• Trollmor1990

    Minsta syskonvagen?!

    Hej, vi väntar vårt andra barn i augusti och är då i behov av en syskonvagn.

    Vi ska även flytta och har insett att hissen bara är 83 djup, 85 bred Men har en grind som bara tillåter en öppning på 60cm. ???? finns det någon vagn för oss där ute??

    Tyvärr finns där inga möjligheter att ställa vagnen någonstans och vi kommer bo på 4e vången. Storebror kommer vara 1 år och 4 månader när den lille kommer så jag tror inte ståbräda kommer funka.

    Är någon som känner till någon tillverkare som gör liten vagn, eller har erfarenhet av liknande situation? Jag börjar bli rädd att vi måste tacka nej till världen bästa hyresdeal...

  • Svar på tråden Minsta syskonvagen?!
  • BuoBä

    Har ni en bil där ni kan förvara vagnen? Vet de som har gjort så när det inte fanns förvaringsmöjlighet i trapphuset och hiss saknades.

    Alternativt kan du se på vagnar som Phil&Teds, som inte har någon stor, separat liggdel och därför är enklare att fälla ihop och få med sig både vagn och barn.

  • fjanten

    Smalaste är nog att ha en vagn där du bygger på höjden, inte på bredden (eller på längden för mycket). Annars: singelvagn + sele/sjal. Eller att du måste montera bort delarna och fälla ihop chassit varje gång du ska in med den i hissen...

  • Trollmor1990

    Tack för svar alla! Ja man blir ju fundersam, låter ändå ganska jobbigt med bärsele hela tiden, har jag foglossningar sedan vecka 15.. så kan tänka mig att jag kommer vara väldigt sugen på att börja promenera när bebis kommit.

    Ska kolla phil&ted!

    Tyvärr ingen bil, annars hade ju det varit en idé.

    Om någon annan har några andra idéer så är de varmt välkomna!!!

  • Fia92

    Tror att Cybex har en syskonvagn där barnen liksom sitter ovanför varandra istället för bredvid varandra, vet dock inte vad modellen heter :)

  • Zakopane

    Ser att tråden är gammal men vill tipsa alla om THULE SLEEK, som gick in i vår hiss! Vår hissöppning var nog bara 65 cm, Thulen var 60 cm bred. Bästa smidigaste syskonvagnen för små hissar!

Svar på tråden Minsta syskonvagen?!