• emeliiiiiie

    Att välja namn, tips mottages :)

    Börjar seriöst bli galen på mig själv, kan inte bestämma namn till sonen. Ena dagen heter han Ture, nästa dag August. Någon som har tips på hur man kan bestämma sig? Eller är det bara å dra lott? ;) Ture är kort å gulligt (enligt oss) , August tycker jag är snäppet finare, dock kan han bli kallad för ?Agge? eller liknande smeknamn då han blir äldre, eftersom namnet är längre.. Hur bestämmer man sig?

    Syskonen heter Wilgot och Malte :)

  • Svar på tråden Att välja namn, tips mottages :)
  • Anotherone

    Min personliga favorit är August men det är inget fel på Ture heller
    Och jag tycker att både Ture och Augusti passar jättefint med syskonens namn (om man skulle tycka att det var viktigt)

  • Anotherone
    Anotherone skrev 2020-12-28 14:29:37 följande:

    Min personliga favorit är August men det är inget fel på Ture heller
    Och jag tycker att både Ture och Augusti passar jättefint med syskonens namn (om man skulle tycka att det var viktigt)


    August ska det självklart vara, inte Augusti!
  • fluu

    Båda är bra. Testa namnen en vecka i taget och fundera på om det passar i alla sammanhang och hur ni gillar smeknamn("Agge" är rätt vanligt)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona

    Bägge är fina namn. Jag föredrar Ture för det är kort enkelt och man slipper oroa sig för smeknamn.
    August är vackert. Men som du säger fins det en risk med att eventuella kamrater kallar honom Agge.

    Mitt tips är att när du går upp på natten för att mata, så kallar du honom det första namn du tänker på. För det är det namn du innerst inne vill ha. När man är trött och går på sparlåga så tänker man inte så mycket om och kring, utan det är korta steg mellan tankarna. Lycka till.

    (Ev låt pappan göra samma sak och se om det blir samma namn)

  • gullesbulle

    Jag har tänkt August till min son, annars:
    Wilhelm
    Johannes/hannes
    Gustav
    Samuel
    Andreas
    Henrik

Svar på tråden Att välja namn, tips mottages :)