Tidiga tecken
Vilka tidiga tecken har du fått när du har blivit gravid?
Runt veckorna 1-5.
Vilka tidiga tecken har du fått när du har blivit gravid?
Runt veckorna 1-5.
En vecka innan BIM så frös jag något otroligt, något som inte är vanligt för mig och det fortsatte några veckor.
Ja.
En vecka innan BIM så frös jag något otroligt, något som inte är vanligt för mig och det fortsatte några veckor.
Jag har börjat må illa tidigt. ÄL+6 som tidigast. Min första graviditet mådde jag konstant lite illa, så jag tog flera gravtest men fick inte positivt utslag förränÄL+14.
Andra graviditeten mådde jag också illa tidigt, men det kom och gick mer så jag är osäker på när det började, men innan jag fick utslag på gravtest i alla fall. Tror ÄL+7, eventuellt ÄL+8. Dessutom kände jag mig konstant kissnödig och blev även förstoppad. Även då fick jag plus ÄL+14.
Om man ska testa sig när gör man de?
Kan man även bli lös i magen? Eller är de just förstoppning som är gravidtecken?
Gravtest visar oftast positivt om man tar det 14 dagar efter ägglossningen. Vet man inte när äl inföll och mensen inte kommer får man ta fler test med några dagars mellanrum.
Var sig lös mage eller förstoppning är ett tydligt gravtecken- speciellt inte i början. Magen kan ju balla ur av flera andra skäl också.
Jag har haft corona samtidigt som jag plussade så vet inte riktigt vad som varit corona och vad som har varit gravidsymptom den här gången. Överlag så känner jag mig mycket mindre gravid än jag gjorde sist, i princip inga symptom alls vilket oroar mig lite... förra slutade med MA i slutet av april, plussade igen den 26 juli. Haft lite lågt blodtryck som sist, men inte ihållande (än), lite ledvärk runtom bäckenområdet och kanske lite hormonell. Inte mycket mer än så. Hoppas att det inte är ett dåligt tecken och att det i så fall håller i sig för förra graviditeten var HEMSK.
Jag hade spottings 3 dagar före varje mens drog igång, så det som fick mig att misstänka graviditet först var att jag inte fick det. Sen tror jag det var att bröstvårtorna var väldigt styva hela tiden som var ett tidigt tecken också.
Svinhungrig, sjukt ömma bröst och mer kissnödig än vanligt!