Katarina, Teodora eller Valentina?
Motivera gärna och/eller kom med förslag på andra flicknamn. Det viktiga är att namnet funkar på många olika språk utan att uttalet ändras alltför mycket.
Motivera gärna och/eller kom med förslag på andra flicknamn. Det viktiga är att namnet funkar på många olika språk utan att uttalet ändras alltför mycket.
Det är fina namn alla tre, låter lite regala alla tre. Katarina är finast.
Tycker Valentina var jättefint!
Det enda normala namnet är Katarina.
Katarina är fint men i Sverige tycker jag att det känns som ett namn för 70- och 80-talister dvs inte tidlöst. Theodora är fint och jag kan även föreslå Fredrika, Antonia och Henrietta.
Jag gillar Valentina :) vet inre varför, det är fint bara. De andra två gillar jag inte alls. Katarina är jättetråkigt och stelt, Teodora är jobbigt att säga haha.
Gittan hade en dotter som hette Katarina. Den heliga alltså ;)
Katarina är fint.
Valentina är lite trash om jag får säga så...
Mer namn:
Gabriella,
Amelia,
Amalia,
Erica,
Teodora vet jag inte, Valentina är fint!
Katarina är också fint egentligen, kanske finast, bara belastat för oss lite äldre. Men det kommer säkert igen!
Men då ska det stavas precis så och inte med C, eller värre: Catharina. Theodora känns däremot mer logiskt än Teodora?
Gillar alla namnen. De är vackra ståtliga och gångbara. Dock ger de smeknamn, så det får man vara beredd på. Theodora är nog min favorit, men Katarina kommer strax efter. Fler förslag:
Andrea, Alexandra,Adriana, Amelia, Celeste, Cecilia, Cornelia, Desirée, Emilia, Fredrika, Gabriella, Helena, Henrietta, Isabella, Lilian, Louisa, Lavinia, Marianne, Olivia, Paulina, Rebecka, Stephanie,Susanna, Simone.
Katarina men alla är fina.
Valentina känns väldigt mycket zigenare..
Katarina gilla jag
Teodora gillar jag inte. Det är för konstlat och så har jag svårt för pojknamn som blir flicknamn bara av att man hakar på ett -a, -ia eller -ina på slutet (Johanna, Erika, Tora, Karla, Fredrika, Axelina, Vilhelmina etc)
Katarina är pampigt och snyggt! Lär bli smeknamn av det: Katte/Kattis, Tina eller Nina (Nina är fint!)
Valentina: dels samma invändning som med Teodora, dels tänker jag på att det verkar ganska vanligt på flickor från Albanien och Kosovo. Men det är ganska fint.
Valentina tycker jag om