• Anonym (Nyfiken)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

• Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Nyfikengul) skrev 2024-10-19 13:07:02 följande:
    Men jag tycker mig känna igen från andra män att det just ligger någon form av laddning, fantasi eller erotisk föreställning kring just att vissa vita män har det på näthinnan. Tanken, fantasin om att en svart muskulös man med ett kraftfullt organ förför, öppnar upp och tränger in i deras blonda kvinna. Medan ni kvinnor lite som du själv ger uttryck för har fokus på ålderskillnad som lite av det förbjudna, och viljan att känna en riktigt grov kuk i dig som han också kunde ?hantera? ;) sedan tänker jag känslan på att uppleva variation, spänningen av att beröras av en annan man och två samtidigt tex.
    Han tänder väldigt mycket på att det är en svart man. För min egen del spelar det ingen roll. Det han också tänder på är åldersskillnaden och att jag är petite och vår svarta bull är lång, muskulös och rejält utrustad.
    Jag tycker det är häftigt att min kille blir så upphetsad av att jag har sex med någon annan. Det gör att jag kan njuta ännu mer.
  • Anonym (Nyfikengul)
    Anonym (Elin) skrev 2024-10-19 15:42:06 följande:
    Han tänder väldigt mycket på att det är en svart man. För min egen del spelar det ingen roll. Det han också tänder på är åldersskillnaden och att jag är petite och vår svarta bull är lång, muskulös och rejält utrustad.
    Jag tycker det är häftigt att min kille blir så upphetsad av att jag har sex med någon annan. Det gör att jag kan njuta ännu mer.
    Just min egen teori att det ligger en spänning, en dold laddning i ?tillåtandet? (har i tråden även omnämnts som kärleksgåva) tillåtandet från mannen och möjligheten, att inte vara begränsad till enbart en. Sen hela situationen som inramas av att mannen njuter och visar upphetsning, dvs vågar utmana sitt manliga ego
  • Ulla B

Jag tycker det låter spännande för dig. Berätta hur det går

• Anonym (Nyfikengul)
    Anonym (Q 40+) skrev 2024-10-19 13:12:23 följande:
    Intressant det du skriver.
    Jag tror att min man skulle känna igen det, troligen hålla med dig och intyga i mycket av det du skriver.
    Jag har själv inte reflekterat medvetet över detta. Jag och min man har nog inte pratat om det, åtminstone inte direkt.
    Men jag är alltså ganska övertygad att han skulle hålla med om en hel del av det du skriver.
    Jag kommer tänka på att min man ibland gillar att filma och då måste det ju vara mycket fokus på det visuella, både när han filmar och självfalelt när han sedan tittar på det.

Jag har aldrig (hittills) titta på något av det inspelade. Känner inget intresse av att se det eller att se mig själv.

När min man filmar så vill jag nog helst att han gör det på så sätt att det inte är uppenbart. Jag vill nog helst inte ens se att han filmar.
    Men jag har inget problem med det.
    Jag tänker ju att han också ska få ut något av våra äventyr och upplevelser. Jag får ju allt det fysiska, så visst tycker jag att han åtminstone ska få det visuella, även med film när han nu gillar det.

Jag tror att jag skrivit om det tidigare, att jag ofta är och uppträder väldigt annorlunda när jag är med en älskare än när jag är ensam med min man. När jag tänker på det så är jag annorlunda när vi är tre tillsammans, alltså när min man deltar, än när jag är ensam med min älskare. Skillnaden är nog ganska lika som det du beskriver, mer frenetisk, exalterad mer ljudlig, mer verbal, både känner och ger uttryck för högre grad av kåthet och s a s slår ut i full blom.
    Det är självfallet underbart för mig att uppleva.
    Och det gör mig glad när jag tror att min man upplever något liknande som du, att han gillar det och får uppleva att han också får ut något av att se på mig när jag slår ut i full blom. 

I tidigare inlägg och i tråden har vi ju skrivit om vissa svårigheter.
    Det som du och jag har beskrivit i dessa våra två inlägg skulle ju kanske kunna ge problematiska känslor hos någon man?
    Att få se sin fru slå ut i full blom, på ett sätt som mannen själv inte förmår få henne att göra, kan ju kanske skapa både svåra känslor och kanske avundsjuka/svartsjuka hos någon?

