• Anonym (Gravidochsviken)

Fånga sambo i hans lögn

Kom på att min sambo skrev om sexuella saker som han skulle/ville göra med en man. När jag konfronterade honom så skrattade han och sa där fick jag dig jag ville veta ifall du tittade på mina meddelanden. Grejen är att jag har alltid sagt till han tror jag titta på hans meddelande och jag fick tillåtelse att göra det.

När han skrev med den mannen så raderade han meddelanden snabbt så det var inte tänkt att jag skulle ser detta. Nu i efterhand så har jag gjort lite mer undersökningar om detta och det visa sig att de har visst det träffats och sambon har sugit av den mannen samt blivit påsatt 2 gånger. Min sambo neka fortfarande även när jag ställer frågan som någon annan.

Jag vill får fram bevis på allt men kan inte. Den andra mannen bara snacka på han. Men vet ej om det är för att importera på den som han skriver med eller om det är sanningen. Min hjärna säger till mig att min sambo är bi eller bi nyfiken vilket inte är något problem för mig men han har fortfarande varit otrogen. Jag vänta barn med detta killen och ville veta sanningen om han. Jag har försökt med allt men han säger fortfarande nej.

• Svar på tråden Fånga sambo i hans lögn
  • Anonym (E)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-05-30 16:07:00 följande:
    Eftersom han ljuger hela tiden och tror själv på sin lögn så måste jag har bevis så han inte kan säga annat
    Han tror inte alls på sin lögn, han ljuger för att du inte kan bevisa nåt. Han menar ju redan att det bara är skämt sånt han skrivit så han kommer bara gaslighta dig och säga att du har fel. Du vet att det är sant och det räcker.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-05-30 16:04:55 följande:
    Mannen han låg med skrev det. Jag fick screenshot på konversationen.
    Ok, men nu när du vet det, varför är du kvar med honom?

Det känns som att du lägger ner väldigt mycket tid och energi på fel saker. Det viktiga här är hur DU ställer dig till att du lever med en bisexuell man som är otrogen och vad du tänkt göra av det?
  • Anonym (Majken)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-05-30 16:04:56 följande:

Mannen han låg med skrev det. Jag fick screenshot på konversationen.

Då har du ju bevis. Den andra killen har väl ingen anledning att ljuga om det? Vad tänker du göra nu? Tycker synd om dig, hoppas du är okej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-05-30 16:07:00 följande:
    Eftersom han ljuger hela tiden och tror själv på sin lögn så måste jag har bevis så han inte kan säga annat
    Nej det behöver du inter alls, allt du behöver veta för att ta ett beslut är ATT han ljuger. Vill du leva med en lögnare? Om inte så har du ju allt du behöver.
  • Anonym (Majken)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-31 11:14:16 följande:

Nej det behöver du inter alls, allt du behöver veta för att ta ett beslut är ATT han ljuger. Vill du leva med en lögnare? Om inte så har du ju allt du behöver.

Är du medveten om att dina inlägg låter väldigt hårda och otrevliga? Ts är gravid och har fått veta detta, det måste ju vara en chock. Det är inte lätt att ta rationella snabba beslut om man är i chock, ledsen och uppriven. Visa lite medkänsla!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Majken) skrev 2021-05-31 11:22:24 följande:
    Är du medveten om att dina inlägg låter väldigt hårda och otrevliga? Ts är gravid och har fått veta detta, det måste ju vara en chock. Det är inte lätt att ta rationella snabba beslut om man är i chock, ledsen och uppriven. Visa lite medkänsla!
    Japp jag är fullt medveten om det men sanningen svider ibland, och nej det är inte mitt fel att TS man är en skithög och ju förr TS inser det desto bättre för henne.

Jag vet att det inte är lätt att ta rationella beslut, det är därför folk ofta tar irrationella beslut och är kvar i destruktiva förhållanden i många år och mår därefter. Men du kanske tycker det är ett bättre alternativ än att säga som det är?
    Anonym (Majken) skrev 2021-05-31 11:07:42 följande:

Då har du ju bevis. Den andra killen har väl ingen anledning att ljuga om det? Vad tänker du göra nu? Tycker synd om dig, hoppas du är okej.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag älskar honom samtidigt vill jag inte leva med någon som är otrogen mot mig. Men hur tar man beslutet att göra slut med ens liv kärlek för det är vad jag trodde att han var för mig. Jag trodde aldrig att han skulle göra något sånt.
  • Anonym (Lisa)

TS, du kanske ska försöka se det ur en annan synvinkel, så kan det bli lättare att hantera..
    Min man är alltså bisexuell. För merparten män är det extremt skambelagt att ha dragningar till det ena könet, det är betydligt mer accepterat hos kvinnor. Han kan ha tyckt att det är så laddat att han inte hunnit nåt som helst sätt att ta upp detta med dig, att han skulle vilja vara med en man för sex. Det är ju liksom nåt som du inte KAN ge honom, även om du skulle vilja.

