• Wed 17 Mar 2021 10:18
    549 visningar
    9 svar
    9
    549

    Är jag en människa?

    Hej, Jag har fått höra att jag är oerhört speciell och väldigt unik.

    Vad är jag för en person? hjälp mig.

    Till exempel: 
    Om en snygg tjej kommer och sitter framför mig och flörtar så kan jag kolla i hennes ögon med en tom blick utan att röra en enda ansiktsuttryck. Jag reagerar inte, de kommer liksom ingen reaktion.

    Om någon framför mig dör eller slår i huvudet i marken har jag fortfarande en tom blick och kan bara iskallt gå därifrån och sedan glömma det 5 minuter senare.

    Om någon ger mig order eller försöker styra mig så vill jag att personen ska dö.

    Men om ett djur eller barn råkar illa så kan jag bli väldigt känslosam. Jag älskar Djur och småbarn. Men hatar vuxna människor.

    Jag har svårt att läsa av blickar har jag märkt. de kommer inga signaler.

    Om en människa skriker på mig och gråter så är jag fortfarande helt iskall. De händer liksom ingenting i mitt sinne.

    Om jag är i en hotfull situation eller om ett vapen riktas i mitt huvud så går min puls inte upp. jag är fortfarande helt is.

    VAD ÄR JAG FÖR MÄNNISKA? varför reagerar jag inte som alla andra? 

  • Svar på tråden Är jag en människa?
  • Anonym (Espec­ial)
    Wed 17 Mar 2021 10:34
    #1
    -1

    Låter mest som du vill vara speciell och så coooool som inte har känslor. Eller så har du autism. Googla på det. 

  • Anonym (Hella­)
    Wed 17 Mar 2021 10:34
    #2

    Händer det ofta att människor dör framför dig eller slår huvudet hårt i marken? Tycker det var ett konstigt exempel, så ofta kan det ju inte hända att du ksn dra en slutsats av det. Att iskallt gå därifrån kan ju handla om chock.

    Hur ofta riktas vapen emot dig, egentligen? Är du kriminell?

    Om en snygg tjej pratar med dig och du inte reagerar betyder väl bara att du antingen inte bryr dig om tjejer eller om de är snygga.

  • Anonym (bOINk­)
    Wed 17 Mar 2021 16:20
    #3

    Utvecklingsstörning kanske? Eventuellt kombinerat med att du är homosexuell, då du inte reagerar på den där snygga tjejens flörtande...

  • Anonym (Hmm)
    Wed 17 Mar 2021 18:49
    #4

    Lobotomerad kanske? Menar första halvatexten stämde in bra på mig. Men du reagerar alltså inte om någon hotar dig med ett vapen,men vill att den som försöker bestämma över dig ska dö? Det går inte ihop.

    Själv blir jag inte rädd heller när någon hotar eller försöka hugga mig med kniv. Men förbannad blir jag! Så in i helvete! Memar, gör vad du vill men kom för f*n inte o stör mig på ett hotfullt sätt.

    Jag vet inte vad du ör förmänniska trots att jagkan realtera till det mesta, men då är jag ju mer känslosam än likgiltig som du verkar vara. Tror inte på det du skriver iallafall, dåsu påstpr att du inte bryr dig om någon hotar dig medcapen men att en som försöker bestämma över dig, vill du ska dö.

    Gör din"thing" o tänk ett varv till.

  • Wed 17 Mar 2021 21:43
    #5

    Det är så att jag är likgiltig om jag dör men samtidigt hade ja kunnat tänka mig att döda den som hotar mig helt iskallt! 

  • Wed 17 Mar 2021 21:51
    #6
    +1

    www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest

    Gör personlighetstestet och skriv PM till mig om Du vill. Antagligen är Du en INFJ (introvert, intuitiv, feeler, planner). Du är säkert understimulerad och hög-kreativ, därav skriver Du konstigheter, ha ha. Och Du verkar ha ett STORT behov att upptäcka vem Du är på riktigt, Du verkar ju trots allt vara denna mest unika personlighet. Mystisk, mest intuitiv, och en "walking cotradiction", då Du pratar om att Du är både och, både kall och känslig! Ta testet!

  • Anonym (pppp)
    Wed 17 Mar 2021 21:54
    #7
    Anonym (Especial) skrev 2021-03-17 10:34:36 följande:

    Låter mest som du vill vara speciell och så coooool som inte har känslor. Eller så har du autism. Googla på det. 


    Människor med autism har känslor. Googla själv. 

    TS ha skrivit en del andra trådar förut, där man kan förstå att hens uppväxt har del i saken. 
  • Thu 18 Mar 2021 12:24
    #8

    Berätta mer hur uppväxten har påverkat. Vill gärna höra.

  • Anonym (Hella­)
    Thu 18 Mar 2021 16:59
    #9

    Men alltså..,

    Om nån dör framför mig

    Om någon slår i huvudet hårt i marken

    Om någon riktar ett vapen mot mig

    HUR ofta händer det någon så att denne kan dra en slutsats om hur man alltid reagerar om det händer? Och om det har hänt så ofta att någon blir likgiltig om det händer så är ju inte det så konstigt, då är det ju förmodligen en skyddsmekanism.

Svar på tråden Är jag en människa?