Det här är inte för alla.
    Bra och stabil relation, djup och stark ömsesidig kärlek, mycket god självkänsla hos mannan, är några av alla saker som behövs i dessa sammanhang.
    Precis som du avslutar och vi båda varit inne på, svårigheter och problematiska känslor. Detta kan jag som man berätta lite om då mina tidigare konventioner absolut inte innefatta några former av flersamhet. Jag har i grunden en stark självkänsla skall sägas men konfronterades av en kvinna jag mött och numera har en relation med. Då konfronterad i starten av vår relation att hon redan hade en pågående sexuell relation med ett par. En relation hon inte kunde tänkas att avbryta. I detta val valde jag att se om detta vore möjligt och kanske enklare i starten av en relation då båda ofta dejtat en hel del och man börjar med en tom kartbild. Att efter vår första dejt vanka av och an hemma med vetskapen att hon var hos ett par för sexuella lekar och samvaro blev en helt ny känsla för mig. Slets mellan känslor av svartsjuka, avund, förtvivlan, en inre kritik av både mig själv och hennes leverne. Parallellt möttes dessa känslor av att vara nykär, erotiska fantasier om vad hon, de gjorde med varandra, en kåthet där jag pendlade mellan någon form av ilska och kåthet. Onanerade flera gånger den kvällen/ natten (tittade på mobilen säkert 1 gång var tionde minut. När skulle detta ta slut och hon höra av sig och vara hemma igen? Skulle det ändra något? Någonstans jobbade jag med mina känslor och att resonera med mig själv kring att mer fokusera på hennes njutning i mina tankar, att inte se mig som exklusiv vad gäller fysisk njutning. Att sedan efter en tid själv följa med till paret var nästa jobbiga upplevelse med en pendling mellan olika känslor. Så för de män som har detta som fantasi i en pågående relation, rannsaka dig själv och relationen innan. Det är en sak att ha dessa snuskiga härliga fantasier i sin tankevärld, en helt annan att se en upphetsad energisk man kliva med sitt stånd över sin flickvän och se och höra henne tappa det helt och försvinna in i en dimma av fullständig kåthet.
  • Anonym (Ojdå)
    Anonym (Nyfikengul) skrev 2024-10-19 17:00:28 följande:
    Precis som du avslutar och vi båda varit inne på, svårigheter och problematiska känslor. Detta kan jag som man berätta lite om då mina tidigare konventioner absolut inte innefatta några former av flersamhet. Jag har i grunden en stark självkänsla skall sägas men konfronterades av en kvinna jag mött och numera har en relation med. Då konfronterad i starten av vår relation att hon redan hade en pågående sexuell relation med ett par. En relation hon inte kunde tänkas att avbryta. I detta val valde jag att se om detta vore möjligt och kanske enklare i starten av en relation då båda ofta dejtat en hel del och man börjar med en tom kartbild. Att efter vår första dejt vanka av och an hemma med vetskapen att hon var hos ett par för sexuella lekar och samvaro blev en helt ny känsla för mig. Slets mellan känslor av svartsjuka, avund, förtvivlan, en inre kritik av både mig själv och hennes leverne. Parallellt möttes dessa känslor av att vara nykär, erotiska fantasier om vad hon, de gjorde med varandra, en kåthet där jag pendlade mellan någon form av ilska och kåthet. Onanerade flera gånger den kvällen/ natten (tittade på mobilen säkert 1 gång var tionde minut. När skulle detta ta slut och hon höra av sig och vara hemma igen? Skulle det ändra något? Någonstans jobbade jag med mina känslor och att resonera med mig själv kring att mer fokusera på hennes njutning i mina tankar, att inte se mig som exklusiv vad gäller fysisk njutning. Att sedan efter en tid själv följa med till paret var nästa jobbiga upplevelse med en pendling mellan olika känslor. Så för de män som har detta som fantasi i en pågående relation, rannsaka dig själv och relationen innan. Det är en sak att ha dessa snuskiga härliga fantasier i sin tankevärld, en helt annan att se en upphetsad energisk man kliva med sitt stånd över sin flickvän och se och höra henne tappa det helt och försvinna in i en dimma av fullständig kåthet.

Hur mår du egentligen? 

Tycker du inte om dig själv eller varför väljer du att utsätta dig för denna förnedring? 

• Anonym (Nyfikengul)
    Anonym (Ojdå) skrev 2024-10-19 18:27:47 följande:

Hur mår du egentligen? 

