• Anonym (SCB)

Har du sexstrejkat någon gång?

Har du någon gång sexstrejkat eller nekat din partner sex och i så fall varför och hur länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sexstrejkat någon gång?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-27 00:58:11 följande:

Nu lägger du återigen över skulden och ansvaret på kvinnorna. Jag, liksom de flesta kvinnor som får sexuella inviter har INTE sökt sig till eller dragit sig till dessa män.

Det är alla mögliga sorters män som kommer med sexuella inviter, även de trevligaste.

Så sluta tro att kvinnor alltid gjort något innan, betett sig på ett visst sätt eller klätt sig utmanande för att råka ut för detta.

Alla MÖJLIGA sorters män*
  • Anonym (mr z)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-27 00:58:11 följande:
    Nu lägger du återigen över skulden och ansvaret på kvinnorna. Jag, liksom de flesta kvinnor som får sexuella inviter har INTE sökt sig till eller dragit sig till dessa män.

Det är alla mögliga sorters män som kommer med sexuella inviter, även de trevligaste.

Så sluta tro att kvinnor alltid gjort något innan, betett sig på ett visst sätt eller klätt sig utmanande för att råka ut för detta.
    Du snackar skit. Varje individ får ta ansvar för sina egna handlingar. Jag har viktigare saker för mig än att uppfostra alla svagbegåvade män du hänger med.

Däremot går det inte att komma ifrån att du själv har valt att hänga med 100-tals män., och det vore väl märkligt om du hade noll inflytande över vilka du umgås med?

Det faktum att alla du träffar beter sig som grottmänniskor är såklart bara deras eget ansvar. 

Ingen av mina manliga vänner uppför sig så illa som det du beskriver.
    Ingen av mina kvinnliga vänner har det problem du beskriver.
    Däremot har jag ytligt bekanta (manliga) som jag ser dessa tendenser hos.
  • Anonym (tomtefniss)
    Anonym (tomtefniss) skrev 2020-12-26 12:47:12 följande:

Män som sexstrejkar, vilken roande tanke.
    Såhär skulle kvinnor reagera då:

"Och?" Skrattande

Sen skulle hon kunna gå ut, mitt på ljusa dagen, och inom 4 minuter ha raggat upp en attraktiv man, som vill ha sex med henne.
    Skulle en man kunna gå ut, mitt på ljusa dagen, och inom 4 minuter ha raggat upp en attraktiv kvinna, som vill ha sex med honom?

Rätt svar kommer här:

Nej.
  • Anonym (L)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-24 15:24:12 följande:

Självklart. Finns det ens någon kvinna som inte har det?

Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-24 21:50:36 följande:
    Hon kanske inte ville ha sex helt enkelt?

Men det är ju snarare det här det handlar om. Man har inte lust att ligga, då ligger man inte. Varför skulle man vägra ha sex om man VILL ha sex?? Jag har inte sex om jag är ledsen, besviken eller arg på karln. Det handlar inte om att strejka utan om att jag INTE VILL ligga med en drängfull man som precis spytt ner sig (bara ett dåligt exempel)...

Är det anställd förväntas du jobba men kan vid behov strejka. Förväntas man ha sex i en relation? Är det ett krav och en förväntning, att man har sex oavsett om man vill eller inte, och att det därför ska kallas att "strejka" om man tackar nej? Sjukt, enligt mig.
  • Smecker
    Anonym (L) skrev 2020-12-28 07:47:33 följande:

Men det är ju snarare det här det handlar om. Man har inte lust att ligga, då ligger man inte. Varför skulle man vägra ha sex om man VILL ha sex?? Jag har inte sex om jag är ledsen, besviken eller arg på karln. Det handlar inte om att strejka utan om att jag INTE VILL ligga med en drängfull man som precis spytt ner sig (bara ett dåligt exempel)...

Är det anställd förväntas du jobba men kan vid behov strejka. Förväntas man ha sex i en relation? Är det ett krav och en förväntning, att man har sex oavsett om man vill eller inte, och att det därför ska kallas att "strejka" om man tackar nej? Sjukt, enligt mig.
    Det är sjukt enligt de flesta.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Mandel

Vet inte om jag kan kalla det sexstrejk.

För att jag ska vilja ha sex så måste jag tycka om personen framför mig på ett eller annat vis. Det är liksom ett baskrav. Personen måste ha attraktionskraft så jag tänder och vill ha sex.
    Om personen framför mig mest gör mig avtänd av diverse olika anledningar så tänder jag inte och får ingen sexlust alls. 
    Tog nog 1 år efter yngsta sonens födelse tills jag ens orkade ha sex med x-maken pga diverse anledningar som hans ölmage, hans frånvaro, hans brist på engagemang för mig och oss osv. Försökte oss på familjeterapi och han lovade samma saker som han fortsatte lova i 10 år till och som han aldrig infriade så jag begärde skilsmässa och han blev jättekränkt.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Perjonsson

Flera gånger.

