Min dotter blir slagen i skolan. Vart ska jag anmäla?
Jag misstänker att min dotter blir misshandlad av sin lärare i skolan.
Kan jag anmäla till soss, eller ska jag gå direkt till polisen?
Jag misstänker att min dotter blir misshandlad av sin lärare i skolan.
Kan jag anmäla till soss, eller ska jag gå direkt till polisen?
Det får väl polisen ta ansvar för? Jag kan inte ta ansvar för om de jobbar långsamt. Den här läraren har jobbat i många år ändå. Jag tror inte att det är bra att det sprider sig på skolan att läraren är misstänkt, innan polisen kontaktat läraren.
...eller kanske förklarar vad dennes syn på saken är så man kan klara ut detta om det skulle vara en helt naturlig situation som missuppfattas.
Jag har fortfarande inte förstått hur gammal dotter är.
Nu har jag anmält till polisen. Det kändes jättebra och fick lämna en utförlig redogörelse för vad som har hänt. En utredningsledare kommer ta kontakt med mig och läraren. Och - nej, jag kommer inte att att sända in en orosanmälan på mig själv för att jag låter henne gå till skolan. Som förälder har man dessutom ingen sådan anmälningsplikt.
Missade du att TS skriver misstänker att...
"Jag misstänker att min dotter blir misshandlad av sin lärare i skolan. "
Börja med att följa med dottern till skolan och träffa läraren! Är det en "råbuse" som det inte går att kommunicera med så ta med dottern hem så hon inte blir mer misshandlad. Ring rektorn och om hen också tycker att ungar mår bra av lite stryk så .....ja då tar du flickan ur den skolan och ser till att hon hamnar i en normal dito. Lycka till
Hur har det gått?
Hur har det gått?