Oj, så många svar jag fått. Ska försöka svara lite..
BjornLoddbrok skrev 2021-06-14 19:44:51 följande:
Intressant situation (läste igenom hela tråden)! Svårt att komma med bra råd men håll fast vid att ni har det bra (det är ju det viktigaste).
Ett sätt att få till diskussion och få veta mer utan att bli "den det är synd om" skulle kuña vara att föreslå trekant.
Spela på lite å börja berätta om att din hemliga dröm är att han delar dig med annan. Att det finns ett gäng ställningar (med två män) du alltid fantiserat om men att du är rädd för hans reaktion (du vill inte skada hans känslor...). Å sen tror du att det är mkt svårt att hitta man som skulle vilja vara tillsammans med er. Du är orolig för att han inte fixar att ha sex med wn annan man i rummet osv....
Tack för tipset men trekant är inte aktuellt här. Han tänder ju inte på mig och lär inte göra det mer för att nån annan är med. Den andra killen är inte bi utan homo så jag skulle nog bli ganska överflödig i det sammanhanget.
Anonym (MG) skrev 2021-06-14 20:00:28 följande:
Och vem är du i relationen, den som vill ha sex med någon annan för att bli lyckligare, eller tycker du att din partner ska ha sex med andra för att bli lyckligare?
Jag är den som misstänker att min man har sex med någon annan.
Anonym (Poly/Mono) skrev 2021-06-16 20:44:26 följande:
Hur har det gått Ts?
Jag tror det handlar om läggning: polygam eller monogam. Jag är monogam och tanken på att inte vara den enda för den jag älskar gör mig så ångestfylld. Men jag tror det finns många som egentligen är polygama men försöker passa in i en monogam relation.
För min del: jag skulle inte kunna vara okej med otrohet ens om jag försökte. Faktum är att jag en gång faktiskt ordagrant kräktes när jag fick veta om en exs otrohet.
Men framförallt det jag inte riktigt kan försvara eller stötta är just att föra någon bakom ljuset eller att låta sig själv föras bakom ljuset. Det är såklart lätt sagt från min sida när jag inte är din sits. Men det är det jag skulle ha svårt att acceptera om min vän tex gick igenom det du går igenom.
Jag är också monogam. Jag är inte intresserad av att vara med någon annan än min man. Men sen kan jag på sätt och vis förstå honom. Det ÄR inte roligt att leva utan sex, det tycker inte jag heller. Men jag önskar såklart att han kunde vara ärlig med det. (Om det nu är så som jag misstänker)
Nutid skrev 2021-06-16 22:05:55 följande:
Om ni har ett bra förhållande i övrigt och älskar varandra men att han inte är tänd sexuellt på dig och om han nu är otrogen med en man. Kan det då inte vara en bra idé att föreslå ett öppet förhållande. Då kan ni leva i förhållande men hitta sexualiteten på var sitt håll.
Det är förstås en tanke, att ha ett öppet förhållande. En bra tanke för att undvika lögner och smygande. Men då måste jag först bestämma mig för om jag fixar att hantera det. Jag kan inte först föreslå öppet förhållande och sen komma på att det är för tungt att ta att han har sex med nån annan. Jag vill ju egentligen vara den som han vill ha, även att jag inser att det är omöjligt vare sig han är otrogen eller ej. Men tack för tipset, det är definitivt värt att tänka igenom.