Är otrohet med ex mindre allvarligt?
Tycker ni att det är mindre allvarligt om ens partner är otrogen med ett ex än om det är med en person som hen aldrig haft sex med eller varit intim med innan?
Tycker ni att det är mindre allvarligt om ens partner är otrogen med ett ex än om det är med en person som hen aldrig haft sex med eller varit intim med innan?
Hur kan du veta det att du aldrig kommer kunna bli så förälskad igen? Jag förstår ju det om du är tillsammans med honom, men om ni bryter upp och det gått många år, du kan ju inte fortsätta vara kär i honom då. Han har en annan kvinna och du måste gå vidare! Han är inte DIN då.
Som sagt jag är 48 år gammal och jag har ett helt livs erfarenheter av förälskelse och förhållanden, jag kan jämföra med de kärlekarna - när jag ändå varit kär och jag har t.o.m varit engagerad nog att skaffa barn med två olika män. Men det är ingenting i jämförelse med de band jag och min nuvarande man har mellan varandra. Vi är båda medvetna om att detta är en kärlek som är en på miljonen, det är många som aldrig får uppleva detta. Visst blixten kan slå ner i en två gånger också så man ska aldrig säga aldrig, men sannolikheten att jag skulle träffa ytterligare en annan soulmate av samma slag som han är obefintlig. Jag skulle förresten inte kunna förälska mig såhär igen, jag kommer inte att vara mottaglig och eftersom jag jämför alla män mot honom och ingen annan kommer upp i hans nivå så hur ska jag kunna förälska mig i någon annan?
Om han skulle lämna mig och bli ihop med någon annan så förändrar det inte mina känslor för honom. Det är inget jag kan påverka och ingen kan förbjuda mig att känna så. Och ja, han skulle kunna vinka med lillfingret så släpper jag allt och kommer tillbaka till honom. Jag är säker på att han skulle känna likadant, vi skulle inte kunna träffas och inte falla i varandras armar skit samma hur många ringar både han och jag har på fingret.
Absolut inte. Jag skulle bli lika kränkt oavsett!
Men om ni bryter upp och han träffar en annan så har ju tydligen han inte samma känslor för dig. Du vet inte hur du kommer känna då för honom. Om du är kär fortfarande tror jag det kommer bli jobbigt för dig. Dina känslor kommer nog vara blandat med svartsjuka också... Det brukar ju vara så. Han är ju som sagt inte din då, och tror inte hans nya skulle uppskatta att du kallade honom det heller. Men nu är det ju inte i det läget så hoppas ni kommer vara tillsammans alltid och att ni är lyckliga livet ut.
Ja, men allt det är ju baserat på att han förmodligen varit schysst mot dig och allt funkar bra mellan er. OM ni skils och han hittar en ny så är ju det förmodligen för att det inte funkar så bra mellan er längre...och det kan i sin tur bero på att antingen du eller han betet sig som ett as mot den andra så det är inte så säkert att varken du eller han vill ha något att göra med den andra längre.
Jag tycker som sagt ditt inlägg är väldigt färgat av hur du känner just nu. Typ.. såhär känner jag nu och därför utgår ifrån att det är så jag alltid kommer känna.
Du har ju ingen aning om vad som kan tänkas hända i framtiden och hur du eller han kan tänkas känna då.
Nej, det är inte kärlek, det är en väldigt romantiserad och naiv syn på förhållanden och kärlek. Kärlek är något man bygger och vad man känner för varandra är helt och hållet beroende av hur man beter sig mot varandra men även något som kan påverkas starkt av yttre omständigheter.
Om din man tex blir alkis så är det ganska troligt att han oxå kommer bete sig som ett svin mot både dig och era barn och då är det ju rent dumt att leva kvar honom för han kommer göra livet ett helvete för både dig och era barn.
Det är ganska uppenbart att det är skillnad på att vara kär och "att vara kär," i dagens samhälle. Märker bland vänner som kan sukta efter andra män, kolla in dem, etc. För mig, som har varit dökär i min man sedan start, har inget behov alls av att se på andra män, eller flirta med dem. Min man är den mest attraktiva enligt mig, verkligen, från botten av hjärtat. Han är den mest underbara mannen och vi passar så bra ihop. Till och med främlingar kan kommentera att "Ni passar verkligen ihop," "Man känner er kemi," etc. Och jag VET också, att det inte spelar någon roll om vi skulle separera, för hade vi setts så spelar det ingen roll om det finns en ny kvinna i bilden. Ibland vet man bara. Det är skillnad på att vara kär och att vara kär. Den här djupa kärleken jag har känns i princip "unik" faktiskt.
Jag skulle kunna ligga med mitt ex för att sexet var bra.
Det skulle vara enkelt och garanterad utdelning.
Fast helt utan känslor eller en massa uppvaktning och romantik.
Som nån sa grader i helvetet men jag skulle föredra att bli utsatt för en sån otrohet jämfört med att upptäcka att exet lagt ner tid och känslor på att lära känna nån och bli kär. Det kan liksom inte förklaras bort som en tillfällighet.
Det är ganska uppenbart att det är skillnad på att vara kär och "att vara kär," i dagens samhälle. Märker bland vänner som kan sukta efter andra män, kolla in dem, etc. För mig, som har varit dökär i min man sedan start, har inget behov alls av att se på andra män, eller flirta med dem. Min man är den mest attraktiva enligt mig, verkligen, från botten av hjärtat. Han är den mest underbara mannen och vi passar så bra ihop. Till och med främlingar kan kommentera att "Ni passar verkligen ihop," "Man känner er kemi," etc. Och jag VET också, att det inte spelar någon roll om vi skulle separera, för hade vi setts så spelar det ingen roll om det finns en ny kvinna i bilden. Ibland vet man bara. Det är skillnad på att vara kär och att vara kär. Den här djupa kärleken jag har känns i princip "unik" faktiskt.