• HYPERAGDA

    Vem är pappan?

    En väninna till mig är orolig över att maken inte är far till barnet i magen.

    Hon och mannen hade gått isär, hon låg då med någon annan.

    Jag säger till henne att inte oroa sig och att det är hennes man som är pappan men ändå är hon orolig.

    Den 18e februari mötte hon den andra killen, den 23e samma månad bestämde hon och maken sig för att försöka igen. Den 27e februari hade hon sin mens. Och idag är hon gravid i v 20 (21+3).

    Kan ni hjälpa mig att lugna ner henne..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-21 13:47
    Januari ska det vara, INTE februari.

  • Svar på tråden Vem är pappan?
  • Anonym (-)

    Om man räknar "vanliga dar" så är det 17 veckor och 4 dar sedan 18 februari!

    Eftersom din väninna hade mens känns det ju förstås som att barnet är sambons, men det är rätt rimligt att hon faktiskt blev gravid månaden innan med tanke på vilken graviditetsvecka hon är i.

  • Anonym (anonym)

    Menar du att hon skulle haft mens den 27 februari? För om hon hade sin mens då kan hon väl inte vara i vecka 20 nu? 

    Hon borde haft sin sista mens någon gång i januari om hon är i vecka 20.

  • cosinus

    är hon i v 20 eller v 22 (21+3 är vecka 22).

    Blir man gravid 18 feb, alltså att det är v 2 + 0 så är man idag i v 19+4 så det stämmer bra med v 20. 

    Är hon i v 21+3 så lär det inte vara 18-feb killen som är pappa utan isf har hon ju blivit gravid typ 2 veckor före honom.

  • Jag är bara jag

    Med senaste mens-datum 27 feb. blir det v.17 nu. Hon blev alltså gravid långt innan och nånstans felar uträkningen för mens i den meningen har man inte som gravid.

  • HYPERAGDA

    Januari ska det vara, inte februari. Fel av mig.

  • cosinus
    HYPERAGDA skrev 2021-06-21 13:40:39 följande:

    Januari ska det vara, inte februari. Fel av mig.


    Vad ska vara januari? Bara datum för sist mens eller ska alla februari bytas mot januari? 

    Hur var det med veckan? Är det v 20 eller 21+3
  • Anonym (Karma is only a bitch if you are)
    HYPERAGDA skrev 2021-06-21 11:37:58 följande:

    En väninna till mig är orolig över att maken inte är far till barnet i magen.

    Hon och mannen hade gått isär, hon låg då med någon annan.

    Jag säger till henne att inte oroa sig och att det är hennes man som är pappan men ändå är hon orolig.

    Den 18e februari mötte hon den andra killen, den 23e samma månad bestämde hon och maken sig för att försöka igen. Den 27e februari hade hon sin mens. Och idag är hon gravid i v 20 (21+3).

    Kan ni hjälpa mig att lugna ner henne..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-21 13:47

    Januari ska det vara, INTE februari.


    "En väninna" yeah right.
  • Spucks
    HYPERAGDA skrev 2021-06-21 11:37:58 följande:

    En väninna till mig är orolig över att maken inte är far till barnet i magen.

    Hon och mannen hade gått isär, hon låg då med någon annan.

    Jag säger till henne att inte oroa sig och att det är hennes man som är pappan men ändå är hon orolig.

    Den 18e februari mötte hon den andra killen, den 23e samma månad bestämde hon och maken sig för att försöka igen. Den 27e februari hade hon sin mens. Och idag är hon gravid i v 20 (21+3).

    Kan ni hjälpa mig att lugna ner henne..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-21 13:47
    Januari ska det vara, INTE februari.


    Jag förstår inte hur du menar. Vad ska vara januari istället för februari? Du skrev 3 olika datum, var alla av dem i januari? Och hur långt är hon nu, vecka 20 eller vecka 22 (21+3)? Och när hade hon sex med sin man?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Karma is only a bitch if you are) skrev 2021-06-21 14:51:42 följande:

    "En väninna" yeah right.


    Förmodligen en man som skriver som tror att 21+3 är V20....
  • Hanky Panky

    Ingenting i dom där datumen stämmer ju.

    Hade hon sista mensen i februari skulle hon vara i vecka 17 nu.

    Sista mensen 27 januari, då blir det vecka 21. Men inte vecka 20 eller 21+3

    Ska vi få det till 21+3 måste 27 januari varit i slutet av mensen, inte första dagen. Och befruktningen skedde då några dagar/en vecka in i februari.

    Sen kanske hon har en oregelbunden cykel, då kan ju detta diffa lite. Men svårt att veta utan rätt info.

    *varför la jag ens tid på det här Tungan ute

Svar på tråden Vem är pappan?