Steeph skrev 2020-12-24 09:39:29 följande:
Äggkvalité, deformerade spermier, att kroppen försöker ägglossa men att inget ägg släpps, att man inte faller in i de procent (25%) som leder till ett plus.
Sen finns det ju massor med annat som hormonell obalans, blockerade äggledare, ogynnsam miljö i livmoder, för tunn slemhinna, pågående inflammation i kroppen som gör att kroppen puttar bort ett fertiliserat ägg.
Jag känner med dig <3
Det är såå svårt att inte känna stress och oro i den här karusellen
usch!
Jag fick ma i februari och inte lyckats bli gravid igen. Vi bommade precis 9e försöket. Det verkar vara totalt stopp. Vet ej om det kan röra sig om (för min del) att kroppen inte orkar med en graviditet just nu. Jag gick på piller, slutade med dom, plussade 2 mån efter, fick ma v 9 och sen göra en medicinsk abort. Ska göra en hssg spolning i början av januari som jag bokade in privat. Jag har iaf bra amh och mannens spermier ser bra ut... men ändå går det inte.
Kämpa på fina du och om du vill skriva/peppa så är jag öppen för det
kram och god jul!
Tack för ditt svar, och ditt stöd <3 Och beklagar verkligen ditt ma. Så himla ledsamt att du ska behöva gå igenom det där. Hoppas att spolningen gör susen för dig. Även om det inte skulle vara blockerat någonstans, har jag hört att det kan göra stor nytta. Vill tipsa om att ta värktablett innan, eller bedöva lite med sån bedövningskräm. Det är ju väldigt olika hur man upplever det där har jag förstått, men jag gjorde en hssg innan ÄL förra cykeln, och det gjorde enormt ont på mig. Vill inte skrämmas, men vill säga det så du inte får samma upplevelse. Det var ingen som sa till mig att man behövde ta något bedövande, och det hade jag önskat att någon gjorde ^^...
Skönt att veta ändå att allt ser bra ut för er båda, men förstås frustrerande att det inte tagit sig än ><
TACK <3 och detsamma till dig <3 God jul, kram!