• Anonym (Stressad)

Kille ska på fest utan mig

Hej! Kom för fyra månader sedan på min pojkvän att han hade skrivit och försökt träffa ett flertal tjejer bakom ryggen på mig när han hälsade på familj i Paris (där han kommer i från). Jag hade då precis sagt upp mitt lägenhetskontrakt för att bo med honom, så jag valde därför att stanna. Det förstörde dock min tillit till honom och jag sa att han kan ge f*n i att träffa ?tjejkompisar? under den närmaste tiden om han ska vara med mig. Han sa att han förstod och att det inte skulle vara något problem. Idag sa han dock att ha ska på födelsedagsfest hos en tjej... Han är i Paris just nu och jag har ingen aning om vem hon är. Har jag rätt att bli sur på honom? Känner mig skitstressad.

• Svar på tråden Kille ska på fest utan mig
  • Anonym (M)

Du har rätt till dina känslor, men jag tycker inte du har rätt att vare sig säga till honom att inte träffa tjejer, inte gå på fest. Fixar han inte att vara trogen har du rätt att lämna honom.

• PH76

Jag förstår inte, han måste väl kunna ha kvar tjejkompisar och fortfarande träffa dem även om ni blivit tillsammans?

• Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2021-05-01 21:23:46 följande:
    Du har rätt till dina känslor, men jag tycker inte du har rätt att vare sig säga till honom att inte träffa tjejer, inte gå på fest. Fixar han inte att vara trogen har du rätt att lämna honom.
    Håller med
  • Anonym (E)
    PH76 skrev 2021-05-01 21:31:29 följande:

Jag förstår inte, han måste väl kunna ha kvar tjejkompisar och fortfarande träffa dem även om ni blivit tillsammans?

Håller med.
  • Balkongsong89

Förstår hur du känner. Däremot kan du inte kontrollera situationen genom mobilen ikväll. Kommer bara få dig att må sämre.

Desto mer du övervakar kvällen desto värre.

Låt det vara men försök tänka framåt vad som krävs för att du ska känna tillit. Förr eller senare så måste du hitta den.

Sen när han skrev bakom din rygg med andra, var det olämpligt skrivande eller var det mer faktumet att han skrev med andra i sig självt?

• Kungsholmsbo

Vad menar du med att han försökt att träffa tjejer bakom din rygg? På vilket sätt? Som kompisar eller något annat.

Sen, tänk dig noga för innan du blir seriös med någon från ett annat land som har sin familj och vänner kvar i det landet. Hur kär man än är så kommer alltid en vardag där man saknar sina vänner, familj, sitt språk (en superviktig aspekt på det hela). Har sett det på nära håll så många gånger och... det verkar faktiskt vara riktigt krångligt och svårt. Så är det redan så att du/ni en kort tid in i förhållandet har problem, särskilt vad gäller tilliten, så manar jag dig till att tänka över din situation.

• Anonym (Hanna)

Du äger inte honom. Han får gå på fest, ha roligt och träffa folk. Vill du sitta och sura så är det upp till dig men säg inte åt honom vad han får och inte får göra. Gå ut och ha roligt med någon kompis på kvällarna istället för att sitta och grubbla på vad din kille gör.

• Törstiga tuppen

Du ska försöka få tag i en ny lägenhet. Du kan inte bestämma vad din kille får göra och du kan inte springa runt och försöka kontrollera honom. Finns ingen tillit kan ni inte ha ett förhållande.

• AceJ

Han är i sin fulla rätt att träffa sina kompisar. Du verkar vara oerhört svartsjuk. Det är sjukt osexigt. Hoppas nästan han bedrar dig ordentligt och har het skön sex med sina små franska väninnor. De bara Oui! Oui! när han kör in sin baguette i dem! Du kan gott sitta här hemma i Sverige och skämmas

• Anonym (Bub)

Jag hade mest oroat mig för hans intelligens som reser runt och träffar folk under en pandemi. Hönshjärna (han alltså). Jag är så j-a trött på dessa idioter som aktivt ser till att skiten bara fortsätter och fortsätter.

• Anonym (Bub)

Vad gäller sakfrågan tycker jag att du går helt fel väg som förbjuder honom träffa just tjejer. Han är inte din ägodel.

Däremot hade ju jag som sagt noga övervägt om jag vill vara ihop med någon som är så knäpp att han reser och går på fest i dessa tider. Men det är ju en annan fråga.

• Anonym (L)

Oj, tycker att folk här är alldeles för hårda mot ts. Det är ju ganska självklart att hon är orolig eftersom att redan har förstört tilliten då han gått bakom hennes rygg tidigare och flirtat med andra tjejer (som jag tolkar det).

