• Anonym (persikan)

Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)

Trådens syfte är dels att se hur vanligt det är med smisk, och därför hoppas jag att även ni som inte gillar smisk kommer in och skriver varför ni inte gillar det.

Ett annat syfte är att se vilka könsskillnader som finns. Gillar män att smiska, och gillar kvinnor att bli smiskade? I så fall, varför?

Försök att anstränga er när ni svarar, och alltid använda argument. Utan argument får vi ingen diskussion.

Utan argument: "Jag gillar smisk. Jag bara gör det."
    Med argument: "Jag gillar smisk för att jag tycker det är sexigt när tjejen är undergiven."

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)
  • Anonym (Olydig flicka)

Jag fantiserar väldigt mycket om att få smisk som uppfostran men vill få det av en äldre barsk kvinna. Skulle vilka bli lagd över knät och få smaka riset på bara stjärten. Finns massor med män som skulle vilja göra det med mig men jag vill få det av en äldre kvinna och det är inte lika enkelt att hitta.

• Jonnynilsson
    KimLinnefeldt skrev 2021-02-01 11:01:21 följande:

Skulle du vilja?

Nej jag tror inte inte det. Inget jag känner att jag skulle gå igång på.
  • Anonym (Gillar - nu)
    Jonnynilsson skrev 2021-02-01 11:38:56 följande:

Nej jag tror inte inte det. Inget jag känner att jag skulle gå igång på.

Jag skulle vilja drista mig till att det i sig är svaret på en fråga du förvisso inte ställt! Om du inte känner att du går igång på det, då är smisk inte heller rätt väg för just dig att gå. För efter att ha upplevt hur det är att vara på båda sidorna i detta känns det som att jag inser att det där bara ... är. Faller på plats när tiden är rätt för det. OM den tiden kommer. Och det är inte ens en tid som man behöver sträva efter! Ett sexliv kan ju vara fullkomligt och komplett om båda parter när nöjda med hur man har det, menar jag.

När det kommer till dominans/undergivenhet - Det ska enligt mig inte vara någon kamp, inget motstånd, utan rollen kommer till en naturligt. För mig blev det som att... hitta hem! Utan att jag visste att jag sökte det! Det bara faller sig helt logiskt och naturligt. Någonting jag aldrig hade trott tidigare!
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (persikan) skrev 2021-01-30 10:56:48 följande:

Trådens syfte är dels att se hur vanligt det är med smisk, och därför hoppas jag att även ni som inte gillar smisk kommer in och skriver varför ni inte gillar det.

Ett annat syfte är att se vilka könsskillnader som finns. Gillar män att smiska, och gillar kvinnor att bli smiskade? I så fall, varför?

Försök att anstränga er när ni svarar, och alltid använda argument. Utan argument får vi ingen diskussion.

Utan argument: "Jag gillar smisk. Jag bara gör det."

Med argument: "Jag gillar smisk för att jag tycker det är sexigt när tjejen är undergiven."

Jag gillar både smisk, pisk, stryptag, att bli bunden, fasthållen etc. Gillar att vara undergiven och bli kommenderad. Jag blir otroligt kåt av viss smärta. Skulle aldrig någonsin smiska själv, för mig hade det varit avtändande att vara den dominanta/drivande
  • Anonym (Gillar - nu)
    Anonym (Gillar) skrev 2021-02-01 13:44:44 följande:

Jag gillar både smisk, pisk, stryptag, att bli bunden, fasthållen etc. Gillar att vara undergiven och bli kommenderad. Jag blir otroligt kåt av viss smärta. Skulle aldrig någonsin smiska själv, för mig hade det varit avtändande att vara den dominanta/drivande

Svarar direkt för detta intresserar mig verkligen! Jag är som du i detta. Blir liksom minus-kåt av att tänka tanken på att smiska. MEN(!), för ett tag sedan utmanade min man mig att jag skulle smiska honom(!) - på hans initiativ, just för att han vet hur stort mitt motstånd mot detta var. Det var som en tankevolt för mig. För plötsligt kunde jag faktiskt smiska till honom (inte i närheten som han kan smiska mig)! Och han gick igång på att jag i detta verkligen följde hans vilja även i en sådan grej, för mitt motstånd var så markant. Så som detta utspelade sig behöll han sin dominans o jag min undergivenhet intakt, han liksom bara använde mig som ett verktyg för att själv få testa på hur smisk kändes. Det var väldigt upphetsande för oss båda, och en oväntad twist! Inget vi kommer praktisera ofta eller mycket, men det var väldigt ... intimt, på sitt sätt. Känslan att själv veta hur det känns i handflatan efter att den träffat honom. Som att vi än mer kan förstå varandras förutsättningar, på ngt sätt...
  • Anonym (L)

