Hur gör man slut?
Hej!
Jag hoppas att någon läser detta.
Jag har varit i ett förhållande i 5 år. Jag är 25år. Detta är mitt första förhållande som varat i år.
För 6 år sen träffade jag en fantastisk tjej. Jag blev kär och jag älskade henne. Jag har nu under 1år funderat på att göra slut men inte vågat eftersom jag var osäker på mina känslor. Jag har en känsla av att det kan bli bättre i framtiden. Vi har även pratat lite om barn men jag dom person vågar inte säga rakt ut "nu är det dags för barn" jag måste ha hjälp från hennes håll att ta det beslutet. Jag stannade istället kvar i förhållandet och försökte reparera det. Nu i efterhand så vet jag att jag inte skulle ha stannat kvar, men jag ville få förhållandet att fungera. Idag, vågar jag inte göra slut med henne av rädsla för hennes reaktion. Hon kommer att gå under. Hon säger ofta att han inte kan leva utan mig, att jag är hela hennes liv. Vi har skaffat katt nyligen tillsammans och hon har även flyttat till en ny stad med mig för att jag ska plugga så då känns det taskigt när hon har flyttat hit och sagt upp sig från sitt jobb i sin hemort.
Jag vet även inte hur jag ska lösa allt praktiskt. Med flytt till ny lägenhet och sånt.
Allt i förhållandet går bara på rutin känns det som.
Min fråga till er som har erfarenhet av att göra slut efter flera år tillsammans, Hur går jag tillväga? Jag kommer att krossa hennes drömmar och liv.