• Love-V1

Någon som tempar med NC och vill följas åt ?!!

Någon mer som tempar med nc och vill diskutera kring kurvor, mm :) ??

• Svar på tråden Någon som tempar med NC och vill följas åt ?!!
  • Lillafunderarn

Jag är gärna på!

Jag har tempat 4 månader nu.

Vi försöker baka vårt första barn. Jag är 21 år och min sambo 35, inte för att det kanske är så relevant men men..

• Love-V1
    Lillafunderarn skrev 2021-07-17 18:21:06 följande:

Jag är gärna på!

Jag har tempat 4 månader nu.

Vi försöker baka vårt första barn. Jag är 21 år och min sambo 35, inte för att det kanske är så relevant men men..

Okej spännande ! Hur har dina kurvor sett ut ? Jag hade en dipp igår 1 v efter ÄL och sen imorse gick den upp igen , tror dock inte det tog sig men intressant att följa kurvorna. Hur går det för dig ?
  • Lillafunderarn

Jag hade äl enligt appen CD 19 alltså 13/7. Jag har en långsam tempökning efter äl men så länge det ökar är jag nöjd!

Har läst att om man har en långsam tempökning (eller ingen alls) efter äl, så kan man ha lågt progrestron.

Implantationsdipp har man ju läst om!

Upplever du personliga några symtom än?

• Love-V1

Intressant ! Skiljer den sig från tidigare cyklar ? Jag har inget att jämföra men såhär ser den ut

• Love-V1
    Lillafunderarn skrev 2021-07-19 12:01:58 följande:

Jag hade äl enligt appen CD 19 alltså 13/7. Jag har en långsam tempökning efter äl men så länge det ökar är jag nöjd!

Har läst att om man har en långsam tempökning (eller ingen alls) efter äl, så kan man ha lågt progrestron.

Implantationsdipp har man ju läst om!

Upplever du personliga några symtom än?

Har inga symptom än så tror inte ja är gravid :( känns som det borde stiga mer för att man ska vara det
  • Daisy83

Jag är också gärna med! Hade äl 5/7, brukade ha kort lutealfas men nu har jag lyckats få den något längre, runt 11-12 dgr. Skulle haft mens i helgen men min temp har legat på den övre gränsen och stigit sen äl förutom en mindre dipp idag. Tagit flera graviditetstest som visat neg. Dock ej tagit med morgonurinen dumt nog.. hade idag en pytteliten blödning (enbart rosa färg) som kanske är en nidblödning? Hört att tempen kan dippa just då? Jobbigt iaf att inte veta!!? ????

Har molande värk av och till och stickningar samt känt av brösten en del (inte lika mkt nu). Vad tror ni det kan vara?

• Lillafunderarn

Jag fick mens igår, fyra dagar tidigare än väntat men cykeln är regelbunden iallafall!

Nya tag till nästa äl, vilket är mellan 6e och 10e.

Använder ni er av några extra kosttillskott? Har nämligen beställt rosenrot samt munkpeppar då jag läst att det kan påverka fertiliteten positivt. Utöver det tar jag multivitamin kvinna och omega-3. Min sambo tar multivitamin man och omega-3.

• Love-V1
    Lillafunderarn skrev 2021-07-25 09:14:34 följande:

Jag fick mens igår, fyra dagar tidigare än väntat men cykeln är regelbunden iallafall!

Använder ni er av några extra kosttillskott? Har nämligen beställt rosenrot samt munkpeppar då jag läst att det kan påverka fertiliteten positivt. Utöver det tar jag multivitamin kvinna och omega-3. Min sambo tar multivitamin man och omega-3.

