• Anonym (Emelie)

Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?

Kanske inte finns så mkt unga tjejer här på familjeliv men ni som varit/är i 20-25 års åldern som jag är i nu. Hur gammal var/är killarna ni dejtar/raggar på som äldst?

Tycker ni killar som är 10-15 år äldre är gubbslem eller kan/kunde ni tänka er att gå hem med en 35åring från krogen när du själv är/var 24år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?
  • olledoppare
    Anonym (feminist) skrev 2021-08-19 01:33:55 följande:
    Detta beskyllandet av feminister för precis allt!

Jag är feminist och röstade på att 20 år äldre kan vara okej. Den äldsta jag varit tillsammans med var 24 år äldre, men har var ovanligt tidig med att få krämpor och jag vill ju helt inte köra min man i rullstol när jag bara var 37 då. Det var givetvis inte bara det som fick det att ta slut, men vi slutade som vänner tills han strök med i covid, han hade fått väldigt kasst immunförsvar och hade KOL. Det är ju nackdelen med äldre. Du hajar ju också att din tjej kommer att leva betydligt längre än dig.
    När hon är 44 är jag inte så säker på att hon vill ha en man på 80 och några år plus som behöver en massa hjälp. Tror du? 
    Absolut att man kan skylla det mesta av det negativa som sker i Sverige på "feminister" i dagens Sverige. Det är inget märkligt med det då Sverige har en Regering och till stor del en Riksdag som skränigt högljutt marknadsför sig som feminister. De påtalar titt som tätt att alla beslut de tagit/tar(dåliga som goda) grundar sig i feministiskt tankegods. Med det konstaterandet är det helt och fullt klarlagt att feminism även står för något mycket negativt och demoraliserande.

Ja, vad det gäller stora åldersskillnader rent generellt så kan jag hålla med om att när exv en man blir upp mot 80 och mer så blir förstås 46 år skillnad i de flesta fall påtagligt synlig i det mesta som rör det fysiska. Men som alltid finns det undantag från de statsproklamerade åsikterna som gäller i det allt mer ålderspolariserade Sverige. Jag "Olledoppare" är ett sådant undantag - ok, jag är 69 år på pappret men ser inte ut att vara mer än 40 - 45 år. I kroppsutseende, i fysisk förmåga och mentalt är jag typ bara 25 år. Mitt språkbruk är inte heller att relatera till en snart 70-årig man. Mina värderingar är inte i paritet med vad som generellt anses vara gällande för en man i min ålder.

Vad det gäller min 24-åriga tjej NN så har hon inga problem med min pappersålder. NN fokuserar helt på "hur gammal jag ser ut att vara och är mentalt". NN har förstås höga krav på min sexuella prestationsförmåga/uthållighet och dito stort sextekniskt kunnande. Ett absolut måste för henne är att jag kan leverera rejäla mängder sperma och hittills så har hon varit mer än nöjd med de volymer jag har levererat.

Jovisst, när NN är 44 så är jag 90 år, men det är mer än 20 år bort i framtiden. Jag och NN lever livet så som det är nu för dagen, vi oroar oss inte, vi njuter av det vi kan erbjuda varann i nuet, inte hur livet ev ter sig om 5, 10 eller 20 år.
    Men visst, vårt liv kommer att förändras och det inom en inte allt för avlägsen framtid, detta då NN har blivit gravid. Att NN blivit gravid är något vi har räknat med då vi inte vill använda kondom eller P-piller osv. Barnet är välkommet och vi kommer givetvis göra allt för att vårat barn ska få ett bra liv även om fadern är på sitt sjuttionde år.

• MammAmma

Är inte 25, utan 38.

I teorin skulle han kunna vara ~10-15 år äldre, men det har aldrig hänt att jag attraherats av en så mycket äldre man. Varken när jag var yngre eller nu. Jag tycker att de flesta män t o m i min egen ålder ser äldre och förfallna ut redan. Samtidigt så är tyvärr män som är mer än max en handfull år yngre än mig, inte gångbara för mer än rent sexuella relationer, av uppenbara praktiska skäl. Och de någorlunda snygga männen i 30-40 års åldern är i de flesta fallen redan tagna, eller söker en mor till sina framtida barn.