Tycker diskussionen är intressant, men det kan vara så att det finns lite olika bakgrund till att ge...
    För mig (och många andra, som jag har förstått det) handlar det inte om att vara aggressiv, eller utöva en aggression, utan det är något man ger den som tar emot, som njuter av smärtan, eller underkastelsen. I min värld måste man vara överens om var gränserna går, och vara lyhörd för alla signaler från den som tar emot så att det hela tiden är det njutningsfullt skrämmande. Att träffa någon och smiska dem för att leva ut mina egna aggressioner är väldigt främmande för mig-

• Anonym (Gillar - nu)
    Anonym (persikan) skrev 2021-02-01 08:51:58 följande:

Men aggressivitet är väl kopplat till dominans?

För mig kunde det här påståendet inte vara mer fel! Sann dominans inbegriper vare sig våld eller uppvisar någon aggressivitet. Det är så fullkomligt under allt vad värdighet och vett heter. Sann dominans inbegriper en otroligt stor del ömhet, omtänksamhet och total tillit.

Aggressivitet hör enligt mig inte hemma i samma värld som diskussionen om dominans inom sex. Då har du helt missförstått vad sann dominans innebär! De som tror att det sitter i fysisk styrka, som tror att de kan tvinga sig till sann underkastelse kommer att mötas av en partner som fogar sig av rädsla. En partner som är kuvad, som känner skräck och kanske dödsångest. En person som tror att den ska dominera genom ett aggressivt beteende landar i misshandel och våldtäkt.
  • Anonym (Meränvanilj)

Blir mer och mer intressant.... Jag tror det finns många aggressiva som inte alls är dominanta, utan bara har inre aggressioner. Å andra sidan handlardominans om att dominera, styra och bestämma, och det är mkt möjligt att om den dominante inte får möjlighet att leva ut och känna det kan hen bli aggressiv. Bara en tanke...måste inte stämma. Är ju själv väldigt dominant vad gäller sex, men lugn o försiktig "till vardags". Gillar iofs att stå i centrum, äga rummet och vara han som alla kollar på... Men tror ingen uppfattar mig som hotfull eller aggressiv. Hade tidigare i mitt liv problem med aggressioner pga ett ganska begränsat liv och en alltför stor anpassning till allt omkring mig. Kom ut på fyllan.... Lärt mig att säga ja till mig själv oftare och ta mer plats. Även i sexet då. Så det kan finnas kopplingar, men snarast så att den som är dominant inte är aggressiv, just för att hen är dominant.

• Anonym (Gillar - nu)
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2021-02-01 15:57:14 följande:

Blir mer och mer intressant.... Jag tror det finns många aggressiva som inte alls är dominanta, utan bara har inre aggressioner. Å andra sidan handlardominans om att dominera, styra och bestämma, och det är mkt möjligt att om den dominante inte får möjlighet att leva ut och känna det kan hen bli aggressiv. Bara en tanke...måste inte stämma. Är ju själv väldigt dominant vad gäller sex, men lugn o försiktig "till vardags". Gillar iofs att stå i centrum, äga rummet och vara han som alla kollar på... Men tror ingen uppfattar mig som hotfull eller aggressiv. Hade tidigare i mitt liv problem med aggressioner pga ett ganska begränsat liv och en alltför stor anpassning till allt omkring mig. Kom ut på fyllan.... Lärt mig att säga ja till mig själv oftare och ta mer plats. Även i sexet då. Så det kan finnas kopplingar, men snarast så att den som är dominant inte är aggressiv, just för att hen är dominant.

Det här tror jag absolut kan stämma. På samma sätt som en undergiven kan söka sig till sammanhang som blir väldigt destruktiva, och förväxla sin sexuella undergivenhet med någon form av självutplåning...
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Olydig flicka) skrev 2021-02-01 11:11:29 följande:

Jag fantiserar väldigt mycket om att få smisk som uppfostran men vill få det av en äldre barsk kvinna. Skulle vilka bli lagd över knät och få smaka riset på bara stjärten. Finns massor med män som skulle vilja göra det med mig men jag vill få det av en äldre kvinna och det är inte lika enkelt att hitta.