Antingen måste ni aktivt arbeta på att få tillbaka tilliten (om viljan och engagemanget finns där) och han måste bevisa att han är dig trogen, eller så får ni göra slut. Ett förhållande utan tillit håller aldrig.

• Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2021-05-02 11:55:34 följande:
    Oj, tycker att folk här är alldeles för hårda mot ts. Det är ju ganska självklart att hon är orolig eftersom att redan har förstört tilliten då han gått bakom hennes rygg tidigare och flirtat med andra tjejer (som jag tolkar det).

Antingen måste ni aktivt arbeta på att få tillbaka tilliten (om viljan och engagemanget finns där) och han måste bevisa att han är dig trogen, eller så får ni göra slut. Ett förhållande utan tillit håller aldrig.
    Man kan aldrig någonsin bevisa att man är trogen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2021-05-01 21:23:46 följande:

Ehm, jo det kan man absolut om ens partner varit korkad nog att fucka upp förtroendet genom att gå bakom ens rygg för då har han ju bevisat att han inte klarar av att leva upp till det förtroende han fått. Och då är det fullt möjligt om inte till och med att rekommendera att TS ber idioten att välja mellan att festa eller henne.

Kort sagt, TS behöver inte vänta tills han varit otrogen för att lämna eller lämna i förväg. hon kan vända på det och lägga valet på honom så HAN får välja mellan att skita i att festa tills han reparerat förtroendet han skadat och ha TS kvar eller festa men förlora TS.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2021-05-02 13:09:50 följande:
    Man kan aldrig någonsin bevisa att man är trogen.
    Man behöver inte bevisa att man är trogen för att ens partner ska lita på en. Det räcker kanske med att man visar att man gör allt för att reparera skadorna man åstadkommit. 
  • Anonym (sådär)
    AceJ skrev 2021-05-02 06:47:59 följande:

Han är i sin fulla rätt att träffa sina kompisar. Du verkar vara oerhört svartsjuk. Det är sjukt osexigt. Hoppas nästan han bedrar dig ordentligt och har het skön sex med sina små franska väninnor. De bara Oui! Oui! när han kör in sin baguette i dem! Du kan gott sitta här hemma i Sverige och skämmas

Det verkar snarare vara du som har svårigheter med att läsa eller ta in det du läser eftersom TS var ganska tydlig med att problemet INTE är att han reser eller festar, problemet är att han har försökt ordna träffar med andra tjejer under sina resor... 
    Anonym (Stressad) skrev 2021-05-01 20:59:14 följande:

Hej! Kom för fyra månader sedan på min pojkvän att han hade skrivit och försökt träffa ett flertal tjejer bakom ryggen på mig när han hälsade på familj i Paris 

Hur fan lyckades du missa detta?
  • Anonym (Snäckan)

Hade själv en liknande grej. Killen jag flyttade till, i ett annat land, hade utvecklat en relation parallellt med våran. Stannade ändå.

Men är säker på att han fortsatt att ha kontakt med andra då det var hans natur typ, att jaga kvinnor. Fick aldrig känslan tillbaka och avslutade några år senare.

Festen spelar ju ingen roll. Han har väl massa annan tid att träffa tjejer på?

I vilket fall får du bestämma dig om du ska lita på honom eller inte.

• Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-03 12:06:40 följande:
    Ehm, jo det kan man absolut om ens partner varit korkad nog att fucka upp förtroendet genom att gå bakom ens rygg för då har han ju bevisat att han inte klarar av att leva upp till det förtroende han fått. Och då är det fullt möjligt om inte till och med att rekommendera att TS ber idioten att välja mellan att festa eller henne.

Kort sagt, TS behöver inte vänta tills han varit otrogen för att lämna eller lämna i förväg. hon kan vända på det och lägga valet på honom så HAN får välja mellan att skita i att festa tills han reparerat förtroendet han skadat och ha TS kvar eller festa men förlora TS.
    Det fungerar inte. Man kan inte tvinga kvar någon genom den typen av val. Om TS ber honom välja mellan henne och fest är det inte en bra grund. Antingen säger han att han väljer henne, men festar ändå i smyg. Eller så väljer han henne och blir då ev bitter och fast vid att bara göra sådant som hon accepterar. Svårt att se att både han och TS skulle bli lyckliga av att det införs olika förbud och regler för vad som är ok enl henne. Ett förtroende kan inte komma ur förbud. Det är något som kommer när man trots att man får göra vad man vill frivilligt väljer att vara trogen.

Självklart behöver hon inte vänta tills han varit otrogen för att lämna. Det kan hon göra när hon vill om hon inte accepterar honom för den han är.
Svar på tråden Kille ska på fest utan mig