Nej :( !! Vill du lägga in din kurva ? Min ligger som högst idag och imorgon är det beräknad mens. Har för mig att den ska dippa några dagar innan ,, inget utom folsyra. Kanske inte dumt att testa.
  • Fyrklöverns

Tempar via FF och Kindara, okej att haka på här ändå? Tempen på väg ner sedan igår så väntar in mensen nu, men det känns som en evighet när man väl får så tidiga tecken på kurvan att det inte tog sig, suck

• Love-V1
    Fyrklöverns skrev 2021-07-25 16:39:59 följande:

Tempar via FF och Kindara, okej att haka på här ändå? Tempen på väg ner sedan igår så väntar in mensen nu, men det känns som en evighet när man väl får så tidiga tecken på kurvan att det inte tog sig, suck

Din kurva såg väldigt fin ut , förstår de så jäkla surt ,,, din kurva har legat högt hela tiden nästan
  • Fyrklöverns
    Love-V1 skrev 2021-07-26 00:24:35 följande:
    Din kurva såg väldigt fin ut , förstår de så jäkla surt ,,, din kurva har legat högt hela tiden nästan
    Ja men eller hur, blir extra surt när den såg så fin ut och nu vet man flera dagar i förväg vad som är på väg att hända.. aja nya tag nästa ägglossning
  • Love-V1
    Fyrklöverns skrev 2021-07-26 11:50:53 följande:

Ja men eller hur, blir extra surt när den såg så fin ut och nu vet man flera dagar i förväg vad som är på väg att hända.. aja nya tag nästa ägglossning

Verkligen så jäkla surt,, vad tror du om min kurva ? Skulle fått mens igår enligt appen

• Love-V1
    Daisy83 skrev 2021-07-20 18:37:58 följande:

Jag är också gärna med! Hade äl 5/7, brukade ha kort lutealfas men nu har jag lyckats få den något längre, runt 11-12 dgr. Skulle haft mens i helgen men min temp har legat på den övre gränsen och stigit sen äl förutom en mindre dipp idag. Tagit flera graviditetstest som visat neg. Dock ej tagit med morgonurinen dumt nog.. hade idag en pytteliten blödning (enbart rosa färg) som kanske är en nidblödning? Hört att tempen kan dippa just då? Jobbigt iaf att inte veta!!? ????

Har molande värk av och till och stickningar samt känt av brösten en del (inte lika mkt nu). Vad tror ni det kan vara?

Hmm Svårt att säga , har du tagit ett tidigt test borde ge utslag isåfall ?
  • Ciccie86

Hej!
    Jag är gärna med i tråden. 

Kör min andra månad med Natural Cycles och tempar. 

Enligt appen så ska jag ha ägglossning på torsdag (CD 16) och idag fick jag ett positivt ÄL test! (detta är mitt första sedan jag tog ut min spiral för 1 år sedan, så det känns kul).

Så nu gäller det att mysa på med andra ord ;)

• Fyrklöverns
    Love-V1 skrev 2021-07-27 13:28:38 följande:
    Verkligen så jäkla surt,, vad tror du om min kurva ? Skulle fått mens igår enligt appen

Åhh ser riktigt lovande ut!! :D Har du testat idag? 
  • Fyrklöverns
    Ciccie86 skrev 2021-07-27 22:01:08 följande:

Hej!
    Jag är gärna med i tråden. 

Kör min andra månad med Natural Cycles och tempar. 

Enligt appen så ska jag ha ägglossning på torsdag (CD 16) och idag fick jag ett positivt ÄL test! (detta är mitt första sedan jag tog ut min spiral för 1 år sedan, så det känns kul).

Så nu gäller det att mysa på med andra ord ;)

Spännande! Kör på!! {#emotions_dlg.flower}
  • Fyrklöverns
    Lillafunderarn skrev 2021-07-25 09:14:34 följande:

Vi använder också multivitamin kvinna och man, men inget annat annars Glad
  • Ciccie86

Inväntar min mens här den 11/8, men hoppas självklart på att tempen fortsätter stiga och att det tar sig :)
Svar på tråden Någon som tempar med NC och vill följas åt ?!!