• Belle1

    Vilket namn hade ni valt?

    Hej!


    Vi väntar en pojk och har jättesvårt att bestämma namn. Skulle gärna vilja höra andras åsikter om nedanstående namn. Vilket namn tycker ni är finast respektive fulast? Ni får också gärna kommentera om ni associerar namnen med något speciellt. 

    Albert
    August
    Arthur
    Hjalmar
    Malcolm
    Wilhelm/Vilhelm

  • Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?
  • Ellifant

    Albert - gilla jag bäst! Hade en super söt och go kille i skolan som hette det.

    August - fint men de sista killarna i min omgivningen har döpts till August den sista tiden. Verkar poppis.

    De andra namnen var är inga jag hade valt. Men det viktiga är att du tycker dom är fina.

  • Nimzay

    Hade nog för min del valt antingen August, Arthur eller Wilhelm av dem, för de tycker jag att är finast. Fast de övriga namnen är fortfarande rätt okej dock enligt mig. ;)

  • Anonym (Mamma)

    Albert, August eller Wilhelm.

    Gillar inte hur man uttalar Arthur och Hjalmar, Malcolm är svårt att uttala öht.

  • Anotherone

    August, helt klart. Tycker att det är jättefint och tidlöst. Vi hade det på listan till våra barn men det föll på upploppet
    Tvåa blir Vilhelm.

  • Anonym (H)

    August el Wilhelm tycker jag är klassiska fina namn

  • fluu

    Det enda jag tycker lite sämre om är Malcolm. Det är något med ljudet. Annars är alla namn underbara, ståtliga, bra, enkla, gångbara etc. Hjalmar kanske får stå som favvo pga ursprunget, men egentligen tycker jag lika bra om alla.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    Belle1 skrev 2021-02-18 09:53:35 följande:

    Hej!


    Vi väntar en pojk och har jättesvårt att bestämma namn. Skulle gärna vilja höra andras åsikter om nedanstående namn. Vilket namn tycker ni är finast respektive fulast? Ni får också gärna kommentera om ni associerar namnen med något speciellt. 

    Albert
    August
    Arthur
    Hjalmar
    Malcolm
    Wilhelm/Vilhelm


    Väldigt fina namn allihop! Alla passar på pojkar och blir ståtliga på vuxna män. Har en förkärlek för Strindberg och gillar därför August bäst, men Hjälmar (hjälmbärare) är en väldigt nära silvermedalj. <3 
    Albert upplever jag som lite uttjatat och därför hamnar det sist.

    Favoritordning
    1 August
    2 Hjalmar
    3 Malcolm
    4 Arthur
    5 Wilhelm
    6 Albert
  • Hallonpaj83

    Jag tycker såhär

    1Vilhelm

    2August

    3Arthur

    4Hjalmar

    5Albert

    Malcom

    De tre sista på listan tycker jag är fula faktiskt men de tre första är riktigt fina namn.

  • Mint

    August är min favorit. Älskar det namnet. Skulle troligen välja det om jag fick en pojke idag!

    Albert och Vilhelm är också fina.

    Det enda jag inte gillar av dina förslag är Hjalmar. Tycker det är fult bara. Men det är ju en fråga om smak, det är inte på något vis ett olämpligt namn.

Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?