Hur mycket pengar har ni?
Vad har ni för inkomst? Hur mycket sparande har ni (i form av vad?) och hur gamla är ni?
Vad har ni för inkomst? Hur mycket sparande har ni (i form av vad?) och hur gamla är ni?
Oj, glömde resterande frågor.
32 år & får ut runt 36tkr när jag jobbar övertid.
chefsposition
Oj, glömde resterande frågor.
32 år & får ut runt 36tkr när jag jobbar övertid.
chefsposition
Jag jobbar som rektor & verksamhetschef, men ska inte jobba mer övertid fr.o.m mars.
Pengarna kommer dels ifrån lön, dels ifrån gåvor av föräldrarna.
8000:- på lönekontot
130 000:- på sparkontot.
Känner mig dock fattig eftersom jag just nu inte har någon stadig inkomst, är timanställd och studerar (tar inte lån).
Är lite förvånad över att det är så många som ändå har det så bra. Men det är väl som någon ovan nämnde.
De känns som att de flesta som svarar tillhör de som har det "bättre" ställt.
Är chef på ett större företag i Sthlm. 34 år gammal, frun är 27. Tre barn.
Ca 13 miljoner på isk (gemensamt) Har en brf värderad till 17 miljoner med under 50% belåning, sommarställe värderat till 6 miljoner helt obelånat.
Har lön på runt 70 netto och sen bonusar utöver. Frun har ca 40 netto. Sparar 5000 till varje barn och avsätter allt som blir över till vårt egna sparande. Summan kan variera kraftigt.
Har tyvärr ett intresse för bilar så det är en ganska stor utgift annars lever vi ett vanligt liv utan större extravaganser. Känns som att man kommer få en behaglig ålderdom om allt bara rullar på. Hade jag inte tyckt att mitt jobb var så roligt hade jag säkert prioriterar att gå ner lite i tid. Jobbar minst 50h per vecka. Att spara är viktigt men när man nått en viss nivå så tänker man inte så mycket på det.
Strax över 40. Villa värd 12milj som är obelånad, äger jag till 50% sambon resten 50%. Cirka 1,2 milj sparande på ISK konto. Jag är faktiskt riktigt jäkla stolt över mina pengar. Kommer från inget. Mina 1,2 milj kommer från månadsspar varje månad sen ca 20år, först 100kr månaden nu uppemot 15000kr. Villan har betalats av med bostadskarriär. Köpt renoverat o sålt dyrare. Min lön är strax under 70000kr och kommer inte bli så mycket högre tyvärr då jag är rektor o kommit dit jag vill.
Strax över 40. Villa värd 12milj som är obelånad, äger jag till 50% sambon resten 50%. Cirka 1,2 milj sparande på ISK konto. Jag är faktiskt riktigt jäkla stolt över mina pengar. Kommer från inget. Mina 1,2 milj kommer från månadsspar varje månad sen ca 20år, först 100kr månaden nu uppemot 15000kr. Villan har betalats av med bostadskarriär. Köpt renoverat o sålt dyrare. Min lön är strax under 70000kr och kommer inte bli så mycket högre tyvärr då jag är rektor o kommit dit jag vill.
Fast heltidslön 32 000 kr / mån innan skatt. Räknar dock med löneförhöjning i år.
Sparat 800 000. Spara från lönen 10 - 15 000 / månad som jag ska lägga på brf.
Fyller 30 i sommar. Kommer då börja pensionsspara ordentligt varje månad med ISK/indexfond.
Ingen bil (tar buss, bil kostar för mycket). Äger ingen bostad men sparar varje månad av lönen till det. Ensamstående.
Det går om man vill. Kanske börjar jag jobba på ytterligare ett jobb för att tjäna ännu mer. Skönt när man inte har barn att sörja för ännu. Har även låg hyra med 3300 kr / månad via hyresrätt och därför har jag ännu inte köpt något ännu då jag inte sett det som lönsamt.
Är 34, tjänar 36 500 innan skatt, sparar ca 10 000 i månaden, men kan variera mycket. Har varit föräldraledig så bufferten var i bott efteråt då jag mest levde på sparade pengar för att spara fp-dagar, men har på 9 månader nu efteråt fått ihop en dryga 100 000 i bufferten igen. Vi "äger" ett hus värderat till 4,6 miljoner men har lån på ca 3,2.
Ca 30 000 kr i månaden. Har omkring 160 000 kr sparat som jag tjänat ihop själv. Ensamstående sedan 7 år.
9500 i Akassa, får bostadsbidrag utöver det. 15000 på sparkontot.
Jag är 30 år gammal har ca 1,7 miljoner sparat på börsen.
2st lägenheter av ett värde på ca 1.2 miljoner var.
Lön 55k per månad samt utdelningar från mitt företag, driver företag med ca 20 anställda.
Frun är hemma på heltiden nästan, har inte jobbat på ca 4 år, och när minsta barnen blir lite äldre ska hon nog jobba ca 25%
27, inga besparingar. Söker jobb, 7000 i mån