• Landet28

    Hur fattar jag beslutet att lämna?

    Kan inte prata om det här med någon så hoppas kunna få hjälp av er.

    Min sambo är ofta elak mot mig och tar ut sin olycka på mig. Det kan vara att han

    fräser på mig för ingenting och jag förstår inte vad jag gjort. Han har en dotter sen innan, 5 år

    och hon tar alltid hans parti och det här försvårar vår relation. Vi har också en gemensam liten dotter på 7 månader som är mestadels med mig. Han har valt att ha det så. Ex så sover han inte med oss utan med sin dotter eller själv i hennes rum. Nu är det såhär att hade det inte varit för barnen så hade jag lämnat honom men jag vill vara med båda barnen och inte bara halvtid med min dotter. Sorgen över att inte ha dom nära och oron skulle dränka mig i sorg, känner jag. Jag har pratat med honom om hur jag mår av hans behandling av mig men det slutar bara med att han blir arg och jag blir ledsen. Tror faktiskt han tycker riktigt illa om mig som person. Han säger att det inte är så men man vet ju... Hur har ni andra klarat av att separera? Jag känner att om barnen hamnar för mkt i kläm så måste jag gå. Men vet inte hur jag ska klara det.. hjälp

  • Svar på tråden Hur fattar jag beslutet att lämna?
  • Arbetssmyran

    Snälla se det inte som att hans lilla dotter tar hans parti. Det är oförlåtligt! Hon är ju helt beroende av honom, att jag ens ska behöva förklara... :(

    Angående din fråga, det enda rätta är att separera, en sådan man har tydligt visat var han står. Du kan försöka behålla en god ton med honom och föreslå att hans dotter även umgås med dig när du har din lilla dotter, på så sätt får du umgås med båda. Det är nog ditt bästa alternativ i detta läge. Stannar du kommer du förr eller senare bli traumatiserad och troligen fysisk sjuk av denna relation.

  • sextiotalist
    Landet28 skrev 2021-07-10 17:43:08 följande:

    Kan inte prata om det här med någon så hoppas kunna få hjälp av er.

    Min sambo är ofta elak mot mig och tar ut sin olycka på mig. Det kan vara att han

    fräser på mig för ingenting och jag förstår inte vad jag gjort. Han har en dotter sen innan, 5 år

    och hon tar alltid hans parti och det här försvårar vår relation. Vi har också en gemensam liten dotter på 7 månader som är mestadels med mig. Han har valt att ha det så. Ex så sover han inte med oss utan med sin dotter eller själv i hennes rum. Nu är det såhär att hade det inte varit för barnen så hade jag lämnat honom men jag vill vara med båda barnen och inte bara halvtid med min dotter. Sorgen över att inte ha dom nära och oron skulle dränka mig i sorg, känner jag. Jag har pratat med honom om hur jag mår av hans behandling av mig men det slutar bara med att han blir arg och jag blir ledsen. Tror faktiskt han tycker riktigt illa om mig som person. Han säger att det inte är så men man vet ju... Hur har ni andra klarat av att separera? Jag känner att om barnen hamnar för mkt i kläm så måste jag gå. Men vet inte hur jag ska klara det.. hjälp


    När dök detta upp?
    Om det är så han alltid ha varit så får du fundera på om det är så du vill att din dotter ska växa upp. 
    5-åringen är ju sin pappa närmast
Svar på tråden Hur fattar jag beslutet att lämna?