För bara kravlöst sex kan jag sänka mig till ca 12-13 år yngre. Jag har en son som är 18 år yngre än mig, så jag är inte villig att gå längre ner än så, skulle kännas för konstigt.

Så tills jag hittat den där vita buffeln - jämnårig + - 5 år, tillgänglig, intelligent, fysiskt attraktiv, trevlig och som dessutom vill ha just mig trots att han skulle kunna landa sig en 25-åring - så får jag helt enkelt nöja mig med bara sexuella relationer, eller leva i celibat. Lol!

• Anonym (EN)
    olledoppare skrev 2021-07-18 12:29:41 följande:

Ok, du har rätt till din åsikt!

Jag har länge upplevt det så att det är en stor majoritet av fäderna som har din inställning eller ännu mera restriktiv. Mödrarna däremot har mestadels en mycket mer liberal och ungdomsbejakande åsikt om lämplig ålder på en sexpartner.

Jag är kvinna, 46 år och skulle aldrig ligga med/dejta en man över 50. Över 60 finns inte på världskartan.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Emelie) skrev 2021-07-16 07:10:52 följande:

Kanske inte finns så mkt unga tjejer här på familjeliv men ni som varit/är i 20-25 års åldern som jag är i nu. Hur gammal var/är killarna ni dejtar/raggar på som äldst?

Tycker ni killar som är 10-15 år äldre är gubbslem eller kan/kunde ni tänka er att gå hem med en 35åring från krogen när du själv är/var 24år?

Nu är jag äldre- kvinna, blir 46 i år. Skulle inte ligga med/ha en relation med någon som var mer än 5 år yngre eller äldre
  • Anonym (H)

Jag har oftast bara haft yngre killar/män. Den äldsta var 3 år äldre och den yngsta 9 år yngre. För mig spelar inte åldern någon roll. Min man är två år yngre.

• Pussan
    Anonym (X) skrev 2021-08-19 22:07:07 följande:

Om det gäller sex så kan det skilja ganska mkt, men om man pratar förhållande vill jag personligen ha någon som är ganska nära min egen ålder.

Håller helt med på det. Nu är jag 50+, så de kan väl inte vara hur mycket äldre som helst... I 20-30-årsåldern kunde jag mycket väl knulla karlar som var typ 25 år äldre, men inte för att jag var intresserad av förhållande med dem. Nu på ¨gamla dar¨ har jag haft några killar som varit uppåt 20 år yngre. De är så härligt kåta och virila, men efter sexet har vi ju inte mycket gemensamt. Det behövs i o f s inte heller.
  • olledoppare
    Anonym (EN) skrev 2021-08-20 17:38:33 följande:
    Nu är jag äldre- kvinna, blir 46 i år. Skulle inte ligga med/ha en relation med någon som var mer än 5 år yngre eller äldre
    Du skulle ju aldrig ligga med någon över 50!
    Enligt matematiken så blir 46+5=51!

Jag har i grunden samma inställning som du till ålder uppåt, då vad det gäller kvinnor. Jag skulle inte vilja ligga med en kvinna som är över 40. Jo, ett undantag har jag gjort, det är min blivande svärmor en alltid kåt Hotwife på 55 år. 
  • Anonym (10 år kanske?)

Egentligen vill jag säga 10 år. Det är nog max. Tror det är bäst att vara jämnåriga. Men jag har inte följt det där själv, utan konstant blivit förälskad i betydligt äldre män (ofta helt obesvarat och olyckligt) det här redan från 12års åldern och framåt.

Det är något visst med vänliga och hjälpsamma män som är runt 20-25 år äldre än mig själv. Gärna någon som instruerar mig i något jag inte kan själv på ett tålmodigt sätt. Så att jag får den där känslan av att jag klarade det själv men han visade mig det. Låter inte så sexigt kanske, inte vidare självständigt och feministiskt heller.

• Tom Araya

Att träffa en äldre kvinna (35-45 typ) när jag själv var 18-30 hade varit mer tänkbart än att nu vid 48 träffa en tjej på 20-35.

Svar på tråden Tjejer hur mkt äldre kan en man vara?