Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?
Rent utseendemässigt, vad föredrar du som man? Vad tycker du är snyggast/mest attraktivt?
Rent utseendemässigt, vad föredrar du som man? Vad tycker du är snyggast/mest attraktivt?
Jag föredrar tjejer mellan 16-20 i BMI.
Vilket jag klassar som smala men inte extremt smala.
Enligt BMI skalan skulle jag klassa det som extremt smal (eller ja det beror på vad man menar med extrem). Under 18,5 klassas som tydlig undervikt
Jag brukar tycka (längd i cm - 100, plus/minus 10) är bättre att gå efter istället för BMI. Sen så är insidan ändå viktigast och att personen är nöjd med sig själv.
Plus / minus 10 procent skulle det stå
Jag klassar det inte som extremt smal. De flesta modeller har BMI 16.
Här ser du skillnaden. Nu är det lite beroende från person till person. Korta tjejer kan ha ett lägre BMI. Medan andra kan se för smal ut i BMI 16. Men modellen med 20 i BMI ser lite mullig ut och inte så fit. Här föredrar jag modellen med BMI 16.
Fick jag välja och vi bortser från att väga in allt annat som socialkompetens med mera så skulle jag helt klart välja tjejen till höger.
Tjejen vill vänster - anorektisk. Du ser ju revbenen. Inte hälsosamt. Dessutom inga kurvor eller kvinnlighet.
Tjejen till höger - liiiite mer kött på benen. Men fortfarande inga kurvor.
De ser inte ut som kvinnor. Kvinnor ska ha former... höfter... kurvor.
Inga lyckstolpar tack.
Det skulle vara intressant med följdfrågan vilken kroppsform männen själva har
Jag är vältränad (kvinna) och jag vill ha en vältränad man
Jag har svårt när helt otränade män tar kontakt med mig på grund av min kropp. Om de tog kontakt för att vi hade samma intressen, värderingar och att de tyckte att jag var en bra människa så vore det ju en sak men jag blir trött på att de tror att jag vill ha en kille med ölmage när jag själv har träning som intresse.
Tänker jag fel?
Tjejen vill vänster - anorektisk. Du ser ju revbenen. Inte hälsosamt. Dessutom inga kurvor eller kvinnlighet.
Tjejen till höger - liiiite mer kött på benen. Men fortfarande inga kurvor.
De ser inte ut som kvinnor. Kvinnor ska ha former... höfter... kurvor.
Inga lyckstolpar tack.
Det ska vara kvinnliga, moderliga riktiga kvinnor med mycket att ta i.
Jag vet mycket väl vad jag pratar om eftersom jag för många år sedan hade en flickvän som var just anorektisk.
Att se revbenen på en person är inte hälsosamt... det tyder på att man väger för lite och inte har en sund kropp.
Vi som är lite äldre minns när Anna Nicole Smith gjorde H&M reklam i början på 90-talet. En mycket kurvig och vacker kvinna.
Jag vet mycket väl vad jag pratar om eftersom jag för många år sedan hade en flickvän som var just anorektisk.
Att se revbenen på en person är inte hälsosamt... det tyder på att man väger för lite och inte har en sund kropp.
Som sagt... jag har varit i relation med anorektiska... vet mycket väl vad detta handlar om.
Som sagt... jag har varit i relation med anorektiska... vet mycket väl vad detta handlar om.
Jag valde Muskulösa/vältränade kvinnor för att välmående och en imponerande fysik är vacker. Sedan uppskattar jag dock kvinnor med några extrakilon pga. hur realistiskt det är, och hur jag själv inte har en perfekt kropp.