• Anonym (Vara säker)

    Privatdetektiv

    Hej

    Jag misstänker att min fru fortfarande är otrogen. Jag har tack vare en anonym källa avslöjat henne tidigare men misstänker att de är igång igen. Jag har tyvärr ingen möjlighet att spionera på henne själv.

    Nån här som har anlitat en privatdetektiv...? Finns det ens riktiga sådana eller är det bara muppar som tycker sig vara det och som leker privatdetektiv på fritiden?

    Om det finns kan nån som vet mer, kan du isf bidra med erfarenheter?

    Vad kostar det? Vilka bevis fick du? Osv...

  • Svar på tråden Privatdetektiv
  • Anonym (Anonym@)

    Bara att googla på privatdetektiv. Finns en uppsjö, men säkert beroende på var du bor.

  • Anonym (suck)
    Anonym (Dick) skrev 2021-03-19 13:01:58 följande:
    Den ene har Tourettes syndrom och kan inte sluta med sina fula ord och repetitiva beteenden. Den andre kan inte sluta tända på barn, är pedofil.

    Ska man "tycka synd om" den ene men inte den andre, om båda, eller inte om någon av dem?

    Jag menar, ingendera har ju VALT sin "läggning".

    F.ö. är det inte speciellt "sjukt" att vara svartsjuk. Det är en högst mänsklig sak. Att spionera, inte heller ovanligt, har jag fått för mig.

    Förr var det "sjukt" att vara äktenskapsförbrytare. Tänk på det! Man straffades t.o.m för det.
    Fast otrohet är ju definitivt något man VÄLJER.

    Och att vara kvar med en person som varit/är otrogen är ju oxå något man VÄLJER

    Visst kan man absolut förstå att en person i TS situation vill "spionera" för att få veta sanningen men det löser inte grundproblemet, att hans fru är en vikare och lögnare och varför TS har valt att vara kvar med en person som sviker och ljuger?

    Ponera att TS via en privatdetektiv får reda på att frugan pippar någon annan igen. Vad gör han då? Förlåter henne igen? Får henne att lova att aldrig göra om det igen?...Det kommer ju inte hjälpa ett dugg så länge TS är kvar med henne oavsett vad hon gör.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (suck) skrev 2021-03-19 14:40:04 följande:
    Fast otrohet är ju definitivt något man VÄLJER.

    Och att vara kvar med en person som varit/är otrogen är ju oxå något man VÄLJER

    Visst kan man absolut förstå att en person i TS situation vill "spionera" för att få veta sanningen men det löser inte grundproblemet, att hans fru är en vikare och lögnare och varför TS har valt att vara kvar med en person som sviker och ljuger?

