• Anonym (Jag)

Vad kan jag jobba med?

Jag är 30 år, har på grund av psykiska problem aldrig haft ett jobb. Min enda erfarenhet är några veckors praktik på förskola (som inte passade min stresskänslighet alls).

1. Jag vill hitta något jag kan göra hemifrån.

2. Det måste vara så pass "kravlöst" att jag kan ha dåliga dagar utan att någon är på mig om det.

3. Helst ska kontakt ske via text, inte telefonsamtal.

4. Det får inte kräva någon utbildning då jag inte ens gått ut gymnasiet.

5. Flexibla tider som jag kan styra mycket över själv.

6. Det behöver inte dra in någon större summa, jag vill bara komma igång och känna att jag inte är helt hopplös.

7. Har inte utrymme för att ha lager av varor etc.

Det är vad jag kunde komma på.

• Svar på tråden Vad kan jag jobba med?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Kfkf) skrev 2021-01-10 06:43:33 följande:

Behlve rdu inte pengar, du har ju barn? Trodde du satt hemma själv och inte kunde göra något

Japp, märkligt.
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (Ö) skrev 2021-01-10 11:38:59 följande:

Japp, märkligt.

Fattar ingenting.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Kfkf) skrev 2021-01-10 06:44:32 följande:

Men som sagt läs klart gymnasiet, sedan sök jobb. Gå till arbetsförmedlingen och prata med dom. Prata även med någon inom vården.

Men hur får du pengar till allt med dina barn?

Anonym (Ö) skrev 2021-01-10 11:38:59 följande:
    Japp, märkligt.
    Jag läste mellan raderna det som att ts är "hemmafru" men att hon gärna jobbar lite för att utveckla sig själv och tjäna lite egna pengar som hon kan känna är bara sina egna.
    (men jag kan ha fel, uppfattade det bara som det eftersom jag läst ganska många trådar här inne på sistone där ts varit någon slags "hemmafru" där mannen och hon kommit överens om att hon skall vara hemma).

• Anonym (Jag)

Nej, jag kommer inte börja plugga igen. Jag har en gång för alla lärt mig att det inte fungerar för mig.

Jag leker med tanken att sy och sälja prematurkläder. Behöver bara sätta mig in i hur det fungerar gällande skatt och allt sånt.

Tack för råd!

• Anonym (Spånar)
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-10 20:31:50 följande:
    Nej, jag kommer inte börja plugga igen. Jag har en gång för alla lärt mig att det inte fungerar för mig.
    Jag leker med tanken att sy och sälja prematurkläder. Behöver bara sätta mig in i hur det fungerar gällande skatt och allt sånt.

Tack för råd!
    Där finns det en marknad om än inte så stor, men lagom för dig kanske. Lycka till!
  • Anonym (Kfkf)

Tack för råd!

Varför inte?
  • Anonym (Kfkf)

Tack för råd!

Prata med lärarna så kan de nog hjälpa dig. Eller en kurator. Men det antar jag du redan gjort? Hur får du pengar om du bara går hemma?
  • Anonym (Kfkf)

Du har ju barn dessutom?

• Kvittning

Tack för råd!

Varför begränsa till prematur? Där jag bor finns det en lokal säljgrupp på fb för "hemmahantverkare" (och det görs reklam för den på "vanliga köp och sälj" som är för begagnade saker och inte nytillverkade) och där är t.ex. bebisfiltar med fina och unika mönster ganska populärt. Och jättelätt att sy. Viktigt bara att det är tyg som är riktigt mjukt och skönt. 
  • Glinda från Oz

Hade ett sådant jobb funnits hade alla velat jobba med det, du hör väl själv hur orealistiskt det låter. 

Ser du bra ut och kan ställa dig naken framför webbcam finns det säkert de som är beredda att betala, jag kan inget om porrbranchen men spontant tänker jag att det måste finnas sådana tjänster att söka. 

• Anonym (Jag)
    Glinda från Oz skrev 2021-01-16 19:16:22 följande:

Hade ett sådant jobb funnits hade alla velat jobba med det, du hör väl själv hur orealistiskt det låter. 

Ser du bra ut och kan ställa dig naken framför webbcam finns det säkert de som är beredda att betala, jag kan inget om porrbranchen men spontant tänker jag att det måste finnas sådana tjänster att söka. 

Alltså fy, vad har jag gjort dig för att förtjäna en så låg kommentar?
  • Anonym (Jag)
    Kvittning skrev 2021-01-15 07:42:54 följande:

Varför begränsa till prematur? Där jag bor finns det en lokal säljgrupp på fb för "hemmahantverkare" (och det görs reklam för den på "vanliga köp och sälj" som är för begagnade saker och inte nytillverkade) och där är t.ex. bebisfiltar med fina och unika mönster ganska populärt. Och jättelätt att sy. Viktigt bara att det är tyg som är riktigt mjukt och skönt. 

De ligger mig extra varmt om hjärtat på grund av ett av mina barn. Har några idéer jag ska slipa vidare på :) men absolut, det kanske blir större storlekar också, men behöver fokusera på en sak i taget så det faktiskt blir av.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Jag) skrev 2021-01-16 19:42:27 följande:
    Alltså fy, vad har jag gjort dig för att förtjäna en så låg kommentar?
    Att du ser ner på människor för deras yrkesval säger mer om dig än om mig. 
Svar på tråden Vad kan jag jobba med?