• Fagerlund

Ska alla kvinnor ha oinskränkt rätt att bestämma över sin kropp?

Ska alla kvinnor ha oinskränkt rätt att bestämma över sin kropp? Alltså verkligen utan inskränkningar. Motivera gärna! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska alla kvinnor ha oinskränkt rätt att bestämma över sin kropp?
  • Linnie
    Vattumankillen skrev 2021-09-11 23:02:49 följande:
    Ja angående sperman men också att exempelvis om en kvinna utför oralsex på en man så kan hon sno sperman och sedan ta den till hennes slida.
    Men alltså, jag är ingen expert på självinseminering eller inseminering öht, inte heller hur länge spermier lever.

Men menar du att en kvinna skulle suga upp sperman som kommit över hennes mage eller ansikte med en pump och sedan inseminera sej inne i badrummet? Jag tror få eller inga spermier överlever det, men kan ha fel.

Att hon skulle ta sperman ur sin mun och spotta ut och suga upp i en pump och sedan inseminera låter ännu mer otroligt att det skulle funka...
  • klyban
    Vattumankillen skrev 2021-09-09 18:45:49 följande:
    Angående olika mellan könen, män kan tvingas till fadersskapstest vilket kvinnor inte gör

Försöker du säga det finns stora tveksamheter vem som är modern?

Och i de fall modern dumpat sitt barn, så tar det DNA-test för fastställa.

Vattumankillen skrev 2021-09-11 23:02:49 följande:
    Ja angående sperman men också att exempelvis om en kvinna utför oralsex på en man så kan hon sno sperman och sedan ta den till hennes slida.

Gud så okunnig du är.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Vattumankillen
    klyban skrev 2021-09-15 06:22:18 följande:

Försöker du säga det finns stora tveksamheter vem som är modern?

Och i de fall modern dumpat sitt barn, så tar det DNA-test för fastställa.

Gud så okunnig du är.

Det jag menade är att olika saker kan variera vad man brukar få göra indirekt eller direkt beroende på kön för andra saker än bara aborter.

Jag har hört om kvinnor som snor sperma med olika metoder
  • Vattumankillen
    Maya84 skrev 2021-09-11 23:09:49 följande:

Då får väl mannen ta ansvaret och hålla reda sin sperma efter han ejakulerat, om han vet att detta kan ske?

Kvinnan har ju lurat honom då
  • Linnie
    Vattumankillen skrev 2021-09-22 20:56:03 följande:
    Kvinnan har ju lurat honom då
    Kan du inte bjuda på lite olika exempel hur det går till när en kvinna lurar av en man sperma?
  • Mimosa86
    Fagerlund skrev 2021-08-13 14:27:13 följande:

Så här långt kan jag se att majoriteten är för att kvinnor ska ha oinskränkt rätt att bestämma över sin kropp. 

Det betyder naturligtvis att kvinnor ska få sälja sex, surrogatmödraskap eller sina organ. Vidare att kvinnor får knarka och att abort ska vara tillåtet fram till förlossning. 

Det visste du väl, om du röstade ja? 

Skillnad på att att ha rätt att välja och ha rätt att avstå.

Skillnad på att bära ett barn för att man vill själv och är redo att ta den fysiska risken än att bli betald att bära någon annans barn för att du inte har ekonomi att kunna säga nej. Så vad är en rättighet egentligen värd när någon inte har möjlighet att säga nej?
  • Vattumankillen
    Linnie skrev 2021-09-26 23:29:49 följande:

Kan du inte bjuda på lite olika exempel hur det går till när en kvinna lurar av en man sperma?

Finns kvinnor som exempelvis snor sperma ifrån slängda kondomer efter de haft sex.
  • zmfybglnda

Men vad är det frågan om?

• Linnie
    Vattumankillen skrev 2021-10-01 22:15:26 följande:
    Finns kvinnor som exempelvis snor sperma ifrån slängda kondomer efter de haft sex.
    Och du tror att spermier överlever länge i rumstemperatur? 

Jag tror du kollat på för många tv-serier..

Är man så paranoid så knyter man väl ihop kådisen själv eller sköljer ur sen eller håller i den i några minuter innan du slänger den. Knyter ihop och sköljer i kallvatten kanske innan sopkorgen?
    INTE spola ned i toan!

Det är inte ens ett problem, har du någonsin hört talas om ett fall i Svea där kvinnan självinseminerat sej med "stulen" sperma? Varför skulle ens den kvinna med stört babyfeber göra det då det finns många killar som glatt kör utan kondom utan att tänka på ev. följder?
  • Linnie
    Nutid skrev 2021-10-02 00:27:25 följande:
    Det var det dummaste, det är samma folk som skyllt allt möjligt på både hårdrock, videovåld och dataspel.
    *Skrattar*, precis!
Svar på tråden Ska alla kvinnor ha oinskränkt rätt att bestämma över sin kropp?