• Tue 1 Jun 2021 20:02
    1652 visningar
    8 svar
    8
    1652

    Livet känns slut

    Är en snart 40 årig man, livet är bara så tråkigt och jag känner att det är slut nu.
    Bildade aldrig familj med någon och det känns som det är kört på den fronten, eller om jag vill träffa en likasinnad.
    Jag ser inte heller så bra ut och har dåligt självförtroende.
    Är arbetslös sedan 3 år, jag får många intervjuer men när det väl kommer till kritan vill ingen anställa mig.
    Just nu känns jag bara som en börda för samhället och det känns inte längre som jag är bra på något.
    Gick en IT kurs som blev klar i våras men får ändå inga jobb, inte lätt när det är över 200 sökande på varje jobb.
    Folk säger att det finns jobb, men folk verkar också inte fatta att det är enorm konkurrens om jobben.
    Nu har jag så dåligt självförtroende och tiden har bara gått förbi.
    Stannade också kvar i staden där jag växte upp medan vännerna flyttade, så nu är jag dessutom ensam kvar.
    Jag vill flytta till Stockholm men får inga jobb där, känns som jag är fast i ett moment 22 och jag är nog dömd att bo kvar i denna håla.
    Jag ser inte längre ljust på framtiden, allt hopp har släckts inom mig om en bra framtid.
    Hur ska man någonsin kunna se positivt på livet när man är ful, utan jobb, och inte har några vänner kvar.
    Har ännu inte börjat knarka iaf vilket många här runtomkring håller på med och jag förstår nu varför dom gör det.

  • Svar på tråden Livet känns slut
  • Wed 2 Jun 2021 10:55
    #2

    Känner med dig, Vet hur det känns med frustration över sin situation samt över att inte komma nån var, och känna det som att livet är typ slut/förstört, Men Kram hursomhelst

  • Wed 2 Jun 2021 12:55
    #3

    Har du funderat på någon yh utbildning? Dessa brukar ofta ge jobb dessutom brukar det ge möjligheter till att flytta iväg någon annanstans då det ofta finns boende för studenter och/eller möjlighet till studentlägenhet. Åldern på de som studerar brukar vara väldigt spridd har du tur kanske du träffar några nya trevliga människor.

    Det finns allt möjligt att utbilda sig till t ex lokförare, tandsköterska, programmerare.

    Om du vill gå någon YH inom IT skulle jag rekommendera något inom continouos integration, test eller kanske programmerare (tror att Web och/eller .NET kanske är enklast att hitta jobb inom). Har träffat på flera personer genom mitt jobb som har YH-bakgrund även om de flesta har 3-5 årig högskole/universitets-utbildning. Jag tror att en IT-utbildning som leder fram till en roll inom t ex IT-support har mycket tuffare konkurrens på jobbmarknaden samt ofta har betydligt lägre lön (beroende på roll och karriär förstås).

  • sextio­talist
    Wed 2 Jun 2021 12:56
    #4
    Mianhos skrev 2021-06-02 10:51:23 följande:

    Det finns visst massa jobb, mc Donalds och Max tex söker folk kontinuerligt, och städare på skolor etc. Bara ta sig i kragen och kontakta dem.


    De söker ... ungdomar och dessutom är det många sökande på dessa jobb också.

    Städning på skolor är generellt outsourcade och många sökande på varje tjänst.
  • Sun 27 Jun 2021 18:48
    #5
    sextiotalist skrev 2021-06-02 12:56:02 följande:
    De söker ... ungdomar och dessutom är det många sökande på dessa jobb också.

    Städning på skolor är generellt outsourcade och många sökande på varje tjänst.
    Ja den här sommaren känns skit.
    Jag är verkligen less på allt just nu, pandemin hjälper inte heller till direkt.
    Och så hatar jag värmen som är äcklig just nu.
    Inatt sov jag två timmar på grund av ljuset.
    Kommer nog aldrig få ett jobb heller och jag har ärligt talat inte energi att jobba när jag inte ens orkar ta hand om mig själv.
    Känner mig trött och slut hela tiden.
  • moaguu­un
    Sun 27 Jun 2021 19:18
    #6

    Du kanske kan få en praktikplats via arbetsförmedlingen. Så du får in en fot någonstans. 

  • Sun 27 Jun 2021 21:59
    #7

    Börja knarka, det kommer att göra livet glatt. Kokain skall vara bra men tyvärr är det både dyrt och olagligt. Ett billigare alternativ är toppslätsskivling. Glad midsommar på er

  • moaguu­un
    Sun 27 Jun 2021 22:33
    #8
    +1
    Labano skrev 2021-06-27 21:59:50 följande:

    Börja knarka, det kommer att göra livet glatt. Kokain skall vara bra men tyvärr är det både dyrt och olagligt. Ett billigare alternativ är toppslätsskivling. Glad midsommar på er


    Det gör inte livet glatt, för någon. Det lurar hjärnan att man är glad. Är en helt annan sak än att vara glad på riktigt . Så ett ganska värdelöst tips. 
Svar på tråden Livet känns slut