Ska flytta 100 mil, hur lägga fram det till pappan?
Mitt barns pappa är narcissist, trots att han psykiskt misshandlat mig både i relationen och efter tror advokaten på kvinnojouren inte på att jag kan få ensam vårdnad i en rättegång. Socialtjänsten bedömer att han är en bra pappa men ej bra sambo då tydligen.
I alla fall jag har bestämt mig för att flytta hem till min familj 100 mil ca för min egen del vill jag ej bo i denna stad helt ensam med en psykopat runt knuten. Det går ej längre varit sjukskriven och deprimerad pga honom och kommer inte vidare här.
Vi har varit separerade sen barnet föddes hon är 4 år idag. Jag ska flytta, har nämnt för pappan och frågat om vi kan ändra vårdnaden och han sa tvärnej och sa att han tar henne heltid.
Jag har henne mest nu då han jobbar mycket. Jag har henne ofta helger som är hans osv, tror inte att han förstår ansvaret att ha henne heltid han vill bara förstöra mig.
I alla fall hur ska jag gå tillväga för att berätta att jag ska flytta på bästa sätt? (Med det i åtanke att han är narcissist) jag kommer flytta runt årsskiftet, tidigast i höst.
När och hur bör jag säga detta?
Hur vet jag att hon kommer få komma på loven?