. Kör på Klara!
Tycker namnen är lika fina. Välj det som du känner mest för
Är barnet ifråga ens fött än? Vem vet, kanske är det en Gunilla eller Billie som tittar ut. Vänta och se vem hon är.
Är barnet ifråga ens fött än? Vem vet, kanske är det en Gunilla eller Billie som tittar ut. Vänta och se vem hon är.
För övrigt många väldigt bra svar, man väljer såklart hur mycket man vill ta med sig men det är väldigt intressant att höra från olika perspektiv hur namn uppfattas, tycker jag! Jag personligen både dömer och placerar folk i olika fack beroende på vad de heter, tills de visar motsatsen såklart :) Inget man gör för att vara elak utan bara en för mig naturlig reaktion när jag möter nytt folk.
Ebba är ett jättefint namn! Låter lite överklass.
Linnea.
Ebba och Klara är förfärligt fula namn.
Linnea är jättefint och stod på min lista också.
Ebba och Klara är varken fina eller fula tycker jag.
Klara färdiga gå? Linnea är topp namnet framröstat, Linnea röstade jag på, annars brukar jag gå mot strömmen, gillar att vara individuell. Fina namn är fina namn, alla tycker som mig för att jag har bra smak, skrev jag fel nu?
Ebba är OK, Klara det sista jag skulle ha valt men "It´s in the ear of the beholder" eller i ögat. Det är i betraktarens öra eller öga, alla tycker olika.
Det är tre fantastiskt fina namn! Men Ebba är en favorit. Lite tuffare än de andra som är aningens för ?ljuva? för min smak. Men bara om jag blir tvungen att välja - som sagt är de superfina alla tre.
Linnea är så vackert. Ett fint namn som är mjukt men fungerar på både bebis oh vuxen.
Klara är ok, Ebba är tokfult.
Ebba är coolt
Linnéa är gulligt, fick min röst
Klara är okej.
Linnea är så vackert. Ett fint namn som är mjukt men fungerar på både bebis oh vuxen.
Klara är ok, Ebba är tokfult.
Ebba och Linnea tycker jag är fina namn. Gav min röst på Ebba för jag tycker det är snäppet finare.
Jag heter själv Linnea och trivs med det :) är dock född tidigt 80 tal då det fortfarande var ganska ovanligt och sågs mer som ett ?gammaldags? mormors-namn. Gillar Linneablomman mycket och har haft den som min symbol, fått berättat för mig att den ser skir och vacker ut men är mycket stark som kan växa i mörker under granarna, och har ett starkt delat rotsystem - en stark familj !
Älskar namnet Klara! Bara positiva associationer, starkt och klart (!) och lätt. Känns inte så jättevanligt men ändå helt tidlöst och klassiskt. Funkar internationellt men med en ?svensk? vacker stavning (föredrar med K snarare än C)
Avskyr personligen namnet Ebba och alltid gjort, tycker det låter som ett verb (som att slabba, eller som nåt en flod gör när det är ebb...) kopplar det också till överspänd borgarklass, en kaxig men osäker Duktig Flicka är bilden som dyker upp.
Men tror också du ska försöka bara känna efter, tror du kommer få lika många olika svar som det antal personer som svarar :)