• Anonym (TS)

Upplevde ni ökade fosterrörelser i slutet av graviditeten?

Upplevde/upplever ni ökade fosterrörelser mot slutet av graviditeten? Jag är i slutet av v.38 med andra barnet och under hela graviditeten har bebisen varit extremt lugn. Har känt rörelser väldigt sällan och inte särskilt starkt heller. Nu ett par dagar har den dock rört sig mycket oftare och rörelserna känns mycket starkare. Upplevde inte samma ökning med första barnet så funderar på hur det var/är för andra, om detta är normalt? Har redan pratat med min barnmorska och hon sa inget särskilt.

• Svar på tråden Upplevde ni ökade fosterrörelser i slutet av graviditeten?
  • Anotherone

För mig var det ganska konstant. Mycket rörelser ända in i det sista (båda har kommit 2v efter bf).
    Så det jag har försökt vara uppmärksam på är mönstret, när på dygnet de varit som mest aktiva etc.

• Anonym (Ollie)

Mina rörde sig mindre precis på slutet. Barnmorskan sa att det var för trångt för att vifta omkring.

• Anonym (Nja...)

Nja, snarare tvärtom. Inte minskad styrka, men minskat omfång. Det blev mer på samma ställe hela tiden. Sista barnet var urstark och det kändes som både kissblåsa och njurar skulle sparkas ut.  

Svar på tråden Upplevde ni ökade fosterrörelser i slutet av graviditeten?