• Anonym (soc.sekr)

Sjukskriven soc.sekr - orolig för FK!

Hej
    Jag jobbar som socialsekreterare sedan 17 år tillbaka. För sex år sedan blev jag utbränd och var sjukskriven ca ett år innan jag kunde gå tillbaka till jobbet.

Jag ÄLSKAR mitt jobb och mina arbetskamrater, det är pga mitt privatliv som orsakar sjukskrivingen.

Jag är nu åter sjukskriven för utmattningssymtom, som jag känner blir värre för varje dag. Är nu sjukskriven en månad till 12 maj, har börjat med medicinering.... men jag har en STOR klump i magen att försäkringskassan ska neka sjukpenning.... och min läkare tror att jag kan jobba halvtid ytterligare en månad efter 12 maj för att sedan gå tillbaka upp på heltid.

Mitt privatliv kan ej ändras, jag har tvillingsöner varav båda är autistiska. Så det tar på samtidigt som det naturligtvis krävs en hel del på jobbet...

Hur stor tror ni risken är att FK nekar sjukpenning?  

• Svar på tråden Sjukskriven soc.sekr - orolig för FK!
  • Citronsaft
    Anonym (soc.sekr) skrev 2021-04-21 10:31:14 följande:

Jag kommer ALDRIG överge mina barn så länge dom är mindreåriga, och om du ens känner så kommer jag hoppas att du aldrig får barn med funktionshinder.

Nä ok. Så vad gnäller du över då? Du verkar helt missat att man är själv ansvarig för sitt liv. Så om ditt liv sliter ut dig så pass att du behöver vara sjukskriven har du ett samhällsansvar att se över ditt liv för att stå till arbetsmarknadens förfogan.

Och det är verkligen inte att överge sina barn genom att ha dom på kortidsboende eller avlastningsfamilj mellanåt. Det är normalt för att man som förälder inte ska gå under och för att barnen ska få ett bra liv. Men kör på. Ditt sätt verkar ju så mycket klokare. Tills den dagen då väggen inte tar emot dig.
  • MsM84