• Anonym (Torrboll)

Bra och snäll hudvård?

Tips på bra och gravidvänlig återfuktande hudvård för ansikte och kropp - någon som har det? Har extremt torr hud som inte blivit bättre under grav, men är okunnig i vad som är okej att använda.

Tips? Gärna något man kan ha på dagen och som inte gör en helt flottig med.

• Svar på tråden Bra och snäll hudvård?
  • Anonym (A)

Jag gillar Nuxe och La Roche-Posay. 

• Gameofthrones

Kokosolja,

Therese Lindgrens Indy beauty, hennes grejer är perfekta.

Emma S. Dagremen är väldigt fin.

Aloe Vera gel CCS, Apoteket,

NIVEA CREME, blå burken (den är extremt fet) men jag älskar den,

Linfröolja köpes på Apotek eller matbutik, Hälsobutik,

• Anonym (...)

Jag använder aleppotvål, riktig olivtvål som inte torkar ut huden, eller duscholja från eucerin!

• Gameofthrones

Barnängens produkter är bra också. 

Speciellt barnängens duschkräm showeroil.

• MammAmma

Jag har torr och superkänslig hud samt problemhy i form av rosacea och perioral dermatit. Mandelolja till ansiktstvätt och bio-oil för återfuktning, två gånger om dagen, har fixat min hy helt, och då hade jag enorma besvär för bara 2-3 månader sedan. Har inte en enda blemma nu och hudtonen är också jämnare. Det sägs att dessa hudåkommor inte tycker om oljor något vidare, men dessa passar iaf mig väldigt bra.

Nu kanske du inte har några problem med huden alls, men poängen var alltså att de är milda, relativt billiga, och fler produkter behövs inte, enligt min mening. Båda går jättebra att använda under graviditeten och kan användas både på kropp och ansikte. Mandelolja som hårinpackning är också kanon.

• Anonym (Torrboll)
    MammAmma skrev 2021-03-31 16:41:13 följande:

Jag har torr och superkänslig hud samt problemhy i form av rosacea och perioral dermatit. Mandelolja till ansiktstvätt och bio-oil för återfuktning, två gånger om dagen, har fixat min hy helt, och då hade jag enorma besvär för bara 2-3 månader sedan. Har inte en enda blemma nu och hudtonen är också jämnare. Det sägs att dessa hudåkommor inte tycker om oljor något vidare, men dessa passar iaf mig väldigt bra.

Nu kanske du inte har några problem med huden alls, men poängen var alltså att de är milda, relativt billiga, och fler produkter behövs inte, enligt min mening. Båda går jättebra att använda under graviditeten och kan användas både på kropp och ansikte. Mandelolja som hårinpackning är också kanon.

Låter ju magiskt! Jag har väldigt känslig hy som reagerar på både kyla och värme och lätt blir fnasig och fjällig, så det låter ju värt ett försök helt klart!
  • MammAmma
    Anonym (Torrboll) skrev 2021-03-31 16:44:22 följande:

Låter ju magiskt! Jag har väldigt känslig hy som reagerar på både kyla och värme och lätt blir fnasig och fjällig, så det låter ju värt ett försök helt klart!

Ja, men då tycker jag att det låter som att mandelolja och bio-oil kan vara något för dig Ca 3 droppar bio-oil räcker till hela ansiktet (verkligen bara en pyttepöl i handflatan), jag baddar ibland med lite mjukt papper innan jag sminkar mig bara, OM det nån gång skulle kännas som att jag fått för mycket olja. Glöm inte att smörja halsen och ner på bröstet också. Bio-oil innehåller ingredienser som motverkar rynkor, men undvik att ha det för nära ögonen (jag brukar svepa lite med fingrarna över den tunna huden under, där jag får som mörka ringar, men undvika övre ögonlocken).

Båda finns att köpa på apotek, och antagligen hälsokostbutiker, jag skulle välja det som är billigast :p
  • LittelG

Kokosolja

A-créme (rekommenderar varmt!)

Silversalva eller silverkräm

Svar på tråden Bra och snäll hudvård?