Kanske försöka ta upp en diskussion med honom där du säger att du tycker bisexualitet är nåt som är helt okej, att han får vara bisexuell, men att du känner dig sviken, och att han borde ha pratat med dig om detta. Just eftersom det är med en man han vill vara, och det inte är nåt du kan ge, så kan du ju lika gärna ge honom ok på att vara med en man, så slipper han vara otrogen. 

Det reparerar såklart inte det han redan gjort, och där får ni ha en diskussion om tillit, och han får försöka reparera skadan. Men bind honom inte i nåt där du inte kan leverera.

• Anonym (E)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-01 07:38:32 följande:

TS, du kanske ska försöka se det ur en annan synvinkel, så kan det bli lättare att hantera..
    Min man är alltså bisexuell. För merparten män är det extremt skambelagt att ha dragningar till det ena könet, det är betydligt mer accepterat hos kvinnor. Han kan ha tyckt att det är så laddat att han inte hunnit nåt som helst sätt att ta upp detta med dig, att han skulle vilja vara med en man för sex. Det är ju liksom nåt som du inte KAN ge honom, även om du skulle vilja.

Kanske försöka ta upp en diskussion med honom där du säger att du tycker bisexualitet är nåt som är helt okej, att han får vara bisexuell, men att du känner dig sviken, och att han borde ha pratat med dig om detta. Just eftersom det är med en man han vill vara, och det inte är nåt du kan ge, så kan du ju lika gärna ge honom ok på att vara med en man, så slipper han vara otrogen. 

Det reparerar såklart inte det han redan gjort, och där får ni ha en diskussion om tillit, och han får försöka reparera skadan. Men bind honom inte i nåt där du inte kan leverera.

Så din lösning på att en man är otrogen är att han är mer otrogen...? Det spelar ingen roll vilket/vilka kön han dras till, han har svikit ts på det grövsta möjliga sätt!
  • Anonym (Maja)

Lämna NU! En sån ska inte uppfostra barn. Du kan träffa en ny pappa åt ditt barn.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-06-01 06:47:33 följande:
    Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag älskar honom samtidigt vill jag inte leva med någon som är otrogen mot mig. Men hur tar man beslutet att göra slut med ens liv kärlek för det är vad jag trodde att han var för mig. Jag trodde aldrig att han skulle göra något sånt.
    Det är ju detta som gör så ont med svek, att det kommer från någon du älskar och litat fullständigt på.

Att du älskar honom ff trotts det han gjort är ju heller inget konstigt för det tar tid att göra om sin bild av en person, det tar en stund innan det slår igenom, speciellt i den situation du befinner dig i, gravid med en massa framtidsplaner...dina känslor säger en sak och ditt förnuft säger något annat. Det blir en dragkamp mellan känslor och förnuft som är oerhört tärande.

Hur du ska göra är väl individuellt. Men mitt råd är att du inte har bråttom med att ta någon beslut. Du måste inte göra det här och nu. Att bli bedragen på det sätter gör oftast att man hamnar i en kris som har ett antal faser du måste gå igenom och du är egentligen inte redo att ta ett beslut förrän du gått igenom den processen. Ge dig själv tid att läka och processa det som skett och ta inte något beslut förrän du känner dig redo för det både rationellt och känslomässigt. Har du möjlighet att få hjälp av andra, ta den, ta hjälp av vänner, familj, etc, och har du möjlighet till professionell hjälp, ta det.

Kort sagt, sätt förhållandet på paus tills du är redo för att ta ett beslut, han får helt enkelt vänta med ett svar vare sig han vill det eller ej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-01 07:38:32 följande:

Vilket märkligt inlägg... oavsett vad han kände och tyckte så måste han ändå fattat att gå bakom ryggen på TS var fel och skulle få dryga konsekvenser för henne och förhållandet.

Problematiken handlar INTE om hans bisexualitet, det handlar om hans svek. Om han svek henne med en man eller en kvinna är ointressant och är därmed oxå meningslöst att diskutera med honom. Vad de däremot behöver diskutera (när TS känner sig redo för det) är varför han gick bakom hennes rygg öht och varför hon ska vilja leva med någon hon inte kan lita på?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (E) skrev 2021-06-01 08:08:36 följande:
    Så din lösning på att en man är otrogen är att han är mer otrogen...? Det spelar ingen roll vilket/vilka kön han dras till, han har svikit ts på det grövsta möjliga sätt!
    Anonym (jaha) skrev 2021-06-01 10:43:48 följande:
    Vilket märkligt inlägg... oavsett vad han kände och tyckte så måste han ändå fattat att gå bakom ryggen på TS var fel och skulle få dryga konsekvenser för henne och förhållandet.

Problematiken handlar INTE om hans bisexualitet, det handlar om hans svek. Om han svek henne med en man eller en kvinna är ointressant och är därmed oxå meningslöst att diskutera med honom. Vad de däremot behöver diskutera (när TS känner sig redo för det) är varför han gick bakom hennes rygg öht och varför hon ska vilja leva med någon hon inte kan lita på?

