• Soltjej25

Först positivt sen negativt! HJÄLP SNÄLLA

Hej!

I morse tog jag ett test med RFSU stickor. Den första stickan visade en liten svag röd linje och såg väldigt positiv ut.

Jag testade sedan med 2 till av Teststickorna i samma urin men dom var helt blanka :(

Vad betyder detta?

• Svar på tråden Först positivt sen negativt! HJÄLP SNÄLLA
  • Soltjej25

Här har ni en bild på det positiva.

Strecket kunde man se efter 2 minuter och det är fortfarande ett streck på stickan.
  • Anonym (..)

Vet inte om det är sträcket nära "max" du syftar på? Tror inte det är ett streck, utan bara färgning från testet. Själva sträcket ska komma närmre kontrollstrecket. Något annat sträck kan jag tyvärr inte se. Prova igen i morgon för säkerhets skull!

• Soltjej25
    Anonym (..) skrev 2021-06-23 06:00:42 följande:

Vet inte om det är sträcket nära "max" du syftar på? Tror inte det är ett streck, utan bara färgning från testet. Själva sträcket ska komma närmre kontrollstrecket. Något annat sträck kan jag tyvärr inte se. Prova igen i morgon för säkerhets skull!

Nej det är inte Max strecket jag syftar på utan man kunde se en rosa linje väldigt tydligt bredvid kontroll strecket.

Man verkar dessvärre inte kunna se det på denna bild då kvaliten blir så dålig när man laddar upp här.
  • Soltjej25

Man lär väll inte se något på denna bild heller men här hemma kunde man se tydligt.
  • Anonym (..)

Ja där kan man se en svag linje, men gör om i morgon, eftersom de andra hade blivit negativa. Håller tummarna :)

• Soltjej25
    Anonym (..) skrev 2021-06-23 06:22:00 följande:

Ja där kan man se en svag linje, men gör om i morgon, eftersom de andra hade blivit negativa. Håller tummarna :)

Tack snälla!

Men jag bara undrar hur det kan bli såhär? Iom att ett blev positivt och resten negativa så känns det som att det faktist bör vara negativt :(
  • Anonym (Sara)
    Soltjej25 skrev 2021-06-23 06:24:47 följande:

Tack snälla!

Men jag bara undrar hur det kan bli såhär? Iom att ett blev positivt och resten negativa så känns det som att det faktist bör vara negativt :(

Det kan bli så om det är tidigt. När har du BIM?
  • Soltjej25
    Anonym (Sara) skrev 2021-06-23 06:30:17 följande:

Det kan bli så om det är tidigt. När har du BIM?

Okej även fast alla var RFSU teststickor och i samma urin? Känns bara märkligt att den ena reagerar positivt och de andra negativt.

Jag är på BIM - 7
  • Anonym (..)
    Soltjej25 skrev 2021-06-23 06:36:12 följande:

Okej även fast alla var RFSU teststickor och i samma urin? Känns bara märkligt att den ena reagerar positivt och de andra negativt.

Jag är på BIM - 7

Känns lite tidigt att testa med vanlig sticka om du har 7 dagar kvar till BIM. Avvakta någon dag och testa igen. Med testa tidigt ska man kunna testa bim - 5, vanliga stickor blir oftast inte positiva förrän på BIM. Hoppas det hjälper dig
  • Kvinna1989

När jag testade med testa tidigt och de var på Bim -2 så såg det ändå väldigt negativt ut , även om många får starka streck tidigare än så. Men iaf, jag fick starkt först på Bim +2 , så det varierar tydligen väldigt mycket.

• Aliona
    Soltjej25 skrev 2021-06-23 10:28:38 följande:

Någon annan?

Det är på tok för tidigt att testa. Oavsett om du får streck eller inte så kan du inte lita på resultatet så nära bim.
Svar på tråden Först positivt sen negativt! HJÄLP SNÄLLA