    Ponera att TS via en privatdetektiv får reda på att frugan pippar någon annan igen. Vad gör han då? Förlåter henne igen? Får henne att lova att aldrig göra om det igen?...Det kommer ju inte hjälpa ett dugg så länge TS är kvar med henne oavsett vad hon gör.
    Nja, tydligen funkar vi olika. En del ger en andra chans, (andra inte) och menar just en chans . Får hen då reda på att otrohet fortsatt är det dump. Ingen återvändo.
    Om nu ts tillhör denna kategori och har lust till att slänga ut en massa pengar på att få bevis är det ju hans beslut.
    Alla som säger att ts bara skall slänga, vet ju inte hur deras förhållande ser ut.
    Han vill som sign. säger, Vara säker.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-03-19 15:47:46 följande:
    Nja, tydligen funkar vi olika. En del ger en andra chans, (andra inte) och menar just en chans . Får hen då reda på att otrohet fortsatt är det dump. Ingen återvändo.
    Om nu ts tillhör denna kategori och har lust till att slänga ut en massa pengar på att få bevis är det ju hans beslut.
    Alla som säger att ts bara skall slänga, vet ju inte hur deras förhållande ser ut.
    Han vill som sign. säger, Vara säker.
    Absolut, men han säger inte ett dugg om vad han sen kommer göra av informationen och det är väl i så fall väl inte fel att påpeka att informationen i sig inte är värt ett dugg om han sen inte gör något vettig med det?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (suck) skrev 2021-03-19 16:13:50 följande:
    Absolut, men han säger inte ett dugg om vad han sen kommer göra av informationen och det är väl i så fall väl inte fel att påpeka att informationen i sig inte är värt ett dugg om han sen inte gör något vettig med det?
    Nä det är bortkastad tid o pengar. Men jag uppfattar det som att om han får reda på otrohet är det slut.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Anonym@) skrev 2021-03-19 16:34:09 följande:
    Nä det är bortkastad tid o pengar. Men jag uppfattar det som att om han får reda på otrohet är det slut.
    Vi får väl hoppas på det. Känns ju ganska meningslöst att fortsätta slösa bort sitt liv på en otrogen kvinna och ett dött förhållande.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (suck) skrev 2021-03-19 16:53:11 följande:
    Vi får väl hoppas på det. Känns ju ganska meningslöst att fortsätta slösa bort sitt liv på en otrogen kvinna och ett dött förhållande.
    Nja, som du vet behöver inte förhållandet vara dött för att någondera parter får lite kill i byxorna.
    Vet inte, men sedan jag började läsa FL levde jag tydligen i en värld som inte finns. Har aldrig varit med om (vad jag vet)...eller haft i min närhet (Vad jag vet)så jäkla många trasiga själar som kommer upp till ytan här.
  • Anonym (Dick)
    Anonym (suck) skrev 2021-03-19 14:40:04 följande:
    Fast otrohet är ju definitivt något man VÄLJER.

    Och att vara kvar med en person som varit/är otrogen är ju oxå något man VÄLJER
    Och detta slår du fast, sådär en passant.

    Själv tror jag det är mkt mer komplicerat än så.

    Numera finns det ett begrepp som heter "sexmissbrukare". Själv är jag tveksam till alla dessa missbrukstermer (spel-, alkohol-, sex-, drog-, relations-, etc), men de sätter ändå fingret på en viktig sak: En och samma handling är inte en och samma sak för olika personer.

    Att "ta ett glas" är inget problem för de flesta men för en del innebär 1 glas, sedan 15 glas till. De kan inte sluta!

    Att lämna in en Lottorad för 50 spänn/vecka är det många som gör, men så finns det en del som inte kan sluta. De kan spela bort hus & hem.

    Så, väljer man att vara otrogen?

    Man kan säga så här: För en del är det lätt att vara trogen, för andra inte. Det beror på läggning. Likadant med att "stanna kvar" efter att ha blivit bedragen. Människor är olika.

    Vi styrs av inre & yttre drivkrafter och det mesta råder inte förnuftet över. Vi väljer inte det vi vill!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Dick) skrev 2021-03-20 09:22:33 följande:
    Och detta slår du fast, sådär en passant.

    Själv tror jag det är mkt mer komplicerat än så.

    Numera finns det ett begrepp som heter "sexmissbrukare". Själv är jag tveksam till alla dessa missbrukstermer (spel-, alkohol-, sex-, drog-, relations-, etc), men de sätter ändå fingret på en viktig sak: En och samma handling är inte en och samma sak för olika personer.

    Att "ta ett glas" är inget problem för de flesta men för en del innebär 1 glas, sedan 15 glas till. De kan inte sluta!

    Att lämna in en Lottorad för 50 spänn/vecka är det många som gör, men så finns det en del som inte kan sluta. De kan spela bort hus & hem.

    Så, väljer man att vara otrogen?

    Man kan säga så här: För en del är det lätt att vara trogen, för andra inte. Det beror på läggning. Likadant med att "stanna kvar" efter att ha blivit bedragen. Människor är olika.

    Vi styrs av inre & yttre drivkrafter och det mesta råder inte förnuftet över. Vi väljer inte det vi vill!
    Eller hur... hur många procent av otrohet tror du sker pga sexmissbruk?

    Dessutom är det helt irrelevant det med eftersom sexmissbruk inte nödvändigtvis betyder att man måste bedra sin partner. En sexmissbrukare kan lika väl avsluta sitt förhållande först och sen ge sig ut på knullturné. Så ja är ÄR ett val.