Så ingen av er läste hela mitt inlägg? Sista stycket? Att skadan av sveket redan är gjord... Hela mitt inlägg bygger såklart på att TS o hennes man reparerar skadan och sen tänker annorlunda i framtiden. Eller att hon lämnar såklart.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-01 11:40:32 följande:
    Anonym (jaha) skrev 2021-06-01 10:43:48 följande:

Så ingen av er läste hela mitt inlägg? Sista stycket? Att skadan av sveket redan är gjord... Hela mitt inlägg bygger såklart på att TS o hennes man reparerar skadan och sen tänker annorlunda i framtiden. Eller att hon lämnar såklart.
    Vi läste det men håller inte med om din slutsats om att snacka med hennes man om hans bisexualitet. Den är totalt irrelevant just nu. Först och främst behöver de reda ut sveket. Fört när det är gjort kan de prata om hans bisexualitet om det ens är aktuellt då för om TS ber honom dra så är ju inte hans bisexualitet lägre hennes problem

Allt detta händer förra året. När jag såg meddelandena, jag satte mig och pratade med honom så fin man kan i den situationen. Jag ställde frågan om han var gay eller bisexuell sa även att det är inget fel med det. Men att jag skulle vilja veta då det är jag som ska leva med honom. Då visste inte jag om allt det andra. Så jag köpte hans konstiga förklaring till att det var för att testa mig. Det var en tuff period för min dotter så jag ville nog inte handskas med han skit också. All kommunikation avslutades med den andre mannen men sen när min dotter mådde bättre ville jag veta mer om vad som hade hänt för allt lärt konstigt.

Jag vill både lämna och inte lämna honom. Jag vet att de inte träffas mer sen förra året men kan ändå inte släppa det. Jag vill inte tvingar någon att vara tillsammans med mig om denne inte vill det

• Anonym (jaha)
    Anonym (Gravidochsviken) skrev 2021-06-01 12:23:23 följande:

Allt detta händer förra året. När jag såg meddelandena, jag satte mig och pratade med honom så fin man kan i den situationen. Jag ställde frågan om han var gay eller bisexuell sa även att det är inget fel med det. Men att jag skulle vilja veta då det är jag som ska leva med honom. Då visste inte jag om allt det andra. Så jag köpte hans konstiga förklaring till att det var för att testa mig. Det var en tuff period för min dotter så jag ville nog inte handskas med han skit också. All kommunikation avslutades med den andre mannen men sen när min dotter mådde bättre ville jag veta mer om vad som hade hänt för allt lärt konstigt.

Jag vill både lämna och inte lämna honom. Jag vet att de inte träffas mer sen förra året men kan ändå inte släppa det. Jag vill inte tvingar någon att vara tillsammans med mig om denne inte vill det

1 år och du mår fortfarande dåligt... är det inte dags att börja inse att han inte är den du trodde och att du förmodligen mår bättre utan honom? 

Om han är bisexuell så kommer han alltid ha en dragning till män, det är ett begär du aldrig kommer kunna uppfylla och bevisligen är det så viktigt för honom att han är villig att riskera dig och ert förhållande för det. Det spelar ingen roll hur förstående du är och hur mycket du curlar, du är inte en man. Ert förhållande kommer alltid vara ett halvt förhållande ur hans perspektiv och du kommer alltid känna dig otillräcklig. Varken du eller han kommer någonsin bli helt lyckliga i det.

• Karlington
    Anonym (Maja) skrev 2021-06-01 08:45:59 följande:

Lämna NU! En sån ska inte uppfostra barn. Du kan träffa en ny pappa åt ditt barn.

Otrohet har ju inte med barnuppfostran att göra, och man kan inte bara "träffa en ny pappa." Såvitt inte mannen dör eller väljer att inte ha något med barnen att göra kommer han ju alltid vara en del av deras liv.
  • Anonym (jaha)
    Karlington skrev 2021-06-01 19:00:16 följande:
    Otrohet har ju inte med barnuppfostran att göra, och man kan inte bara "träffa en ny pappa." Såvitt inte mannen dör eller väljer att inte ha något med barnen att göra kommer han ju alltid vara en del av deras liv.
    Nja, säg inte det, vem man är som person, vilka värderingar man har och hur man hanterar situationer sätts ju till stor del av uppfostran.

En styvpappa som i praktiken kan vara alllt som den biologiska pappan är och lite till kan TS  absolut träffa.
  • Anonym (Maja)
    Karlington skrev 2021-06-01 19:00:16 följande:

Här handlar det inte bara om otrohet.
  • Anonym (Kim)

Måste ju fundera på vad den andra mannen har för vinning i att visa dig den konversationen? Vill han retas eller är det sant. Det är ju flera bottnar i ditt bekymmer. Han har varit otrogen. Han är bisexuell. Detta hände för länge sedan och ändå dunder gravid nu. Var det ett klokt beslut av dig att avla på honom? Bara du kan avgöra. Vill du fortsätta din relation till honom verkar ett överenskommet öppet förhållande vara en bra lösning. Han kommer att fortsätta att följa sina bi-lustar. Ni kan bestämma hur det ska hanteras. Att du vet när han är med den andre mannen osv. Det innebär också att du ska kunna ha en annan sexuell kontakt utanför ert förhållande. Kan han inte acceptera att du ligger med annan så ska han fan inte göra det själv heller.

Svar på tråden Fånga sambo i hans lögn