• lollollo

Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!

Hjälp!

Har dejtat en kille i 1 1/2 månad ungefär, och han fyller år nu i veckan. Jag ska sova där från dagen innan så kommer vakna upp där på hans födelsedag (inte pga att det är hans födelsedag, bara för att jag har barnvakt då), men ska man köpa något? Vad ger man såhär tidigt i förhållandet?

Han är musiker om det gör ngt ??????????? Funderar på en vinyl? Eller bara ett grattis? En middag? Hjääälp

• Svar på tråden Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!
  • Anonym (aaa)
    Anonym (E) skrev 2021-08-08 13:27:13 följande:
    Nej det gör man inte. Inte efter sex veckor. Gåvor etc kan man börja med när man väl är ett par, men inte när man bara dejtar.
    Det bestämmer väl inte du? Du får det att låta som om det är en lag att man absolut int Eger något efter 6 veckor. 
  • Anonym (aaa)
    lollollo skrev 2021-08-08 22:31:37 följande:

Tack för svaren, har fortfarande ingen aning om hur jag ska göra

Med andra ord tyckte du inte att våra förslag var något bra Flört
  • Anonym (Fint)

[quote=81296317][quote-nick]Anonym (Kvinna 32) skrev 2021-08-08 13:55:49 följande:[/quote-nick]Jag bjöd ut min pojkvän på middag när vi hade dejtat strax över en månad och han fyllde år. /quote]

Vad fint valde du resturang? Lagade du maten själv

• Anonym (Kvinna 32)
    Anonym (Fint) skrev 2021-08-09 08:37:02 följande:

[quote=81296317][quote-nick]Anonym (Kvinna 32) skrev 2021-08-08 13:55:49 följande:[/quote-nick]Jag bjöd ut min pojkvän på middag när vi hade dejtat strax över en månad och han fyllde år. /quote]

Vad fint valde du resturang? Lagade du maten själv

Vi gick ut och åt! Jag gav några förslag baserat på ställen jag visste var bra i området (och inom min budget) men lät honom bestämma vilken vi slutligen gick till :)
  • Anonym (E)
    Anonym (aaa) skrev 2021-08-09 08:30:49 följande:
    Det bestämmer väl inte du? Du får det att låta som om det är en lag att man absolut int Eger något efter 6 veckor. 
    Jo det bestämmer jag faktiskt. Och du gör som du vill. TS undrar hur olika personer gör, man måste inte tycka likadant som alla andra!
  • Anonym (choklad)

Köp något ätbart, t.ex. en lite finare choklad och/eller ost/te/vin, beroende på smak.

• Anonym (Fint)
    Anonym (Kvinna 32) skrev 2021-08-09 15:05:18 följande:

Vi gick ut och åt! Jag gav några förslag baserat på ställen jag visste var bra i området (och inom min budget) men lät honom bestämma vilken vi slutligen gick till :)

Han hade Inga problem med att du bjöd honom. Är han några år äldre än dig
  • Anonym (Kvinna 32)
    Anonym (Fint) skrev 2021-08-09 15:28:55 följande:

Han hade Inga problem med att du bjöd honom. Är han några år äldre än dig

Han är några år yngre än mig och hade inga problem med att jag bjöd på middagen :) Nu har vi varit tillsammans ett tag och brukar betala varannan gång när vi äter ute/handlar mat. Vi tjänar ungefär lika mycket så känns som ett bra upplägg för oss.
  • Anonym (Fint)
    Anonym (Kvinna 32) skrev 2021-08-09 16:39:05 följande:
    Han är några år yngre än mig och hade inga problem med att jag bjöd på middagen :) Nu har vi varit tillsammans ett tag och brukar betala varannan gång när vi äter ute/handlar mat. Vi tjänar ungefär lika mycket så känns som ett bra upplägg för oss.
    5 år yngre?  kvinnor föredrar helst att dejta äldre annars. Bra upplever du annars att killar inte vill bli bjudna på middag
  • Anonym (Jag)

Jag fick tips av några kvinnliga kollegor när jag var i samma sits? de sa bjud ut henne på restaurang istället? gåva är för tidigt ?

• Anonym (***)
    Anonym (E) skrev 2021-08-09 15:18:06 följande:
    Jo det bestämmer jag faktiskt. Och du gör som du vill. TS undrar hur olika personer gör, man måste inte tycka likadant som alla andra!
    Då får du lära dig att skriva i jag-form.
    När du skriver så här så tolkas det som att du tycker det är något som gäller alla.

Nej det gör man inte. Inte efter sex veckor. Gåvor etc kan man börja med när man väl är ett par, men inte när man bara dejtar.

Byt ut man till jag/vi, så framgår det att det är du som inte gör det. 

Nej det gör jag inte. Inte efter sex veckor. Gåvor etc kan jag börja med när vi väl är ett par, men inte när vi bara dejtar.
  • Anonym (Kvinna 32)
    Anonym (Fint) skrev 2021-08-09 17:04:12 följande:

5 år yngre?  kvinnor föredrar helst att dejta äldre annars. Bra upplever du annars att killar inte vill bli bjudna på middag

Han är fyra år yngre än mig :) Jag dejtar främst yngre män, delvis på grund av tidigare dåliga erfarenheter med äldre män men också då jag har ett intresse som inte har så många utövare i min ålder så jag umgås mest med män och kvinnor som är yngre än mig.

Har aldrig haft någon man som har protesterat när jag vill bjuda på middag. Dejtar väldigt jämställt.
  • Anonym (Bj)

Naturligtvis ska du väcka honom med en avsugning på morgonen.

• Anonym (Fint)
    Anonym (Kvinna 32) skrev 2021-08-09 19:00:56 följande:
    Har aldrig haft någon man som har protesterat när jag vill bjuda på middag. Dejtar väldigt jämställt.
    Bra att ingen har protesterat när du har tagit fram plånboken. Många killar blir nog imponerade av dig. Men är det inte ganska ovanligt att 30+ kvinnor skulle föredra yngre? 
  • Anonym (Kvinna 32)
    Anonym (Fint) skrev 2021-08-09 19:07:23 följande:

Bra att ingen har protesterat när du har tagit fram plånboken. Många killar blir nog imponerade av dig. Men är det inte ganska ovanligt att 30+ kvinnor skulle föredra yngre? 

Tänker att i dagens Sverige är det nog inga konstigheter att en turas om att betala? Har ingen aning om hur statistiken ser ut när det gäller åldersskillnader i förhållanden. Men har aldrig haft någon i min närhet som har ifrågasatt/undrar varför jag främst dejtar yngre :) Samtidigt som skulle jag hitta en fin man i min ålder eller äldre skulle jag inte säga nej för att han inte var yngre etc.
Svar på tråden Födelsedagspresent - dejtat 1 1/2 mån?!