• Anonym (Minms)

Är det ens möjligt? Graviditet

Hade oskyddat sex 10-11 februari, tog clearblue digital 20 februari som visade gravid 2-3 veckor. Kan det ha varit 10-11/2 som jag blev gravid eller blev jag det tidigare? (Hade sex helgen innan också) men finns chansen att jag blev gravid 10-11 ?

Tog ett vanligt tent?s gravtest den 19/2 som också visade positivt. Dock svagt.

• Svar på tråden Är det ens möjligt? Graviditet
  • Anonym (Minms)
    Anonym (Hallå) skrev 2021-03-19 11:27:15 följande:

Det är ju omöjligt att säga. Spermierna från 6-7 kan ju ha överlevt till 10-11

Jag tror att du har missuppfattat mitt inlägg.
  • Anonym (Möjlighet)

Det låter väldigt märkligt att endast 9-10 dagar efter äl få 2-3 på gravtest. Det brukar innebära att man är i v.5 minst och 10 dagar efter äl är v.4. Eftersom VUL visar 2 dagar till  är det troligare att du blev gravid då. 

• Anonym (Minms)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2021-03-19 12:44:07 följande:

Det låter väldigt märkligt att endast 9-10 dagar efter äl få 2-3 på gravtest. Det brukar innebära att man är i v.5 minst och 10 dagar efter äl är v.4. Eftersom VUL visar 2 dagar till  är det troligare att du blev gravid då. 

Ja isåfall ska jag ha fått 2-3 i vecka 3+3 / 3+4 , känns inte rimligt.... borde jag kunna ?lita? på detta & det tidiga ultraljudet? Det borde väl vara tekniskt omöjligt att få så många veckor när hcg inte hunnit tillverkats så många dar. Kan verkligen inget om sånt här men kollat i andra trådar o dom flesta får 1-2 till vecka 4+
  • Anonym (Minms)

*v 3+2 / 3+3 mena ja!

• Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 13:30:11 följande:
    Ja isåfall ska jag ha fått 2-3 i vecka 3+3 / 3+4 , känns inte rimligt.... borde jag kunna lita på detta & det tidiga ultraljudet? Det borde väl vara tekniskt omöjligt att få så många veckor när hcg inte hunnit tillverkats så många dar. Kan verkligen inget om sånt här men kollat i andra trådar o dom flesta får 1-2 till vecka 4+
    De som visar veckor är visserligen inte fullt pålitliga, men det brukar vara tå andra hållet- att de visar 1-2 fast man vet att man är längre gången. I ditt fall är det dock sån skillnad att det troligaste är att du blev gravid tidigare. 
  • Sockerikaffet
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 11:29:34 följande:

Min fråga här är lixom om de är stor risk att oskyddade samlaget 10-11/2 gjorde mig gravid eller om jag blev gravid innan som vul & CB säger. Hur troligt det är. Frågar till människor med erfarenhet

Jag tror att du blev gravid tidigare, men ingen kan nog veta säkert.
  • Sockerikaffet
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 11:29:34 följande:

Min fråga här är lixom om de är stor risk att oskyddade samlaget 10-11/2 gjorde mig gravid eller om jag blev gravid innan som vul & CB säger. Hur troligt det är. Frågar till människor med erfarenhet

Jag tror att du blev gravid tidigare, men ingen kan nog veta säkert. Och det baserar jag mest på att testet visade 2-3 veckor. Att de vid vul bedömde att befruktningen skedde 8/2 ligger inom felmarginalen och skulle kunna vara 11-12/2, men lika gärna från helgen innan.
  • Anonym (Minms)
    Sockerikaffet skrev 2021-03-19 14:14:43 följande:

Jag tror att du blev gravid tidigare, men ingen kan nog veta säkert. Och det baserar jag mest på att testet visade 2-3 veckor. Att de vid vul bedömde att befruktningen skedde 8/2 ligger inom felmarginalen och skulle kunna vara 11-12/2, men lika gärna från helgen innan.

Okej tack. Tror ja ska boka ett nytt vul om 1-2 veckor och om dom säger samma datum, eller tidigare, så borde man väl kunna lita på det? Alltså om ett nytt vul också får de till 8/2 eller tidigare än det, så borde det väl stämma?

Ett hjärta slår väl inte förrän vecka 6+0 heller? Ja borde väl inte kunna sett hjärtat den 8 Mars om de va 10 feb ja blev gravid?
  • Anonym (Möjlighet)

Hjärtat slår efter 21 dagar vilket blir 5+0. Man kan dock inte se hjärtat slå så tidigt. Ibland gör man det v.6, ofta v.7 och garanterat v.8. 

• Anonym (Minms)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2021-03-19 14:38:23 följande:

Hjärtat slår efter 21 dagar vilket blir 5+0. Man kan dock inte se hjärtat slå så tidigt. Ibland gör man det v.6, ofta v.7 och garanterat v.8. 

Kan man se hjärtat v 5+4 ? Försöker googla men står inget om det.
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 14:45:45 följande:
    Kan man se hjärtat v 5+4 ? Försöker googla men står inget om det.
    Möjligen i extremt sällsynta fall, men i regel inte. När man gjort IVF rekommenderas VUL v.8 för då ska man kunna se. Allt innan är för osäkert.

Men varför hakar du upp dig så? Du har ju oregelbunden mens så äl infaller olika cykeldagar. Nu hade du äl före du trodde helt enkelt.
  • Anonym (Minms)

Jag frågar en fråga & får följdfrågor som ?undrar du över pappan? ?varför hakar du upp dig så? det kan röra sig om mediciner, dagen efter piller, osv osv massa olika anledningar som gör att jag frågar till personer som är kunniga inom detta när jag själv inte är det. Om det är jobbigt att svara så förstår jag inte varför vissa svarar jag har ju förmodligen en anledning eftersom jag undrar. Tack för alla svar iallafall

• Sockerikaffet
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 15:13:39 följande:

Jag frågar en fråga & får följdfrågor som ?undrar du över pappan? ?varför hakar du upp dig så? det kan röra sig om mediciner, dagen efter piller, osv osv massa olika anledningar som gör att jag frågar till personer som är kunniga inom detta när jag själv inte är det. Om det är jobbigt att svara så förstår jag inte varför vissa svarar jag har ju förmodligen en anledning eftersom jag undrar. Tack för alla svar iallafall

Ja, men om du förklarar anledningen till varför du undrar kan vi på ett helt annat sätt hjälpa till att bedöma sannolikheten. I anledningen kan det finnas faktorer som är viktiga även om du inte vet det.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 15:13:39 följande:

Vill du ha konkreta svar från kunniga personer så är det din läkare/barnmorska du ska vända dig till
  • Anonym (Möjlighet)

Vi kommer inte längre om du inte berättar mer. 

• Liiis88

Man kan inte se hjärtat innan 6+0, man kan inte få 2-3 på clearblue när man endast är på äl+10 och ditt ultraljud säger att det var tidigare du blev gravid. Skulle inte oroa mig för 10-11/2.

• Anonym (Minms)
    Liiis88 skrev 2021-03-20 10:25:19 följande:

Man kan inte se hjärtat innan 6+0, man kan inte få 2-3 på clearblue när man endast är på äl+10 och ditt ultraljud säger att det var tidigare du blev gravid. Skulle inte oroa mig för 10-11/2.

Okej tack inte hört andra få 2-3 på cb efter 10-11 dar heller men ville kolla här om nån hade fått det
Svar på tråden Är det ens möjligt? Graviditet