Anonym (Hedvig) skrev 2021-06-29 21:06:11 följande:
Jag håller med om att det är ju helt individuellt vad man passar i för frisyr!!
Jag har inte velat prova kort utan har alltid haft riktigt långt hår, men att det blir mer fett än kort hår stämmer inte - om jag inte missuppfattade dig!?
Jag vet flera med kort hår som får fett hår mycket snabbare än mig med långt hår..
Vet inte varför det skulle vara i vägen att ha långt hår annat än om det blåser mycket eller när det är riktigt varmt - då blir det som en tjock tröja över axlarna ha ha
Med långt hår (vad dom än gjorde på 1800-talet) så kan du välja långt hår idag= utsläppt "kort" hår imorgon genom att sätta håret i en hästsvans eller sätta det i en knut
det är omöjligt om man skulle ha kort hår om man inte gillar peruker!!
Jag syftar på filmer där kvinnan hamnar långt ute i djungeln/öknen/bergen, långt bort från civilisationen, och håret ändå ser nyduschat och stylat ut hela tiden.
Mitt hår växte ur under pandemin och slängde hela tiden i ansiktet när jag var ute. Det blåste i ögonen och munnen. När man tränar är det långa håret i vägen. Jobbar man i sjukvården kan man heller inte ha långt fritt hängande hår (utom i filmens underbara värld).
Visst finns det flera möjligheter med långt hår. Men i praktiken tvingas man ofta ha hästsvans hela dagen när man jobbar och tränar. Med kort hår är det alltid snyggt, man behöver inte variera. Enda nackdelen är att man får gå till frisören oftare.
Kanske lockar långt hår männen. De ser då direkt att man är kvinna, eftersom långt hår förknippas med kvinnor. Men när man har slutat tänka på att locka män (man har redan den man vill ha), kan man välja den frisyr man trivs bäst i.
Om nu inte mannen är helt fixerad vid hur man såg ut som ung och därför kräver att kvinnan alltid ska se ut så. Men ser mannen själv ut precis som när han var ung?
Jag tycker inte man ska komma med krav eller ens önskemål ang partnerns utseende. Däremot kan man förstås alltid säga "vad snygg du ser ut i den här frisyren".