Blivit så jävla trött på fruntimmer som aldrig kan ta intiativ och att det typ finns en oskriven regel om att det är mannen som alltid ska vara den som avanserar.

Plötsligt blir det något slags nej, inte gett samtycke, metoo debatt om dessa förskräckliga män som inte lyckats tolka era diffusa signaler.

Nä det va riktigt kul att sexstrejka tvärt och plötsligt kommer hon krypande och ser sig bortglömd o inte uppskattad. Haha välkommen till vad vi konstant ska utstå, haha.

Har även varit otrogen eller spelat otrogen för att skapa panik få fart på hennes hjärnceller.

• Anonym (Försökt ett par gånger)

Jag är man, jag har försökt sexstrejka ett par gånger. Detta har jag lärt mig av min sambo, då hon ibland sexstrejkar. Men det är svårt då hon klär av sig naken när jag sexstrejkar.

• Anonym (mr z)
    Anonym (L) skrev 2020-12-28 07:47:33 följande:

Ja, det du beskriver är ju sjukt.

Å andra sidan är inte jag intresserad av att leva i en sexlös relation hur länge som helst.
  • sextiotalist

Nej, har inte haft någon anledning och ser inte ens någon vits med detta. 

• Anonym (självklart)
    Perjonsson skrev 2020-12-29 05:03:53 följande:

Flera gånger.

Blivit så jävla trött på fruntimmer som aldrig kan ta intiativ och att det typ finns en oskriven regel om att det är mannen som alltid ska vara den som avanserar.

Plötsligt blir det något slags nej, inte gett samtycke, metoo debatt om dessa förskräckliga män som inte lyckats tolka era diffusa signaler.

Nä det va riktigt kul att sexstrejka tvärt och plötsligt kommer hon krypande och ser sig bortglömd o inte uppskattad. Haha välkommen till vad vi konstant ska utstå, haha.

Har även varit otrogen eller spelat otrogen för att skapa panik få fart på hennes hjärnceller.

Det där stämmer inte på mig, jag har alltid tagit minst lika mycket initiativ med dem jag varit intresserad av och i mina förhållanden. Enda anledningen att jag inte tar några är för att jag inte har lust ännu eller kanske just då behöver bli förförd ordentligt för att bli tänd. Sånt kan man ju växla med.

Min erfarenhet av män är att de har alldeles för dåligt tålamod och man känner nästan alltid en outtalad press från dem vilket gör att man aldrig hinner mer. Skitjobbigt om man aldrig får känna spontanlust! Visst finns det några typer av kvinnor som fungerar väldigt klassiskt traditionellt och vill att mannen alltid ska uppvakta och förföra men jag tror inte de är så vanliga i Sverige i vår tid. Kvinnor är väldigt drivna och PÅ när de är attraherade. Något jag fått bekräftat av killar som är extremt populära bland kvinnor. De känner sig lika påhoppade som många kvinnor och vet vilken stress jag talar om.

• Anonym (Har hänt)
    Anonym (raka rör) skrev 2020-12-25 12:40:25 följande:

Ja, jag sa till mitt ex att går du över 110 kilo i vikt så slutar jag ha sex med dig, jag vägrar leva med någon som aktivt förstör sin hälsa på det viset.

Vilket gjorde att han höll vikten under den siffran de åren vi var ihop. Efter att jag lämnade (av andra anledningar) spårade det ur och idag är han knäopererad, har droppfot och går med käpp, strax efter 50.

Jag vill att min partner ska leva ett långt och friskt liv, och kan de inte själva sätta gränser för sig så försöker jag göra det, så får alla andra tycka vad de vill.

Det där funkar för en kvinna att ställa sådana krav, om en man gjorde det skulle han betraktas som ett okänsligt svin med skevt kroppsideal, och oerhört få kvinnor skulle acceptera det som ett rimligt krav.

Har ibland låtsas att jag var trött när jag egentligen faktiskt bara varit avtänd av hennes övervikt och hellre struntat i sexet.

För många år sen glömde hon bort sina P-piller, då blev det ingen sex på 3 månader tills hon kommit igång med dem igen.

Avstår hellre sex än har kondom, helt meningslöst
Svar på tråden Har du sexstrejkat någon gång?