• Jovinc

Känns som vi är två affärskompanjoner!

Jag är en man på dryga 50. Jag och min fru har varit tillsammans i snart 20 år och gifta i ca 15 och har två barn som är 15 och 12.

Vi kommer för det mesta bra överens även om vi tjafsar lite om saker som har med barnen att göra. När det bara är hon och jag kommer vi i princip alltid bra överens.

Dessvärre har den romantiska och erotiska gnistan i princip helt försvunnit. Det känns ungefär som att vi är två affärskompanjoner som driver ett företag ihop (en familj).

Senast vi låg med varandra var i december. Ingen av oss verkar direkt längta efter det heller, i alla fall inte med varann..

Problemet ligger säkert hos oss båda, men jag upplever att min fru i möjligaste mån vill undvika att prata om vårt förhållande. Jag har försökt att ta upp det några gånger senaste åren, och då går hon med på att prata om det just då, men hon tar aldrig upp saken själv. Hon pratar gärna om våra bekantas förhållande och varför vissa av de separerat, men när det gäller vårt verkar det vara tabu och locket på.

Vad ska man göra? Att prata med henne verkar ju inte hjälpa då de samtal vi haft mest rinner ut i sanden. Har hört att parterapi kan vara ett alternativ, men i så fall tycker jag båda borde vara drivande i det.

Som det känns nu skulle jag absolut kunna tänka mig att ha en relation vid sidan om, för att få lite spänning och erotik. Men under pandemin är det ju som bekant inte så lätt att knyta nya kontakter. Det skulle ju inte vara lösningen på vårt problem, men skulle ju i vart fall skänka lite spänning i tillvaron...

• Svar på tråden Känns som vi är två affärskompanjoner!
  • Anonym (Kör)

Kör på! Jag anser det vara förkastligt att neka sin partner närhet och dessutom inte vilja lösa problemet. Då tycker jag du har rätt att få närheten på annat håll, även om jag precis som gemene man överlag är emot otrohet. Prova typ Bodycontact eller något...

• Anonym (igenkännande)

Jag tycker ni borde prata med någon, föreslå att ni skall tala med en parterapeut som kanske kan hjälpa er faktiskt öppna er för varandra. 

Jag själv är en person som gärna går och bär på mina tankar, åsikter, lust, och mycket annat för att få "Familjen AB" att fungera. 
    Jag känner mycket väl igen mig i din situation, och jag skulle avråda från att skaffa en fling på sidan om (inte värt 20 års äktenskap), förens ni verkligen rensat luften och lagt alla korten på bordet, alltså den rena skära sanningen, hur hård och obekväm den än må vara. Kvinnor och män hanterar detta på olika sätt, så är det, därför måste man lägga fram allt helt naket, vad man tycker och inte tycker. 

Jag tror du och din fru behöver göra något själva, bara ni, helt barnfritt. Först bör ni som sagt tala med någon som kan möjliggöra att allt reds ut, vad ni vill och vad ni känner. Sedan får ni börja arbeta med "Familjen AB", fast tillsammans med det ni kommit överens om. 
    Ibland får man göra saker rejält osexigt. Ni kanske får boka in sex en gång i veckan till att börja med (osexigt jag vet), och då får man ta sig igenom det kan man inte så skjuter man på det en dag, för kalender för att säkerställa. 
    När detta börjat komma på rutin, så kommer det ske per automatik då lusten återkommer. Vardagen kommer bli lättare, ni kommer via samtalet med parterapeuten få verktyg för bättre kommunikation och även en mer öppen och inlyssnande.

Ni måste "välja" varandra igen, kan inte du eller din fru göra det så är det bäst att gå skilda vägar. Börja däremot inte med att få en fling eller älskarinna, det slutar bara i kaos och tårar. 

• Jovinc

Tack för svaren och tipsen! De var ju lite olika, men värdefulla lika fullt.
    Vill gärna ha fler tips och råd om det finns där ute!

• Anonym (K)

Om du känner för att köra igång AB Hett sexliv med henne igen så testa att börja egga henne utan att prata om det med henne. Gör små små grejer då och då. Börja se henne, säga fina saker, beröra hennes känslig punkter, lämna små meddelanden till henne. Tänk på vad hon föll för när ni träffades, kanske finns något där du kan göra igen. Läs eller lyssna på boken Alla får ligga men visa det absolut inte för henne.

Och du, låt det ta tid och små små steg i taget. Funkar inte det här efter någon månad så tycker jag du pratar allvar med henne.

• Anonym (man)
    Jovinc skrev 2021-05-20 21:03:05 följande:

Jag är en man på dryga 50. Jag och min fru har varit tillsammans i snart 20 år och gifta i ca 15 och har två barn som är 15 och 12.

Vi kommer för det mesta bra överens även om vi tjafsar lite om saker som har med barnen att göra. När det bara är hon och jag kommer vi i princip alltid bra överens.

Dessvärre har den romantiska och erotiska gnistan i princip helt försvunnit. Det känns ungefär som att vi är två affärskompanjoner som driver ett företag ihop (en familj).