    Du blandar ihop "svårt" med "omöjligt". Bara för att ett val är svårt att göra så betyder det inte att det är omöjligt och det betyder inte heller att man blir ansvarsbefriad från sina handlingar. Faktum är att det är precis när det är svårt man visar vad man går för.

    Nej vi STYRS inte alls av inre och ytte drivkrafter, vi PÅVERKAS av inre och yttre drivkrafter men i sluändan VÄLJER vi hur vi agerar. Hade det varit som du skriver så hade alla människor agerat exakt likadant på en given situation, men så är det ju inte. Alla agerar inte likadant i samma situationer. Alltså är det inte situationen som avgör utan personlighet och värderingar. 

    Människor som inte kan kontrollera sina känslor utan styrs helt och hållet av impulser och situationer anses normalt vara psykiskt sjuka och en fara för samhället. Hur agerar en sån person när hen blir arg tex?
  • Anonym (Dick)
    Anonym (suck) skrev 2021-03-20 13:28:25 följande:
    Eller hur... hur många procent av otrohet tror du sker pga sexmissbruk?

    Dessutom är det helt irrelevant det med eftersom sexmissbruk inte nödvändigtvis betyder att man måste bedra sin partner. En sexmissbrukare kan lika väl avsluta sitt förhållande först och sen ge sig ut på knullturné. Så ja är ÄR ett val.

    Du blandar ihop "svårt" med "omöjligt". Bara för att ett val är svårt att göra så betyder det inte att det är omöjligt och det betyder inte heller att man blir ansvarsbefriad från sina handlingar. Faktum är att det är precis när det är svårt man visar vad man går för.

    Nej vi STYRS inte alls av inre och ytte drivkrafter, vi PÅVERKAS av inre och yttre drivkrafter men i sluändan VÄLJER vi hur vi agerar. Hade det varit som du skriver så hade alla människor agerat exakt likadant på en given situation, men så är det ju inte. Alla agerar inte likadant i samma situationer. Alltså är det inte situationen som avgör utan personlighet och värderingar. 

    Människor som inte kan kontrollera sina känslor utan styrs helt och hållet av impulser och situationer anses normalt vara psykiskt sjuka och en fara för samhället. Hur agerar en sån person när hen blir arg tex?
    Väljer folk (är det ett fritt val?) om de ska tända på män eller på kvinnor? Väljer folk om de ska vara generösa eller snåla? Fega eller modiga? Om de ska vara kåta/icke-kåta?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Dick) skrev 2021-03-20 16:52:31 följande:
    Väljer folk (är det ett fritt val?) om de ska tända på män eller på kvinnor? Väljer folk om de ska vara generösa eller snåla? Fega eller modiga? Om de ska vara kåta/icke-kåta?
    Man väljer faktiskt att vara otrogen. Att vara otrogen är ingen egenskap eller läggning.
    Spelar ingen roll om man skulle vara sexmissbrukare, är man otrogen har man valt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Dick) skrev 2021-03-20 16:52:31 följande:
    Väljer folk (är det ett fritt val?) om de ska tända på män eller på kvinnor? Väljer folk om de ska vara generösa eller snåla? Fega eller modiga? Om de ska vara kåta/icke-kåta?
    Givetvis väljer folk inte vad de ska tända på, men de väljer garanterat hur de väljer att hantera vad de känner. Man måste inte alltid agera på allt man känner och det finns oftast flera olika alternativ för hur man ska agera på känslor

    Vilket kön man tänder på är irrelevant, oavsett vem man tänder på så har man alltid ett val på hur man ska agera på det man känner eller om man ska agera på det öht.

    Att vara snål eller generös är väl i allra högsta grad ett val?

    Att vara modig eller feg är även det ett val. Den fega väljer den enklaste vägen för hen själv, men det är fortfarande ett medvetet val.

    Att var kåt är en känsla, hur man väljer att hantera den är i allra högsta grad ett val.
Svar på tråden Privatdetektiv