Hoppas du hittar henne! Ris på bara stjärten av dem man älskar är en otroligt omvälvande och häftig upplevelse. Men om du inte provat smisk tidigare bör du inte börja med ris utan börja med att få smisk med handflatan.

Och kom ihåg att du måste ha ett stoppord, annars kan det gå över styr. Har du letat på Darkside?
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (Gillar - nu) skrev 2021-02-01 14:01:41 följande:

Svarar direkt för detta intresserar mig verkligen! Jag är som du i detta. Blir liksom minus-kåt av att tänka tanken på att smiska. MEN(!), för ett tag sedan utmanade min man mig att jag skulle smiska honom(!) - på hans initiativ, just för att han vet hur stort mitt motstånd mot detta var. Det var som en tankevolt för mig. För plötsligt kunde jag faktiskt smiska till honom (inte i närheten som han kan smiska mig)! Och han gick igång på att jag i detta verkligen följde hans vilja även i en sådan grej, för mitt motstånd var så markant. Så som detta utspelade sig behöll han sin dominans o jag min undergivenhet intakt, han liksom bara använde mig som ett verktyg för att själv få testa på hur smisk kändes. Det var väldigt upphetsande för oss båda, och en oväntad twist! Inget vi kommer praktisera ofta eller mycket, men det var väldigt ... intimt, på sitt sätt. Känslan att själv veta hur det känns i handflatan efter att den träffat honom. Som att vi än mer kan förstå varandras förutsättningar, på ngt sätt...

Förstår hur du menar - spännande :) - dock blir det ändå som att han är undergiven för mig och det funkar absolut inte tyvärr. Spännande tråd, intressant att höra hur folk tänker
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (persikan) skrev 2021-02-01 08:51:58 följande:

Men aggressivitet är väl kopplat till dominans?

För mig har dominans inte ett dugg med aggressivitet att göra. Min man piskar mig ju inte i vredesmod eller är aggressiv när vi har sex.
  • Anonym (Gillar - nu)
    Anonym (Gillar) skrev 2021-02-01 19:00:05 följande:

Förstår hur du menar - spännande :) - dock blir det ändå som att han är undergiven för mig och det funkar absolut inte tyvärr. Spännande tråd, intressant att höra hur folk tänker

Håller med - tråden är jättespännande, att höra hur folk tänker! Och jag förstår dig, för oss var det verkligen nog så långt på gränsen vi kommit, till vad dominansen kan ta mig... !
  • Anonym (plötsligt händer det)

smisk/smärta/förnedring var och är helt ointressant och lite lätt avtändande för mig. Men under min singelperiod träffade jag en tjej som ville ha lite smisk med handflatan när jag tog henne bakifrån. tänkte typ "Okej, vi testar" och hon kom direkt på första smisket och blev så sjukt kåt och kunde komma gång på gång. Det i sin tur gjorde mig så upphetsad att vi fortsatte lite så.

I nuvarande förhållande skulle jag inte komma på tanken förrän hon bad om det eller ville testa. Jag skulle aldrig vara drivande. 

• KimLinnefeldt

Smiskar bara med handflatan, så skönt när det svider till i handen, samtidigt med det där klatschljudet, och att hennes skinkor blir röda och heta. Jag är i kontroll, dominerar, tar för mig, njuter som jag vill. "Jag äger dig."

Har inget med vrede eller aggressivitet att göra. Makt kanske, eller åtminstone "kraft". Jag blir djuret, ur-mannen som står i grottöppningen.

I nästa stund älskar vi öga mot öga, jämställt.

• Anonym (Meränvanilj)
    KimLinnefeldt skrev 2021-02-02 15:29:10 följande:

Smiskar bara med handflatan, så skönt när det svider till i handen, samtidigt med det där klatschljudet, och att hennes skinkor blir röda och heta. Jag är i kontroll, dominerar, tar för mig, njuter som jag vill. "Jag äger dig."

Har inget med vrede eller aggressivitet att göra. Makt kanske, eller åtminstone "kraft". Jag blir djuret, ur-mannen som står i grottöppningen.

I nästa stund älskar vi öga mot öga, jämställt.

Låter som kärlek!
  • Anonym (persikan)

Bra att det är så många som inte gillar som svarar! Annars brukar det bara röra sig om folk som redan är frälsta.

Svar på tråden Hur ställer du dig till smisk? (Kom hit även ni som INTE gillar smisk)