Jovinc skrev 2021-05-20 21:03:05 följande:
Jag är en man på dryga 50. Jag och min fru har varit tillsammans i snart 20 år och gifta i ca 15 och har två barn som är 15 och 12.
Vi kommer för det mesta bra överens även om vi tjafsar lite om saker som har med barnen att göra. När det bara är hon och jag kommer vi i princip alltid bra överens.
Dessvärre har den romantiska och erotiska gnistan i princip helt försvunnit. Det känns ungefär som att vi är två affärskompanjoner som driver ett företag ihop (en familj).
Senast vi låg med varandra var i december. Ingen av oss verkar direkt längta efter det heller, i alla fall inte med varann..
Problemet ligger säkert hos oss båda, men jag upplever att min fru i möjligaste mån vill undvika att prata om vårt förhållande. Jag har försökt att ta upp det några gånger senaste åren, och då går hon med på att prata om det just då, men hon tar aldrig upp saken själv. Hon pratar gärna om våra bekantas förhållande och varför vissa av de separerat, men när det gäller vårt verkar det vara tabu och locket på.
Vad ska man göra? Att prata med henne verkar ju inte hjälpa då de samtal vi haft mest rinner ut i sanden. Har hört att parterapi kan vara ett alternativ, men i så fall tycker jag båda borde vara drivande i det.
Som det känns nu skulle jag absolut kunna tänka mig att ha en relation vid sidan om, för att få lite spänning och erotik. Men under pandemin är det ju som bekant inte så lätt att knyta nya kontakter. Det skulle ju inte vara lösningen på vårt problem, men skulle ju i vart fall skänka lite spänning i tillvaron...
Du kanske ska vara lite tydligare med att du menar allvar mot din fru och säga som det är att ert sexliv suger och du funderar på att knulla andra, och att ni kanske borde prata om det annars får jag nog knulla någon annan ändå för att leva i celibat är inte ett alternativ och att hon fortsätter ignorera dian försök att diskutera frågan är inte heller ett alternativ. Eller är det alldeles för ärligt och rakryggat och det är så mycket enklare att smyga bakom hennes rygg?
Du skriver att det skulle kunna vara en lösning men det är ju ingen lösning. För lösningen är väl att du och din fru ska kunna ha ett normalt sexliv INTE att du ska knulla random kvinnor? Dessutom är det en sk lösning som har en jävligt stor nackdel och det är att du lägger in en stor fet jävla bomb i ert förhållande som när den briserar kommer första ALLT, och då menar jag allt (alla fina minnen, all vänskap, all tillit...allt) och göra er till bittra fiender som hatar varandra och har svårt att samarbeta kring barnen som skilda och kanske även fucka upp ditt förhållande till era barn eftersom de faktisk är tillräckligt stora för att fatta vad otrohet innebär..
Nu tänker du säkert, det där kommer ju aldrig hända så det är ju irrelevant men det är ju bara önsketänkande för om du tänker efter så har ju varenda jävel som någonsin blivit påkommer förmodligen tänkt likadant, eller hur? Så att tro att de inte kommer komma fram bara man är försiktigt är ju bevisligen ingen garanti.
Du gör som du vill men om jag vore du skulle jag hellre skilja mig än vara otrogen för kommer det fram kommer priset ni alla får betala för det bli jävligt stor och absolut inte värt några knull. Det är VÄLDIGT stor skillnad på att skiljas som vänner och att skiljas som bittra fienden, framför allt för kidsen.