• Gimele

Tidigt gravid, kraftiga smärtor. Andra graviditeten på 2 år

Hej! Jag är alltså gravid, v6 och har kraftig smärta som mensvärk, och det gör mej orolig.

Jag funderar på om det kan vara så att det har något med att göra att jag födde barn för 1,5 år sen?

Tänkte om någon känner igen sig?

Denna oro...

• Svar på tråden Tidigt gravid, kraftiga smärtor. Andra graviditeten på 2 år
  • Anonym (Jessica)

Ta det lugnt .

Oro är jobbigt , men det kan vara växtvärk , tarmarna också.

Om du inte har någon blödning så hade jag vart lugn .

Eller besök gyn om du är så oroad så kanske dem kan göra ett tidigt ultraljud. Risken är dock att det är för tidigt och att man inte ser något ändå . Lycka till och njut av din 1,5 åring

• Carolaline

Ja hade också riktig mensvärk de allra första veckorna, typ fram till vecka nio när det gick över till lite mer molande växtvärk.

Jag höll mig helt lugn fram tills att jag började blöda färskt blod i ett par dagar. Då blev jag väldigt orolig och tänkte att det var kört, fick i vecka åtta komma in och titta. Tortyr att vänta fram till det verkligen. Men där låg ett litet pyre med tickande hjärta. Så även blödningen var ofarlig.

Håll ut lite till, försök vara lugn och be att få titta för att lugna psyket (kanske privat ul?)

Lycka till!

• Anonym (K)

Du behöver inte vara orolig som dem över skrivit <3

Jag är också i vecka 6 med 2a barnet och har ont till och från, hjälper att sitta ner med vetekudden över när det är som värst

• mandarincurd

Jag hade sån sjuk ?mensvärk? mellan vecka 5-7 ungefär. Det gjorde riktigt ont och var värre än någon annan mensvärk jag känt.

Svar på tråden Tidigt gravid, kraftiga smärtor. Andra graviditeten på 2 år