Har du sexstrejkat någon gång?
Har du någon gång sexstrejkat eller nekat din partner sex och i så fall varför och hur länge?
Har du någon gång sexstrejkat eller nekat din partner sex och i så fall varför och hur länge?
Nu lägger du återigen över skulden och ansvaret på kvinnorna. Jag, liksom de flesta kvinnor som får sexuella inviter har INTE sökt sig till eller dragit sig till dessa män.
Det är alla mögliga sorters män som kommer med sexuella inviter, även de trevligaste.
Så sluta tro att kvinnor alltid gjort något innan, betett sig på ett visst sätt eller klätt sig utmanande för att råka ut för detta.
Män som sexstrejkar, vilken roande tanke.
Såhär skulle kvinnor reagera då:
"Och?"
Istället för att kapa tråden skapade jag en egen tråd om ämnet:
www.familjeliv.se/forum/thread/80852333-vad-tror-du-vill-kvinnor-i-heterorelationer-inte-ha-sex
Självklart. Finns det ens någon kvinna som inte har det?
Vet inte om jag kan kalla det sexstrejk.
För att jag ska vilja ha sex så måste jag tycka om personen framför mig på ett eller annat vis. Det är liksom ett baskrav. Personen måste ha attraktionskraft så jag tänder och vill ha sex.
Om personen framför mig mest gör mig avtänd av diverse olika anledningar så tänder jag inte och får ingen sexlust alls.
Tog nog 1 år efter yngsta sonens födelse tills jag ens orkade ha sex med x-maken pga diverse anledningar som hans ölmage, hans frånvaro, hans brist på engagemang för mig och oss osv. Försökte oss på familjeterapi och han lovade samma saker som han fortsatte lova i 10 år till och som han aldrig infriade så jag begärde skilsmässa och han blev jättekränkt.
Flera gånger.
Blivit så jävla trött på fruntimmer som aldrig kan ta intiativ och att det typ finns en oskriven regel om att det är mannen som alltid ska vara den som avanserar.
Plötsligt blir det något slags nej, inte gett samtycke, metoo debatt om dessa förskräckliga män som inte lyckats tolka era diffusa signaler.
Nä det va riktigt kul att sexstrejka tvärt och plötsligt kommer hon krypande och ser sig bortglömd o inte uppskattad. Haha välkommen till vad vi konstant ska utstå, haha.
Har även varit otrogen eller spelat otrogen för att skapa panik få fart på hennes hjärnceller.
Jag är man, jag har försökt sexstrejka ett par gånger. Detta har jag lärt mig av min sambo, då hon ibland sexstrejkar. Men det är svårt då hon klär av sig naken när jag sexstrejkar.
Nej, har inte haft någon anledning och ser inte ens någon vits med detta.
Flera gånger.
Blivit så jävla trött på fruntimmer som aldrig kan ta intiativ och att det typ finns en oskriven regel om att det är mannen som alltid ska vara den som avanserar.
Plötsligt blir det något slags nej, inte gett samtycke, metoo debatt om dessa förskräckliga män som inte lyckats tolka era diffusa signaler.
Nä det va riktigt kul att sexstrejka tvärt och plötsligt kommer hon krypande och ser sig bortglömd o inte uppskattad. Haha välkommen till vad vi konstant ska utstå, haha.
Har även varit otrogen eller spelat otrogen för att skapa panik få fart på hennes hjärnceller.
Ja, jag sa till mitt ex att går du över 110 kilo i vikt så slutar jag ha sex med dig, jag vägrar leva med någon som aktivt förstör sin hälsa på det viset.
Vilket gjorde att han höll vikten under den siffran de åren vi var ihop. Efter att jag lämnade (av andra anledningar) spårade det ur och idag är han knäopererad, har droppfot och går med käpp, strax efter 50.
Jag vill att min partner ska leva ett långt och friskt liv, och kan de inte själva sätta gränser för sig så försöker jag göra det, så får alla andra tycka vad de vill.