• Anonym (Utt)

En fråga till dig som är en man och minst 30 år

En fråga till dig som är en man och minst 30 år.

Om du var singel och sugen och en 20 årig snygg tjej ville ligga med dig, skulle du då ligga med henne eller är 20 år för ungt? Skulle du kunna tänka dig att dejta henne om det visade sig att du gillade henne som person också eller är det för stor åldersskillnad för dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till dig som är en man och minst 30 år
  • Anonym (Amonym)

Been there, så ja.

Men det händer ganska mycket mentalt mellan man är typ 19 och 21, jag tror seriöst att de flesta sistaårstjejerna på gymnasiet (19 år) är alldeles för unga för mig vid 35 medan de flesta andraårstjejerna på universitetet (21 år) absolut går att ha både fysiska och mentala kopplingar till utan problem.

Bara man själv är på ungefär samma plats i livet. Nu har jag barn, och är inte intresserad av 20-åringar, och de inte av mig till 99%, men hade jag varit barnlös så kanske. Men mycket mer troligt med någon kring 21-22 än 19-20.

En kurskamrat till mig hävdade att för henne, och hennes kompisar, så var det större skillnad på dem mellan 19-21 än mellan 21-30. Det kanske är att ta i, och anekdotiskt, men varje år spelar mycket större roll ju yngre man är. 

• Anonym (kaffedraken)

Nja, de flesta håller inte med om det du skriver. Jag var kär i en tjej på 24. Enligt de flesta så var hon inte vuxen. Hade nyss gått ur gymnasiet. I den åldern så attraheras dom inte av mycket äldre män, och man kan ha inte ha nåt gemensamt. Och om de skulle ha utbyte av att prata med varann, på en mental nivå, så har han nåt fel på sin hjärna. Störd, eller nån annan skada.
    Jag träffade också en ännu yngre tjej, 22. De flesta tyckte att det var fel. Även om det var på hennes initiativ, så jag skulle jag inte ha svarat henne när hon skrev.
    Märk väl, båda de här tjejerna var äldre än just 21.

• Anonym (man,34)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-15 18:16:05 följande:

Hade du aldrig haft sex förut?

Nej.
  • Dr Börje

Iom frågan riktar sig till män över 30 år så svarar även jag (jag är över 50).

Så nej till allt! Att dejta någon eller ha sex med någon som är yngre än mina barn är helt otänkbart. Inte ens någon som är i samma ålder eller ens aningen äldre. Det måste vara en anständig marginal i antal år emellan. Oklart vad det är...men säg minst +7-8 år. Annars kräks jag på mig själv. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (man,34) skrev 2021-02-16 14:54:10 följande:

Nej.

Spännande. Du väntade tills du var 32 alltså. Och ni matchar bra, både sexuellt och intellektuellt?
  • Anonym (Ålder är en siffra)

Jag är man 40+. Bryr mig inte så mycket om ålder, varken upp eller ner. Dock har jag mer erfarenhet av yngre än äldre. Har ofta klickat bättre med yngre än äldre eller jämnåriga. Skulle verkligen inte låta åldern vara i vägen för varken sex, dejting eller ett långvarigt förhållande. Klickar man så klickar man! 

• Anonym (ÖF)

Jag (34 år) hade nog kunnat legat med henne, om det kändes som hon var genuint kåt på mig. Unga tjejer kan ibland ge ut så pass osäkra vibbar att man inte riktigt vet om dom verkligen vill.

• Dovakin

Jag är 40,skulle absolut tänka mig en 20 åring. Men har svårt att tänka mig att det skulle bli något långvarigt. Det är lite för stor åldersskillnad.

Sedan är det väldigt olika från person till person med mogenhet. En del är jätte omogna andra inte.

Så det handlar inte om åldern, iaf inte om det handlar om ett sexuellt förhållande.

Tror dock inte jag skulle kunna med att stöta på en 20 åring. Då skulle hon behöva visa väldigt tydligt att hon är intresserad.

• Anonym (Gammelsmurf)

Är 54. När jag var typ 40 blev jag rätt hårt raggad på av en 25 åring på krogen.
    Riktigt söt tjej som dessutom vågade komma fram och prata.
    Tyvärr så sade jag åt henne att jag kunde vara hennes pappa...
    Hon svarade att hennes ex var 50! Häpp!
    Om inte annat kunde det blivit åka av med en fantastiskt 25 åring.
    Moments in life yuo regret.

• Anonym (svarar)

nej inte så ung.. vill ha mogna vackra, livserfarna kvinnor...

• Anonym (man,34)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-02-16 17:16:54 följande:

Spännande. Du väntade tills du var 32 alltså. Och ni matchar bra, både sexuellt och intellektuellt?

Ja. Sex handlar egentligen ganska lite om just sex.
  • Dr Nail

Svarar man NEJ då är man antingen oärlig eller sjuk på något sätt

• Sojiro

Beror mycket på tjejen. Jag är för det mesta attraherat emot kvinnor kring min ålder +- 5år. 20 är något ungt. Men om hon delar intressant med mig, eller tänker på ett sett jag tycker är intressant, så kanske.

Men om jag inte kan hålla ett samtal med henne, så spelar det ingen roll hur vacker hon är. Då är hon helt ointressant för mig

Svar på tråden En fråga till dig som är en man och minst 30 år