• Anonym (Help)

Gravid, men absolut INGA symtom - nån mer???

Finns det nån mer därute som är gravid men som inte har några symtom överhuvudtaget? Jag vet att alla säger att åh det är så olika, en del har massa symtom och en del märker ingenting, men när man sen skrapar lite på ytan så är dom där som inte kännt någonting alltid folk som inte överhuvudtaget tänkt på att dom kan vara gravida och då kan det ju va lätt att missa om symtomen inte är så tydliga. Men finns det nån som är eller har varit gravid och inte märkt av några symtom ALLS ens om ni verkligen känner/tänker efter, och även fast ni vet om att ni är gravida och det inte är väldigt tidigt i graviditeten?

Om ni finns så snälla berätta! 

• Svar på tråden Gravid, men absolut INGA symtom - nån mer???
  • Anonym (inga symptom alls)

Förutom att magen växte lite kom mina första och sista symptom på graviditet i vecka 35+2 när, ungen bestämde sig för att komma ut. Jag blev gravid via donator så jag missade inte direkt att det blev av.

• Anonym (Help)
    Anonym (inga symptom alls) skrev 2021-05-30 23:16:08 följande:

Förutom att magen växte lite kom mina första och sista symptom på graviditet i vecka 35+2 när, ungen bestämde sig för att komma ut. Jag blev gravid via donator så jag missade inte direkt att det blev av.

Åh, är det sant?? Tack!!
  • Anotherone

Jag hade noll symptom första veckorna av min första graviditet.
    3v efter att jag testat började jag få lite ömma bröst men det gick snabbt över. Sen kände jag ingenting och blev därför sjukt förvånad när jag såg en bebis som sparkade runt på RUL i vecka 19. Först efter det började jag känna rörelser och då gick inte magen att dra in längre heller.
    Men jag har varken mått illa eller haft foglossning eller nåt sånt under någon av mina graviditeter.

När jag väntade mitt andra barn kände jag viss metallisk smak i munnen och fick förändrat lukt-och smaksinne i början. Då hade jag läst om detta så jag misstänkte att det var ett gravidsymptom innan jag ens hade testat. 

• Anonym (Help)
    Anotherone skrev 2021-05-31 08:02:42 följande:

Jag hade noll symptom första veckorna av min första graviditet.
    3v efter att jag testat började jag få lite ömma bröst men det gick snabbt över. Sen kände jag ingenting och blev därför sjukt förvånad när jag såg en bebis som sparkade runt på RUL i vecka 19. Först efter det började jag känna rörelser och då gick inte magen att dra in längre heller.
    Men jag har varken mått illa eller haft foglossning eller nåt sånt under någon av mina graviditeter.

När jag väntade mitt andra barn kände jag viss metallisk smak i munnen och fick förändrat lukt-och smaksinne i början. Då hade jag läst om detta så jag misstänkte att det var ett gravidsymptom innan jag ens hade testat. 

TACK för lugnande svar!!! Verkligen skönt att läsa!!
  • Anotherone
    Anonym (Help) skrev 2021-05-31 09:56:54 följande:
    TACK för lugnande svar!!! Verkligen skönt att läsa!!
    Ingen orsak! Graviditeter är väldigt olika så även om det inte "känns" så, är det lika normalt att kräkas från dag ett som att inte känna av att man är gravid.
    Lycka till!
  • Berguven

Kände i princip ingenting förrän v. 25+ då jag äntligen började känna bebisen sparka/buffa. Hade livmodern i framvägg så fick aldrig känna de där "fiskfladdret" som många pratar om.

Hade nästintill inga symtom. I början hade jag lite molvärk till och från och att brösten ömmade men det försvann rätt fort. Jag var aldrig illamående. Jag hade inga som helst cravings. Jag var aldrig överdrivet kissnödig. Det enda jag kan tänka på som var något som satt i var att jag var förbannat trött hela tiden. Men annars så mådde jag oförskämt bra hela graviditeten.

• Anonym (Help)
    Anotherone skrev 2021-05-31 12:45:24 följande:

Ingen orsak! Graviditeter är väldigt olika så även om det inte "känns" så, är det lika normalt att kräkas från dag ett som att inte känna av att man är gravid.

Lycka till!

Tack ????
  • Anonym (Help)
    Anotherone skrev 2021-05-31 12:45:24 följande:

Lycka till!

Det skulle bli hjärtan, inte frågetecken...
  • Anonym (Help)
    Berguven skrev 2021-05-31 12:54:18 följande:

Kände i princip ingenting förrän v. 25+ då jag äntligen började känna bebisen sparka/buffa. Hade livmodern i framvägg så fick aldrig känna de där "fiskfladdret" som många pratar om.

Hade nästintill inga symtom. I början hade jag lite molvärk till och från och att brösten ömmade men det försvann rätt fort. Jag var aldrig illamående. Jag hade inga som helst cravings. Jag var aldrig överdrivet kissnödig. Det enda jag kan tänka på som var något som satt i var att jag var förbannat trött hela tiden. Men annars så mådde jag oförskämt bra hela graviditeten.

Det är just det där som gör mig orolig, jag har inte ens känt och känner fortfarande inte minsta lilla ömma bröst lr molvärk lr någonting överhuvudtaget...
Svar på tråden Gravid, men absolut INGA symtom - nån mer???