Sladdis2021 skrev 2020-12-16 16:40:20 följande:
Ja om några år blir det moppe såklart men fram tills dess? Tyvärr bor vi där det inte finns kollektivtrafik alls så de är helt beroende av att vi kan köra i nuläget ???? någon mer om kan och vill dela med sig?
Jag tror och hoppas att allt kommer gå bra ????
Det kommer att gå bra. Det finns ju liksom inga alternativ direkt.
Men det BLEV skillnad. Det är skillnad.
Vi bytte tex. boende när äldsta barnet var 4-5 år och vi visste inte då om det skulle bli aktuellt med fler barn. Alltså var huset som vi bor i idag NOLL barnsäkrat. För det behövdes ju inte med första barnet, när han var liten bodde vi inte här. Så nu är det grindar i trappor och massa sånt
Och sen har vi varit en sån stark trio i många år. Är man två föräldrar och ett barn (eller två barn i hyfsat samma ålder) så har man ju sina rutiner. Och ville stora barnet göra något så fanns alltid en av oss tillgänglig. Vi har också spenderat mycket tid tillsammans hemma, på utflykter, via idrotten mm.
Vi reste också mycket. Nu med andra barnet som är mer "livligt" har vi fortfarande inte kommit iväg för det känns helt enkelt inte värt det. Att resa nånstans med honom skulle inte kännas som semester. Och alla såna beslut påverkar ju det äldre barnet också, som varit vad vid andra rutiner innan.
(Nu reser vi såklart ingenstans pga covid men om vi tänker oss hur det annars hade varit).
Den stora fördelen, utöver att jag fick ynnesten att bli mamma igen och att mina barn har varann, är att jag var hemma drygt 2 år med lillasyskonet. Så jag har alltid varit ledig när han kommit från skolan och funnits här så att säga. Och sen kommer det även honom tillgodo att jag och maken fick ny föräldraledighet och ny möjlighet att gå ner i tid pga småbarn och ta ett par extra veckor ledigt sommartid