• Anonym (Liiii)

Berätta att jag är gravid?

Jag blev gravid med mitt kk. Har inte tänkt behålla barnet och träffar inte pappan särskilt ofta. Jag fattar inte hur det gick till, vi har använt kondom varje gång, och han har inte nämnt något att den spruckit. Jag har inte märkt något heller.

Så, ska jag berätta det för honom?

• Svar på tråden Berätta att jag är gravid?
  • neverpreggo

Hade inte sagt något. Om du nu inte vill ha stöttning av just honom men det brukar mest krångla till det att berätta för tillfälliga partners.

• Svenssson

Såklart du ska berätta för honom allt annat är fel, ska du verkligen göra abort? Det är ju ett liv ETT BARN som du tar bort isåfall

• Anonym (A)
    neverpreggo skrev 2021-07-30 18:38:54 följande:
    Hade inte sagt något. Om du nu inte vill ha stöttning av just honom men det brukar mest krångla till det att berätta för tillfälliga partners.
    Håller med
  • Alvina

Hade inget sagt. Finns ingen anledning om du nu ändå bestämt dig för abort.

• Aliona

Jag hade nog inte heller berättat något om jag skulle göra abort. Vad förändrar det att han vet? Varför behöver han veta?

• Anonym (Berättade inte)

Blev oplanerat gravid med min KK för snart 10 år sedan. Jag bestämde mig för att inte behålla graviditeten och kände mig helt säker i beslutet att göra abort. Valde att inte berätta för killen, vi hade inte den typen av relation och jag ville inte att han skulle ifrågasätta mitt val.

Pratade mycket med de som står mig nära istället.

Har aldrig ångrat beslutet, vare sig aborten eller att jag inte berättade. (Sen kan jag ibland tänka hur ovetande han är om att hans liv hade kunnat ta en helt annan vändning)

Lycka till, oavsett hur du gör!

Svar på tråden Berätta att jag är gravid?