Anonym (Skogen) skrev 2021-07-14 21:42:18 följande:
De fullkomligt älskar att gå på promenad och titta på växter, plocka blommor, hälsa på hästarna och annat. Barn som växer upp på landet är friskare än andra barn.
Nu ja - säger jag som är uppvuxen exakt så där och älskade det, tills jag blev tonåring. Då var det till att sova över hos kompisar inne i stan på helger för att över huvud taget kunna hänga med på något. Som tur var hade jag 2 vänner där det alltid var ok om jag sov över. När mina äldre syskon flyttade in till stan i egna lägenheter så kunde jag även sova hos nån av dem ibland. Jag har åkt galet mycket buss i mitt liv eftersom jag alltid haft långt till de skolor jag gått i och det har varit rätt tufft ibland, speciellt på vintrarna, att alltid vara den som stod och frös och väntade på bussen (som bara gick vissa tider).
Jag menar inte att ni inte ska bo som ni gör, men jag tycker nog du har en rätt så naiv tro på att allt kommer vara som det är nu. Små barn är på ett sätt och äldre barn på ett annat. Inget är statiskt utan saker förändras hela riden.