• Anonym (Skog)

Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?

Rent utseendemässigt, vad föredrar du som man? Vad tycker du är snyggast/mest attraktivt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?
  • Anonym (Kikki)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 09:03:20 följande:

Jag föredrar tjejer mellan 16-20 i BMI.

Vilket jag klassar som smala men inte extremt smala.

Enligt BMI skalan skulle jag klassa det som extremt smal (eller ja det beror på vad man menar med extrem). Under 18,5 klassas som tydlig undervikt 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kikki) skrev 2021-03-11 22:34:20 följande:

Enligt BMI skalan skulle jag klassa det som extremt smal (eller ja det beror på vad man menar med extrem). Under 18,5 klassas som tydlig undervikt 

Jag klassar det inte som extremt smal. De flesta modeller har BMI 16.

Här ser du skillnaden. Nu är det lite beroende från person till person. Korta tjejer kan ha ett lägre BMI. Medan andra kan se för smal ut i BMI 16. Men modellen med 20 i BMI ser lite mullig ut och inte så fit. Här föredrar jag modellen med BMI 16.
  • Anonym (viktig fråga?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 09:03:20 följande:
    Jag föredrar tjejer mellan 16-20 i BMI.
    Vilket jag klassar som smala men inte extremt smala.
    En tjej på 170 cm och 46 kg = smal men inte extremt smal?
    och en på 160 cm ska väga under 41 kg? Vilket anses vara normal vikt för en 10-åring på 144 cm

Därför är detta problematiskt.
    Det som vissa anser är normalt, anser andra är för smalt och en tredje att det är nästan lite mulligt tex en tjej på 170 cm som väger 70 kg istället för 46 kg.

• Vila365

Jag brukar tycka (längd i cm - 100, plus/minus 10) är bättre att gå efter istället för BMI. Sen så är insidan ändå viktigast och att personen är nöjd med sig själv.

• Anonym (Ana)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-11 22:53:46 följande:

Här ser du skillnaden. Nu är det lite beroende från person till person. Korta tjejer kan ha ett lägre BMI. Medan andra kan se för smal ut i BMI 16. Men modellen med 20 i BMI ser lite mullig ut och inte så fit. Här föredrar jag modellen med BMI 16.

Bmi är en ganska ickesägande skala.. Skulle aldrig gissat 16 på henne snarare minst 20.. När jag har bmi 22 och under ser man mina revben från under nyckelbenen o nedåt tydligt, kan inte ligga i badkaret utan att få blåmärken för mitt bäckenben o ryggrad sticker ut. Vid 20 ser man gropen i självaste bröstbenet tydligt. Vid 19 blev jag intagen på ätstörningsklinik. Jag är något längre än snittet men inte mycket.
  • Jonnynilsson

Fick jag välja och vi bortser från att väga in allt annat som socialkompetens med mera så skulle jag helt klart välja tjejen till höger.

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-11 22:53:46 följande:

• Anonym (Kroppsideal vansinne)

Tjejen vill vänster - anorektisk. Du ser ju revbenen. Inte hälsosamt. Dessutom inga kurvor eller kvinnlighet.

Tjejen till höger - liiiite mer kött på benen. Men fortfarande inga kurvor.

De ser inte ut som kvinnor. Kvinnor ska ha former... höfter... kurvor.
    Inga lyckstolpar tack.

• Xzx
    Anonym (Vältränad) skrev 2021-03-11 07:44:03 följande:

Det skulle vara intressant med följdfrågan vilken kroppsform männen själva har

Jag är vältränad (kvinna) och jag vill ha en vältränad man

Jag har svårt när helt otränade män tar kontakt med mig på grund av min kropp. Om de tog kontakt för att vi hade samma intressen, värderingar och att de tyckte att jag var en bra människa så vore det ju en sak men jag blir trött på att de tror att jag vill ha en kille med ölmage när jag själv har träning som intresse.

Tänker jag fel?

Vet Exakt vad du menar. Är samma för mig, fast jag är man och känner mig milt provocerade när feta tjejer likear mig på tinder t.ex. :P
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Kroppsideal vansinne) skrev 2021-03-12 09:41:20 följande:

Tjejen vill vänster - anorektisk. Du ser ju revbenen. Inte hälsosamt. Dessutom inga kurvor eller kvinnlighet.

Tjejen till höger - liiiite mer kött på benen. Men fortfarande inga kurvor.

De ser inte ut som kvinnor. Kvinnor ska ha former... höfter... kurvor.

Inga lyckstolpar tack.

Om du tycker hon till vänster är anorektisk så vet du inte vad du talar om.

Har du sen en preferens för mer fett så får det väl vara så.

Men tänk dig lite mer för innan du börjar använda ord som du uppenbarligen inte har riktigt koll på vad dom betyder...
  • Anonym (MorskMan)

Det ska vara kvinnliga, moderliga riktiga kvinnor med mycket att ta i.

Jag vet mycket väl vad jag pratar om eftersom jag för många år sedan hade en flickvän som var just anorektisk. 
    Att se revbenen på en person är inte hälsosamt... det tyder på att man väger för lite och inte har en sund kropp.

• Jonnynilsson

Vi som är lite äldre minns när Anna Nicole Smith gjorde H&M reklam i början på 90-talet. En mycket kurvig och vacker kvinna. 

• Anonym (Eli)
    Anonym (Kroppsideal vansinne) skrev 2021-03-12 10:04:27 följande:

Jag vet mycket väl vad jag pratar om eftersom jag för många år sedan hade en flickvän som var just anorektisk. 

Att se revbenen på en person är inte hälsosamt... det tyder på att man väger för lite och inte har en sund kropp.

Som jag sade, du vet inte vad du pratar om.

Man kan skönja revbenen på en person som är fullt hälsosam. Det alena är inte ett mått på en persons hälsotillstånd...

Anorexi är något annat och du behöver nog läsa på lite mer innan du fortsätter använde ordet och skämmer ut dig ytterligare...

Som sagt... jag har varit i relation med anorektiska... vet mycket väl vad detta handlar om.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Kroppsideal vansinne) skrev 2021-03-12 10:09:20 följande:

Som sagt... jag har varit i relation med anorektiska... vet mycket väl vad detta handlar om.

Uppenbarligen inte...
  • 21UppeVidFem

Jag valde Muskulösa/vältränade kvinnor för att välmående och en imponerande fysik är vacker. Sedan uppskattar jag dock kvinnor med några extrakilon pga. hur realistiskt det är, och hur jag själv inte har en perfekt kropp.

Svar på tråden Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?