• Stjärnan92

När kan man testa?

Hej!

Undrar hur tidigt man egentligen kan ta ett graviditetstest? Enligt vul skulle jag ha ÄL nu i mitten av veckan. Enligt Google kan man va säker på ett test 3 veckor efter, men räcker de inte med kanske 2 veckor efter Äl? Eller går det att testa ännu tidigare? Haha

• Svar på tråden När kan man testa?
  • Långbenopluto

Man kan testa när man vill, men risken är att det bir ett negativt resultat även om det är pos om du testar för tidigt.

Ta ett test om inte mensen kommer när den beräknas komma.

• Maramba

Tidigaste svaga plus jag hört om är 8 dagar efter äl. Mer vanligt är nog 10-11 dagar efter äl. Och vissa plussar inte förrän flera dagar efter det, kanske 14-16 dagar.

Ägget fäster in i livmoderslemhinnan olika långt efter äl och det är först efter det fäst som hcg börjar utsöndras som jag förstår det. Därför kan det variera både från person till person och från en graviditet till en annan för samma person också. :)

• Jag är bara jag

Det kan inte gå 3 veckor efter äl utan att få mens ifall man inte är gravid. De flesta får plus 14 dagar efter äl. 

• Msofie

Du ska få plus 14 dagar efter ÄL, då mensen skulle kommit. Skulle nog inte rekommendera tidigare än ÄL +12, även om vissa får plus även tidigare än så.

• Stjärnan92
    Jag är bara jag skrev 2020-12-16 14:55:50 följande:

Det kan inte gå 3 veckor efter äl utan att få mens ifall man inte är gravid. De flesta får plus 14 dagar efter äl. 

Okej. Jag vet ju inte riktigt eftersom jag tar provera för mens och letrozol för att få ÄL o första gången jag lyckades få äl med letrozol. Men provar om 14 dagar ca då :D
  • Stjärnan92
    Jag är bara jag skrev 2020-12-16 14:55:50 följande:

Okej. Jag vet ju inte riktigt eftersom jag tar provera för mens och letrozol för att få ÄL o första gången jag lyckades få äl med letrozol. Men provar om 14 dagar ca då :D
  • Jag är bara jag
    Stjärnan92 skrev 2020-12-16 18:44:42 följande:
    Men då vet du väl ganska så bra när du hade äl? Testa 14 dagar efter äl du.
Svar på tråden När kan man testa?