Senast vi låg med varandra var i december. Ingen av oss verkar direkt längta efter det heller, i alla fall inte med varann..

Problemet ligger säkert hos oss båda, men jag upplever att min fru i möjligaste mån vill undvika att prata om vårt förhållande. Jag har försökt att ta upp det några gånger senaste åren, och då går hon med på att prata om det just då, men hon tar aldrig upp saken själv. Hon pratar gärna om våra bekantas förhållande och varför vissa av de separerat, men när det gäller vårt verkar det vara tabu och locket på.

Vad ska man göra? Att prata med henne verkar ju inte hjälpa då de samtal vi haft mest rinner ut i sanden. Har hört att parterapi kan vara ett alternativ, men i så fall tycker jag båda borde vara drivande i det.

Som det känns nu skulle jag absolut kunna tänka mig att ha en relation vid sidan om, för att få lite spänning och erotik. Men under pandemin är det ju som bekant inte så lätt att knyta nya kontakter. Det skulle ju inte vara lösningen på vårt problem, men skulle ju i vart fall skänka lite spänning i tillvaron...

Du kanske ska vara lite tydligare med att du menar allvar mot din fru och säga som det är att ert sexliv suger och du funderar på att knulla andra, och att ni kanske borde prata om det annars får jag nog knulla någon annan ändå för att leva i celibat är inte ett alternativ och att hon fortsätter ignorera dian försök att diskutera frågan är inte heller ett alternativ. Eller är det alldeles för ärligt och rakryggat och det är så mycket enklare att smyga bakom hennes rygg?

Du skriver att det skulle kunna vara en lösning men det är ju ingen lösning. För lösningen är väl att du och din fru ska kunna ha ett normalt sexliv INTE att du ska knulla random kvinnor? Dessutom är det en sk lösning som har en jävligt stor nackdel och det är att du lägger in en stor fet jävla bomb i ert förhållande som när den briserar kommer första ALLT, och då menar jag allt (alla fina minnen, all vänskap, all tillit...allt) och göra er till bittra fiender som hatar varandra och har svårt att samarbeta kring barnen som skilda och kanske även fucka upp ditt förhållande till era barn eftersom de faktisk är tillräckligt stora för att fatta vad otrohet innebär..

Nu tänker du säkert, det där kommer ju aldrig hända så det är ju irrelevant men det är ju bara önsketänkande för om du tänker efter så har ju varenda jävel som någonsin blivit påkommer förmodligen tänkt likadant, eller hur? Så att tro att de inte kommer komma fram bara man är försiktigt är ju bevisligen ingen garanti.

Du gör som du vill men om jag vore du skulle jag hellre skilja mig än vara otrogen för kommer det fram kommer priset ni alla får betala för det bli jävligt stor och absolut inte värt några knull. Det är VÄLDIGT stor skillnad på att skiljas som vänner och att skiljas som bittra fienden, framför allt för kidsen.
  • Anonym (Anna)

Kör på. Men berätta om planerna för din fru så att hon också känner sig fri att träffa andra. Mest rättvist

• New  Dawn
    Jovinc skrev 2021-05-20 21:03:05 följande:

Du skriver att ingen av er verkar längta efter sex med varandra och ingenstans i inlägget skriver du att du vill ha sex med henne heller.

Du skriver dock att du försökt prata om er relation, men att din fru inte tar upp det. Vad vill du med er relation.

Vad vill du att din fru ska "ta upp", säga och göra?
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (ååå)
    Jovinc skrev 2021-05-21 15:25:45 följande:

Tack för svaren och tipsen! De var ju lite olika, men värdefulla lika fullt.
    Vill gärna ha fler tips och råd om det finns där ute!

Jag håller med om att ni behöver hjälp utifrån. När den ena parten inte vill prata så måste man, för man når ju inte varann. Om hon vägrar parterapi får du kanske säga att vad finns då kvar att göra förutom skilsmässa? Är hon beredd att gå den vägen utan att ens ha testat den hjälp som kanske finns att få, speciellt när man har barn? De flesta brukar då acceptera att testa terapi. 
  • Anonym (Sara)

När trådar är förtäckta sexannonser.

Varför ha öppen profil i trådstarten om det inte är för att invänta pm.

Inte första gången jag ser att män gör det på kvinnodominerade forum.

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Sara) skrev 2021-05-22 09:58:19 följande:

Fick samma känsla. Vem nappar på sånt..??
  • theotherone
    Anonym (Sara) skrev 2021-05-22 09:58:19 följande:

Första gången jag hör att icke-anonymitet skulle vara ett problem. Intressant.

Skulle snacket gå likadant om en icke anonym tjej klagat över sitt förhållande här? Skulle inte tro det.
  • Jovinc

Förtäckt sexannons!? Ja, vad säger man.. Suck!

Tacksam iaf för de seriösa svar som kommit! Har fått lite att tänka på..

Svar på tråden Känns som vi är två affärskompanjoner!