Anonym (Visst) skrev 2021-03-04 21:36:51 följande:
Ja precis, så du har egentligen ingenting mer att komma med än dina upplevelser av ett par hyresvärdar, ingenting som säger något om deras faktiska skyldigheter. Så när du tvärsäkert säger till TS att så här är det så blir ju det ganska missvisande tyvärr.
Själv har jag varit med på alla besiktningar, det betyder ju inte att jag kan påstå tex att hyresvärden har rätt att kräva det.
Men en fråga då, om du inte närvarar vid en besiktning utan får det på posten, utan anmärkning, underskrivet av hyresvärden. Är det ok att de 1 vecka senare ringer och säger att de ska byta golv som du får betala för att det är skador på det som du orsakat?
Det handlar om bra många fler än "ett par", varav nästan alla har varit stora välrenommérade företag. Jag skulle säga att jag har väldigt stor erfarenhet av hur sånt där går till och är i en väldigt stark position att berätta om det för ts.
Din fråga är inte relevant för tråden, ts har
inte fått en godkänd besiktning utan tvärtom påbackning att de bl.a. skulle fixa en vägg som verkar vara full av borrhål etc. Hyresvärden sa till vad som skulle fixas, ts trodde att det var fixat, hyresvärden är ändå inte nöjd och skickar därför en räkning till ts. 1+1=2.