Tycker du inte om dig själv eller varför väljer du att utsätta dig för denna förnedring? 

Haha, jodå! Älskar mig själv kanske i överkant till och med. Varför utsatte jag mig? Ja några utav mina manliga vänner som sa det faktiskt men också några som sa kör :) Dock fattar jag mina egna beslut och svaret är att jag var blixtförälskad, nyfiken, vi var en match helt enkelt, fantastisk energi vilket också sexuellt har varit stegrande!
  • 1poppe

Är så nyfiken på hur det gått för TS. Något nakenbad,någon härlig träff ännu och kanske något skönt? Håller tummarna.

• Anonym (Mogen Q45)

Så här skrev jag i april 2021:

TS Nyfiken,
    hur går det och hur går dina tankar?

Även enbart tankarna, fantasierna och den mentala biten, leken och spelet mellan mig och min partner där i början, minns jag att de ibland kunde gå två steg framåt för att sedan gå ett steg tillbaka igen,
    detta alltså redan innan vi börjat med våra första handlingar, är det något du känner igen?

Har du några nya reflektioner efter den senaste tidens inlägg?

Har du någon ny fråga? (upprepa gärna i fall du tycker att jag missat att svara på något)

.............................................
    (PS: Jag har sett i andra trådar att fler än jag använder denna och liknande signatur...)

• 1poppe

Ja visst vore det trevligt att höra av TS nyfiken igen och höra om det blivit några framsteg.
    Håller du fast vid din nya älskare Mogen Q45?

• Anonym (Mogen Q45)
    1poppe skrev 2026-02-25 13:06:52 följande:

Håller du fast vid din nya älskare Mogen Q45?     

Det mesta i det här svaret är kopierat från ett av mina tidigare inlägg:

Nej, just nu har jag inte en fast och återkommande älskare.

Under de senaste åren har jag träffat ett fåtal män som har varit mina tillfälliga älskare. Både min man och jag har nog utgått från och fokuserat på att vi söker en kandidat, den perfekta mannen, som kan bli min fasta älskare.

Men efter att jag träffat några, ett fåtal, bra män och utmärkta älskare, men som av olika anledningar, och förutsättningar runt omkring, inte passade för en längre relation så har vi nog kommit att släppa lite på tidigare fokus och målsättning.

Jag har funnit både nöje och spänning i ett lite nytt sätt att se på det, kanske ett lite mera lättsamt och avslappnat sätt. Just nu har det nog passat mig bättre att inte blanda in lika djupa känslor som tidigare.

Med fler erfarenheter har det blivit enklare och vi har blivit lite mer vana att träffa någon ny och både jag och min man har uppskattat att vi träffar några olika män bara för en tillfällig upplevelse, men med mer än en man har det blivit flera upprepade äventyr och upplevelser.

Jag har funnit variationen mycket intressant, stor variation på flera sätt, vilket har varit både roligt och spännande.

Under den period som nu har gått så har det här kommit mer att vara vårt sätt, och jag har gillat det mycket. Vi fortsatt anstränga oss vara noga i urvalet, noga med vilken man vi väljer att träffa och det har gjort att hittills har varje ny upplevelse varit bra och positiv. Hittills inte ett enda bakslag, även om allt och alla givetvis inte har varit absolut helt perfekt (men vem är det...).

Sedan får vi se vad som händer och hur mitt och vårt fokus kommer vara i framtiden, typ i nästa period.

Jag kan mycket väl tänka mig, jag är öppen för det, att om jag och vi träffar den mannen som är helt rätt och om alla förutsättningar finns så kan jag mycket väl tänka mig att jag och vi återigen föredrar att ha en utvald återkommande älskare för att bygga en typ av längre relation, med känslor och allt.

Men fram till dess gör det inget om det dröjer lite längre mellan möjligheterna att träffa en extra man, eller flera män. Och under tiden kan det vara både roligt och spännande att träffa en eller ett par olika älskare för mer tillfälliga äventyr, nu när jag har lärt mig att också detta sätt kan fungera alldeles utmärkt.

• Meddelande borttaget
  • 1poppe

Ja så kan det nog vara.Lite ombyte är inte fel kanske.Brukar du gå ut själv och "ragga" upp någon/några hemma eller bara på semesterorten eller är mannen med?På nakenbadet finns väl alltid något trevligt.Tungan ute

Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män